Citat:
Ursprungligen postat av e.roth
För ett tag sedan, dumt nog, tog jag två smslån på sammanlagt 12 000 för att hjälpa min vän ur kris samt mig själv en aning. Båda har försökt ignorera detta och skjutit upp det (ja, jag vet att det var jävligt dumt!).
Nu ska jag försöka lösa detta själv då min vän inte bryr sig alls för att alla lån står på mig. Det har gått så pass långt att kronofogden har skickat brev till mig. På grund av familjeproblem samt skolproblem har jag försökt att ignorera den fakta att jag faktiskt borde ha tagit tag i det för ett bra jävla tag sedan.
Sett och hört att man skulle kunna ta lån av sin bank, tex Nordea och betala av dessa skulder så fort som möjligt. Stämmer detta fortfarande?
Om inte, vad kan jag göra?
Prova vara flitig med att söka jobb som t.ex vaktmästare, butiksbiträde etc, alla jobb som inte kräver utbildning. Ring eller gå till företaget och sök jobb. 60% eller mer av alla jobb tillsäts av att folk kontaktar företaget och inte via besvarade jobbannonser på internet.
Nu undrar jag dock. Din "vän" som du lånade pengarna till, Är det en riktig vän som du känt flera år eller någon ny bekantskap som du lärde känna några månader/månad innan du lånade pengar till honom?
om Ja:
Är han svensk?
Hur gammal är han?
Vad kallas han?