2012-08-20, 19:27
Medlem
Har hittat den perfekta mannen. En nackdel är att han har barn och har väl aldrig riktigt förstått mig på sånna. Passade mitt ex lillasyster tidigare men vill göra roliga saker och HATAR helt och hållet att sitta i sandlådan. Jag gör verkligen de, de passar inte mig att klättra i träd heller utan kan tänka mig dreja grejer och andra "roligare" saker än utomhusaktiviteter.

Vi är bosatta på Kungsholmen och undrar om de finns något ställe där som har någon form av "öppen förskola" dit man bara kan gå efter förskolan när man hämtat vid 2 tiden eftersom jag nu får göra de och göra roliga pysselgrejer?

Som har lite utbildad personal också som kan göra lite coolare saker än man har plats för hemma.

Vasastan, Kungsholmen typ där någonstans??

Det här med barn är jag inte så hemma på. Någon som vet något???
Citera
2012-08-20, 20:40
Medlem
Fluweels avatar
Man kan ju googla också.

http://aktivitetsakuten.blogspot.se/2009/10/spira-oppen-forskola-i-vasastan.html

I alla fall. Kvinnofälla. Om det var ditt barn, skulle han då hämta barnet från förskolan och leka med det i timmar???
Senast redigerad av Fluweel 2012-08-20 kl. 20:45.
Citera
2012-08-20, 23:43
Medlem
Bonnatorps avatar
Du gör skäl för ditt namn.
Drejning är nog bland det tråkigaste som finns efter porslinsmålning och hästdressyr.
Citera
2012-08-21, 10:21
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluweel
Man kan ju googla också.

http://aktivitetsakuten.blogspot.se/2009/10/spira-oppen-forskola-i-vasastan.html

I alla fall. Kvinnofälla. Om det var ditt barn, skulle han då hämta barnet från förskolan och leka med det i timmar???
Hela livet är en fälla för kvinnor. Det tar bara ett tag att inse det för er. Det kommer aldrig att ändras heller. Aldrig.
Citera
2012-08-21, 16:05
Medlem
davkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Har hittat den perfekta mannen. En nackdel är att han har barn och har väl aldrig riktigt förstått mig på sånna. Passade mitt ex lillasyster tidigare men vill göra roliga saker och HATAR helt och hållet att sitta i sandlådan. Jag gör verkligen de, de passar inte mig att klättra i träd heller utan kan tänka mig dreja grejer och andra "roligare" saker än utomhusaktiviteter.

Vi är bosatta på Kungsholmen och undrar om de finns något ställe där som har någon form av "öppen förskola" dit man bara kan gå efter förskolan när man hämtat vid 2 tiden eftersom jag nu får göra de och göra roliga pysselgrejer?

Som har lite utbildad personal också som kan göra lite coolare saker än man har plats för hemma.

Det finns ju kulturhuset man kan gå till och pyssla, måla etc. Se länk och lycka till http://kulturhuset.stockholm.se/Rum-for-Barn/
Citera
2012-08-21, 19:15
Medlem
MoralMorals avatar
Hämtas klockan 2 - du lever alltså på den perfekta mannen. Perfekt är han för att han försörjer dig.
Ungen har bara sk. allmänplats, dvs 15h/v, därav hämtning klockan 14?
Citera
2012-08-26, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta

Hur kommer det sig att din fitta är bitter, kära trådskapare? Haru fel på PH värdet?
Citera
2012-08-27, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JennyP26
Hur kommer det sig att din fitta är bitter, kära trådskapare? Haru fel på PH värdet?

Jag är bara så förbannat uttråkad. Jag känner inte att jag vill vara bonusförälder egentligen men man kan ju inte räkna bort vissa saker en kille har hemma liksom. Visst att man kan slänga ut sin nya partners soffa. Men när det kommer till att slänga ut trotsiga skitungar blir de en annan femma. Dock gillar barnet mig vilket är en gåta eftersom jag är så extremt sarkastisk och dryg. Men hon är nog bara för liten för att förstå de. Men hon kan vara så söt och bara "du skojar?" och titta gulligt emot mig om jag sagt att de går väldigt bra att hänga i takkronan hemma.
Citera
2012-08-27, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Hämtas klockan 2 - du lever alltså på den perfekta mannen. Perfekt är han för att han försörjer dig.
Ungen har bara sk. allmänplats, dvs 15h/v, därav hämtning klockan 14?

Hon behöver väl egentligen inte hämtas den tiden men han vill inte att hon ska ha så långa dagar på förskolan. Och eftersom jag pluggar just nu och har de relativt chill, varit arbetslös (frivilligt, inte sökt jobb) ett tag och skolan har ju inte direkt börjat. Läst lite på distans nu men har mycket slö tid så är de väl inte mer än rimligt att jag hämtar. Vad har jag för argument till att inte göra de? Jag ska fika med Tessan och shoppa med Sofie för pengarna du satte in på mitt konto så därför kan inte jag hämta din dotter på förskolan? Det håller inte i en relation.

Men ska prata med honom att kanske ta in en barnvakt lite senare och skylla på att jag behöver mera tid till studierna när de börjar tiill hösten. Jag bara vägrar sitta i sandlådan! Och jag är inte ensam om de. Men hon ska ju inte behöva lida för jag är så förbannat grinig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in