2012-09-29, 18:20
Medlem
AmiralSjostedts avatar
Haha det gamla vanliga. Kriminella Moderatsvin lurar moderatsvin som gråter ut. Är någon förvånad?

Moderatsläkten är värst
Citat:
Och hennes medmisstänkte släkting är även han försvunnen och tros finnas i – Thailand.
http://www.vf.se/node/236371
Citera
2012-09-29, 23:08
Medlem
Combots avatar
Otroligt intressant och ovanligt fall.

Hon skriver enligt aftonbladet, i ett sms:
”Har min returbiljett i oktober”.

Jaha, vem tror att hon kommer tillbaka? Inte jag.

Någon som kan uppskatta vilken straffpåföljd vi pratar om?
Vad har tanten att se fram emot, förutsatt att hon väljer att
bita i det sura äpplet.

Nej, jag sätter mina pengar på att hon stannar i Thailand.

Då kommer den oerhört intressanta frågan, som ofta dyker
upp på flashback. Hoppas det passerar som on-topic.
Hur länge överlever man på mellan en och två miljoner kronor
i Thailand?

Har inte Thailand utlämningsavtal med Sverige? Jag har bestämt
för mig att de har det. Jag vet att grannen Malaysia inte har
avtal med EU.
Citera
2012-09-30, 02:05
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Otroligt intressant och ovanligt fall.

Hon skriver enligt aftonbladet, i ett sms:
”Har min returbiljett i oktober”.

Jaha, vem tror att hon kommer tillbaka? Inte jag.

Någon som kan uppskatta vilken straffpåföljd vi pratar om?
Vad har tanten att se fram emot, förutsatt att hon väljer att
bita i det sura äpplet.

Nej, jag sätter mina pengar på att hon stannar i Thailand.

Då kommer den oerhört intressanta frågan, som ofta dyker
upp på flashback. Hoppas det passerar som on-topic.
Hur länge överlever man på mellan en och två miljoner kronor
i Thailand?

Har inte Thailand utlämningsavtal med Sverige? Jag har bestämt
för mig att de har det. Jag vet att grannen Malaysia inte har
avtal med EU.
Nej, Sverige har inget utlämningsavtal med Thailand, vilket synes märkligt, med tanke på hur många svenskar som befinner sig där. Men polisen har tydligen ett knep i bakfickan:

Citat:
Ursprungligen postat av Nya Wermlands-Tidningen
Problemet är att Sverige inte har utlämningsavtal med Thailand.

– Nej, men vi jobbar på att få det, berättar kriminalinspektör Börje Auvinen på RPS.

– Och det kan man kringgå. Svensk polis kan återkalla passet för någon som är misstänkt för ett grovt brott. Sedan meddelar man de thailändska myndigheterna att det finns en person utan giltigt pass i deras land. Det brukar man inte betrakta som önskvärt.

Zettergren till NWT: "Jag är inte i Thailand"
Citera
2012-09-30, 19:19
Bannlyst
Undrar om hon tänker komma hem i Oktober som hon först tänkt. Är man internationellt efterlyst borde man kanske ändra biljetten hem till nästa flight
Citera
2012-09-30, 19:23
Medlem
Det gick ju att arrestera Gottfrid Svartholm Warg i Kambodja utan utlämmningsvatal.
Citera
2012-10-02, 01:49
Bannlyst
Vad händer i det här fallet?
Citera
2012-10-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Vad händer i det här fallet?
Tror hon meddelat att hon har en hemresa i början av oktober.
Känns inte detta konstigt. Om det hade varit en vanlig Svensson med egen firma som gjort som denna parasit. Skulle den inte bli häktad omgående?
Citera
2012-10-02, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tror hon meddelat att hon har en hemresa i början av oktober.
Känns inte detta konstigt. Om det hade varit en vanlig Svensson med egen firma som gjort som denna parasit. Skulle den inte bli häktad omgående?

Det är det jag menar. Hon borde va hemma redan vare sig hon vill eller inte. Hon är internationellt efterlyst.
Citera
2012-10-02, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det är det jag menar. Hon borde va hemma redan vare sig hon vill eller inte. Hon är internationellt efterlyst.
Har du satt dig in i fallet? Tydligen har hon tagit sin mans pengar också!? Och dessutom flytt med en manlig släkting. Vet du om det är så?
Citera
2012-10-02, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Har du satt dig in i fallet? Tydligen har hon tagit sin mans pengar också!? Och dessutom flytt med en manlig släkting. Vet du om det är så?

Nej, jag vet inte mer än vad som stod i tidningarna. Ja , hon snodde 1 mille från sambon, sen var nån annan släkting inblandad och polisen spärrade nåt konto.
Citera
2012-10-02, 19:37
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nu är senaste budet att hon ska befinna sig i Burma. Tydligen har hon skickat ett tio sidor lång mejl till NWT där hon försöker förklara bort hela saken:

Citat:
Ditt mail var skickat från Thailand, hur hänger det ihop med att du säger att du inte är där?

– Fick åka ifrån byn i annat land på grund av avsaknad av internet. Närmare över gränsen än inom landet. Där har du förklaringen!

Ok, då vet jag åtminstone var i världen du är. Med din kryptiska uppgift tidigare om ”närmare hemåt” än Thailand är min gissning Burma.

– Bra gissat!

http://www.nwt.se/torsby/article1177607.ece

Hon erkänner också att hon stal sambons pengar rakt av, men naturligtvis (som med de flesta kvinnliga brottslingar) är det inte hennes fel:

Citat:
Innan Zettergren lämnade landet tog hon cirka en miljon kronor från sin sambo Olle Sanderssons företagskonto.

”Som jag såg hade jag ingen annan utväg än att försöka ”låna” en summa av Olle, som jag så fort det bara går ska betala tillbaka. Jag tror inte att han riktigt har förstått vad det är som pågår runt mig. Olle tror att det finns en fungerande rättvisa, men jag är väldigt tveksam till att jag kommer att få ta del av den. Självklart ska jag stå för mina felsteg, men de behöver inte göras värre innan saker och ting är utrett.”

Citat:
”Ingen är intresserad av en seriös utredning utan snarare en snabb avrättning för att dölja all annan smuts som finns.”

http://www.nwt.se/torsby/article1177606.ece

Jaha? Vilken "smuts" är det då? Att LiV (Landstinget i Värmland) inte skött sin kontroll så att kärringen kunnat mygla till sig miljonbelopp? Herre min skapare, tala om världsfrånvänd verklighetsuppfattning.
Citera
2012-10-03, 03:14
Bannlyst
Satans myglande kärring. Ljuger gör hon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in