2012-08-21, 12:59
Medlem
schmekets avatar
Tjabba

Bor i lägenhet, och satt fridfullt och idisslade i soffan då ett kattskrälle likt en komet kom inflygande igenom balkongdörren som stod på glänt. Jag trodde vitryssarna var här och skrek som en stucken gris tills jag insåg vad det var.

Nu sitter jag här med en katt i knät, hur tam och gosig som helst.
Nu till frågan; Vad fasen ska jag göra? Den har inget halsband och ser ut som vilken katt som helst.

Har varken tid eller ork till att ta hand om en katt, och inte heller till att göra lappar eller dy och sätta upp.

Ska jag kasta ut den samma väg som den kom?

Mvh
Citera
2012-08-21, 13:02
Medlem
j1nxs avatar
Ge den lite käk sen går du ut och lämnar den
Citera
2012-08-21, 13:03
Medlem
tack för titten, ut genom balkongen och stäng fort
Citera
2012-08-21, 13:04
Medlem
jaget84s avatar
Ta den till polisen, dom får scanna efter chip och ta hand om katten, eller katthem exempelvis... Eller som andra har föreslagit, lämna ut den igen..

Hade det var jag och en av mina katter hade jag föreslagit polisen eller katthem, för hade dom kommit in i en lägenhet hade dom gjort det av rädsla antagligen då dom är vana innekatter.
Citera
2012-08-21, 13:10
Medlem
-TheDon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Ge den lite käk sen går du ut och lämnar den
Då kommer den stanna/komma tillbaka senare.
Citera
2012-08-21, 13:12
Medlem
gato12s avatar
Förmodligen en grannes katt. De brukar röra på sig lite för att få (ännu) mer mat.

Bor det nån gammal käring i porten? De brukar ju ha katt. Dessutom händer det att de glömmer bort när det är matdags varpå kissen ger sig ut på äventyr.
Citera
2012-08-21, 13:12
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheDon-
Då kommer den stanna/komma tillbaka senare.
Jo anade det.
Citera
2012-08-21, 13:16
Medlem
TrueCs avatar
Vilken våning? Bor du högst upp i ett tiovåningshus bör du sätta eld på katten och hälla salt under alla dörrar och fönster. Bor du med balkonger ovanför dig knackar du på där det kan tänkas att katten hoppat från. Och bor du på bottenplan så stänger du helt enkelt ut den
Citera
2012-08-21, 13:18
Medlem
schmekets avatar
Nu gav jag den rackarn lite makrillfileér, och läste sedan här. Det var alltså en dålig idé? Jag tänkte, han borde väl börja längta hem tillslut? Om jag lämnar balkongdörren öppen så kanske han skuttar ut tillslut?

Kan inte ett jota om katter
Citera
2012-08-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Nu gav jag den rackarn lite makrillfileér, och läste sedan här. Det var alltså en dålig idé? Jag tänkte, han borde väl börja längta hem tillslut? Om jag lämnar balkongdörren öppen så kanske han skuttar ut tillslut?

Kan inte ett jota om katter

Hoppas du matade katten ute på balkongen åtminstone. Om katten inte har någonstans att gå har du nu lärt den att den kan få mat hos dig om den hoppar in i din lägenhet och gosar lite.
Citera
2012-08-21, 13:31
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongbox
Hoppas du matade katten ute på balkongen åtminstone. Om katten inte har någonstans att gå har du nu lärt den att den kan få mat hos dig om den hoppar in i din lägenhet och gosar lite.

Rackarns, vilken tabbe

Han ligger nu och spinner i mitt knä, fan vilken underbar kisse. Trist faktiskt att jag inte kan shanghaja honom.. Hur kan man kolla om det är en inne eller ute katt?
Citera
2012-08-21, 13:31
Medlem
Sätt på ugnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem