2012-08-21, 20:42
Medlem
Lillaas avatar
Jag har fått information av personal på olika skolor i Gislaveds kommun att flera Somaliska familjer skickar hem sina söner till Somalia i ett år för att fostras, anledningen till det skall vara för att föräldrarna tycker att det är för slappt i Sverige.

Barnen som skickas "hem" är allt från barn i årskurs två upp till högstadiet. Oftast är det barnen själva som säger till lärarna i skolan att de ska åka hem och inte kommer att komma till skolan på ett tag, men att föräldrarna nekar när det ifrågasätts av personalen. Andra gånger är det föräldrarna själva som meddelar skolan att deras son inte kommer att komma till skolan. De tar alltså inte ledigt ifrån skolan.

När jag fick höra detta kom jag själv att tänka på en Somalie som gick i min klass fram tills 2-3;an då han vid skolavslutningen berättade för oss (min klassen och lärare) att han skulle åka hem till Somalia efter sommaren för att bo hos sin mormor eller farmor ett tag. Jag kommer ihåg att min lärare trodde att han menade under sommaren, men han insisterade på att han skulle åka dit efter sommaren. Han var inte i skolan efter sommarlovet och jag kan inte komma ihåg att jag såg honom igen.

Det jag tycker är mest galet här är att medan somaliebarnen fostras hemma i Somalia så plockar föräldrarna ut barnbidrag för samtliga sina barn, även för de som är "hemma" i Somalia.

Kan det verkligen få gå till såhär?
Är det någon som känner till om det händer på fler ställen och med barn från andra länder?
Bör man höra av sig till någon granskande myndighet/media eller skulle de lägga ned en eventuell utredning direkt?
Citera
2012-08-21, 20:47
Bannlyst
Återigen det märkliga att det går bra att åka till landet man flytt ifrån. Verkar funka när man själv vill det men absolut inte under asylprocessen, då är det livsfarligt att åka tillbaks. Om de skickas till somalia för att fostras så kan man inte beskylla dem för att försöka anpassa sig till våra värdegrunder i Sverige.
Citera
2012-08-21, 21:01
Medlem
Lostinasias avatar
Det här är inget nytt.

Barnen skall fostras i sin egen kultur i ett hus i hemlandet som svenska skattebetalare har betalt, gud bevars om barnet stannar i Sverige och blir/ börjar tänka som en "svenne".
Citera
2012-08-21, 21:02
Medlem
Freedomprojects avatar
Tydligen skickas barn lite hit och dit. Ensamma till Sverige för att bli skäggbarn och ensamma tillbaka till Somalia för att uppfostras av farfar som har pli på snorungrna. Följ pengarna så ser man vad som lönar sig för ansvarslösa föräldrar.
Citera
2012-08-21, 22:00
Medlem
Lillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinasia
Det här är inget nytt.

Barnen skall fostras i sin egen kultur i ett hus i hemlandet som svenska skattebetalare har betalt, gud bevars om barnet stannar i Sverige och blir/ börjar tänka som en "svenne".

Det är alltså välkänt och således helt ok att göra såhär? Jag menar eftersom att ingen sätter stopp för det.
Citera
2012-08-21, 22:09
Medlem
sommarlovs avatar
Man har ju hört förr att flickor skickas ner till släktingar för att könsstympas...!
Vad är det nu de har hittat på med pojkarna??
Citera
2012-08-21, 22:48
Medlem
Druluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Man har ju hört förr att flickor skickas ner till släktingar för att könsstympas...!

De kanske ska välsignas av lokala hövdingen med lite traditionell korv i halmhyddan.
Citera
2012-08-21, 23:04
Medlem
krackelerars avatar
Det är ju jättebra att dom skickar hem dom till Somalia, då hoppas vi på att hela familjen kan återförenas i Somalia och stanna där för gott.Det är ju där dom hör hemma.
Sverige är fel plats för somalier att bo på.
Citera
2012-08-21, 23:26
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

De skickas till madrassa (koranskola), så de lär sig kasta sten, våldta och vara kränkta dvs. samma skit som falsk profeten lurade i de idioter som följde efter den stråtrövaren.

Ett enda stort bedrägeri är det, vad jag är förvånad över är att folk inte läst koranen och haditer, det står klart och tydligt att dessa varelser ska lura oss så gott de kan, de är inte ens bra på att ljuga men nog fanken ljuger de så ofta de kan, 100% habitual liars är de.

