Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-08-23, 12:02
Medlem
Ta tag i det så fort som möjligt. Allt går att lösa, men ju längre du väntar desto tuffare blir det.
Ring till kronofogden "vardagar klockan 8‑18 på telefon 0771‑73 73 00" och berätta om vad som hänt, och se till att dom förstår att du vill göra rätt för dig, men behöver tips och hjälp.
Citera
2012-08-23, 18:19
Medlem
är det bara betalningsföreläggandebreven du fått så har du ingen betalningsanmärkning, så länge du kan visa upp någon sorts inkomst, arbete eller kankse till o med CSN kan kanske din bank bevijla lån. Ett (eller flera) betalningsförelägganden syns inte när dom gör kreditupplysningen..
Citera
2012-08-23, 23:00
Medlem
X-mers avatar
Lite svårt att låna sig ut ur ett lån som man inte har råd att betala...
Pantsätt/sälj de prylar med lite värde som du har. Låna ifrån familjen - jag menar det är väl inte du som betalar skola o kvart?
Låna ALDRIG SMS lån.
Skippa din sk kompis.
Citera
2012-08-27, 17:05
Stycka din vän och sälj kroppsdelarna.
Citera
2012-08-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e.roth
För ett tag sedan, dumt nog, tog jag två smslån på sammanlagt 12 000 för att hjälpa min vän ur kris samt mig själv en aning. Båda har försökt ignorera detta och skjutit upp det (ja, jag vet att det var jävligt dumt!).
Nu ska jag försöka lösa detta själv då min vän inte bryr sig alls för att alla lån står på mig. Det har gått så pass långt att kronofogden har skickat brev till mig. På grund av familjeproblem samt skolproblem har jag försökt att ignorera den fakta att jag faktiskt borde ha tagit tag i det för ett bra jävla tag sedan.
Sett och hört att man skulle kunna ta lån av sin bank, tex Nordea och betala av dessa skulder så fort som möjligt. Stämmer detta fortfarande?
Om inte, vad kan jag göra?

Prova vara flitig med att söka jobb som t.ex vaktmästare, butiksbiträde etc, alla jobb som inte kräver utbildning. Ring eller gå till företaget och sök jobb. 60% eller mer av alla jobb tillsäts av att folk kontaktar företaget och inte via besvarade jobbannonser på internet.

Nu undrar jag dock. Din "vän" som du lånade pengarna till, Är det en riktig vän som du känt flera år eller någon ny bekantskap som du lärde känna några månader/månad innan du lånade pengar till honom?

om Ja:

Är han svensk?
Hur gammal är han?
Vad kallas han?
Citera
2013-08-09, 18:13
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Prova vara flitig med att söka jobb som t.ex vaktmästare, butiksbiträde etc, alla jobb som inte kräver utbildning. Ring eller gå till företaget och sök jobb. 60% eller mer av alla jobb tillsäts av att folk kontaktar företaget och inte via besvarade jobbannonser på internet.

Nu undrar jag dock. Din "vän" som du lånade pengarna till, Är det en riktig vän som du känt flera år eller någon ny bekantskap som du lärde känna några månader/månad innan du lånade pengar till honom?

om Ja:

Är han svensk?
Hur gammal är han?
Vad kallas han?

Varför spelar etniciteten någon roll undrar man?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in