Jag försöker köra KisMAC på min MacBook Air 11" 1st Gen och det kraschar bara när jag försöker söka efter nätverk. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har experimenterat på antal kanaler jag söker på men det kraschar likt förbannat.
Problemet är att jag försöker knäcka ett WEP-lösenord men jag kommer ingenvart. Aircrack försökte jag mig på men jag kan inte få det att fungera (alls). Det kraschar inte men ger mig ingen feedback (alls) på mina kommandon.
Någon som vet vad detta kan bero på eller kan ge mig lite vägledning var jag ska forska vidare (förutom hemsidorna för KisMAC och aircrack, så klart..)?
Jag vet att det förut (läs: ett par år sedan) var problem med KisMAC och de inbyggda nätverkskorten i alla MacBooks. Det vill säga att om man över huvud taget ville använda sig av KisMAC så var man tvungen att gå genom ett externt nätverkskort. Jag vet inte om det är så längre, men det kan ju vara värt att kolla upp. Kanske är det därför det kraschar för dig.
Du kör OSX 10.7 eller senare antar jag? KisMAC är ju inte uppdaterat på ett bra tag. Jag har samma problem, snär jag stängde av kanal 12, 13, 14 så gick det lite bättre.