Qur'an 2:6 "As for the disbelievers, it is the same whether you warn them or not; they will not believe. Allah has set a seal upon their hearts, upon their hearing, and a covering over their eyes.
Qur'an 2:9 "They deceive Allah and those who believe, but they only deceive themselves, and realize (it) not! In their hearts is a disease; and Allah has increased their disease. Grievous is the painful doom they (incur) because they (lie)."
There is a great torment for them."
Qur'an 4:142 "Surely the hypocrites strive to deceive Allah. He shall retaliate by deceiving them."
Qur'an 5:41 "Whomever Allah wants to deceive you cannot help. Allah does not want them to know the truth because he intends to disgrace them and then torture them."
Qur'an 5:101 "Believers! Do not ask questions about things which if made plain and declared to you, may vex you, causing you trouble."
Qur'an 5:102 "Some people before you did ask such questions, and on that account they lost their faith and became disbelievers." <-- LOL
Qur'an 8:18 "This and surely; Allah weakens the deceitful plots of unbelieving infidels."
Qur'an 8:30 "Remember how the unbelievers plotted against you (Muhammad). They plotted, and Allah too had arranged a plot; but Allah is the best schemer."
Qur'an 8:58 "If you apprehend treachery from a people with whom you have a treaty, retaliate by breaking off relations with them."
Qur'an 9:3 "Allah and His Messenger dissolve obligations."
Qur'an 13:27 "Say, 'God leads whosoever He wills astray.'"
Qur'an 33:11 "In that situation the Believers were sorely tried and shaken as by a tremendous shaking. And behold! The Hypocrites and those in whose hearts is a disease said: 'Allah and His Messenger promised us nothing but delusion; they have promised only to deceive us."
Qur'an 33:14 "Say: Flight will not avail you if you flee from death, killing, or slaughter. In that case you will not be allowed to enjoy yourselves but a little while. Say, 'Who will screen you, saving you from Allah if he intends to harm and injure you?'"
Qur'an 33:21 "You have in (Muhammad) the Messenger of Allah a beautiful pattern of conduct for any one to follow."
Qur'an 40:32 "O my People! I fear a Day when there will be mutual wailing. No one shall defend you against Allah. Any whom Allah causes to err, there is no guide. That is how Allah leads the skeptic astray."
Qur'an 47:24 "Do they not understand the Qur'an? Nay, on the hearts there are locks preventing them from understanding."
Qur'an 61:5 "Moses said: 'O my people, why do you annoy and insult me, when you well know I am Allah's Messenger?' Then when they turned away, Allah caused them to be deceived."
Qur'an 66:2 "Allah has already sanctioned for you the dissolution of your vows."
Qur'an 74:31 "We have appointed nineteen angels to be the wardens of the Hell Fire. We made a stumbling-block for those who disbelieve and We have fixed their number as a trial for unbelievers in order that the people of the Book may arrive with certainty, and that no doubts may be left for the people of the Book, those in whose hearts is a disease. And for those to whom the Scripture Book has been given, and the believers, there should be no doubt. The unbelievers may say, 'What does the Lord intend by this?' The Lord will lead astray whomever He pleases, and He will guide whomever He pleases: and none can know the armies of your Lord except He, and this is no other than a warning to mankind."
Qur'an 74:52 "Each one of them wants to be given scrolls of revelation spread out! No! By no means! Nay, this is an admonishment. Let them keep it in remembrance! But they will not heed unless the Lord wants them to. He is the fountain of fear."
Qur'an 89:5 "There surely is an oath for thinking man."
Qur'an 92:8 "We will make smooth for him the path to misery."

Blir inte mycket mer sataniskt demoniskt än så här. Så inte konstigt att muslimerna beter sig som demoner, de följer helt uppenbart en demon.

blir inte mycket mer patetiskt än en människa som är muslim.
Alla muslimer är deceivers.

Läs ännu mer:
http://www.muslimhope.com/DeceptionInIslam.htm
Citera
2012-08-21, 23:55
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Dem har ju redan försörjningen fixad från Sverige så varför ska de vara kvar och gå i skola tillsammans med massa otrogna hundar?
Citera
2012-08-22, 02:18
Medlem
Allharjarins avatar
De måste ju lära sig konsten att våldta och stjäla någonstans, och nog är det lättare att lära sig sådant i ett svartingaland än heliga gamla svearike.
Citera
2012-08-22, 17:37
Bannlyst
Jag vet att många nigerianer i Storbritannien gör så. Barnen missar några av mellanåren i skolan och kommer sedan tillbaka lagom för att hinna pressa sig igenom klasserna som behövs för GCSE eller A levels.

Tanken är att disciplinen är för slapp i brittiska skolor och det är svårt att kontrollera och uppfostra barnen på det tuffa sätt som afrikaner föredrar. Invandrarna själva bor ofta i halvdåliga områden med mediokra skolor och har inte råd med privata skolor. Med sin brittiska inkomst kan föräldrarna betala en bra privatskola eller internatskola i Nigeria och barnet får religiös och annan uppfostran enligt vad föräldrarna vill.

När det gäller de kristna nigerianerna så är de väldigt ambitiösa. De är rädda att deras barn skall gå med i gäng eller få attitydproblem. I Nigeria är det mindra vanligt, antar jag.

Det somalierna gör är väl en budgetversion av ovanstående, för ungefär samma orsak.

Håller med om att det är patetiskt att de kan skicka tillbaka sina egna BARN ensamma!!! till det land som de påstår sig ha flytt med risk för sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in