2012-08-20, 17:06
Medlem
Tjenare.

Var första dagen på skolan efter sommarlovet idag, och under sommarlovet så köpte jag en keps med ett löv märke på som jag har använt stor del av sommaren. Nu så påpekade en lärare lite snällt att jag inte fick ha kepsen på skolan innan någon annan la märke till det för då kunde det inte bli bra sa han. Vad kan dom göra? Tycker jag borde väl få ha vilka kläder jag vill eller har jag fel? Köpte och anväder bara kepsen för jag tycker den är snygg och inte för att göra reklam för droger? Plus så tkr jag att dom få tolka det som dom vill kan behöver ju inte vara marijuana blad?

Vad tycker ni?
Citera
2012-08-20, 17:12
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså. Ett hampablad är ju ett hamplablad. Tror inte läraren hade sagt nåt om det hade varit en kanadensisk flagga på kepsen direkt.
Citera
2012-08-20, 17:14
Medlem
stopbitchings avatar
Du säger okej sen nästa dag kommer du med en ny keps med ett stort hakkors på och ser hur han reagerar Sen gör du ett klagomål på honom och hävdar att han trakasserar dig pga dina kläder. Stor fördel om du är blatte, då kan du få det till rasism vilket kommer sluta med att du får ha din första keps.
Citera
2012-08-20, 17:14
Medlem
b1tchazznigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unamed1337
Tjenare.

Var första dagen på skolan efter sommarlovet idag, och under sommarlovet så köpte jag en keps med ett löv märke på som jag har använt stor del av sommaren. Nu så påpekade en lärare lite snällt att jag inte fick ha kepsen på skolan innan någon annan la märke till det för då kunde det inte bli bra sa han. Vad kan dom göra? Tycker jag borde väl få ha vilka kläder jag vill eller har jag fel? Köpte och anväder bara kepsen för jag tycker den är snygg och inte för att göra reklam för droger? Plus så tkr jag att dom få tolka det som dom vill kan behöver ju inte vara marijuana blad?

Vad tycker ni?
Går du i 7-8an eller hur ligger det till? Det är ju töntigt över huvud taget att gå runt med rastakläder/marijuana löv tröjor.
Citera
2012-08-20, 17:17
Medlem
Blaze.s avatar
Så vidare du inte använder/använt droger nydligen så ska du ju inte göra något annat än att bära din fina keps med glädje och stolthet. Ingen lärare kan tvinga dig att ta av den så vidare det inte strider mot skolans regler som någon stötande symbol eller liknande.
Citera
2012-08-20, 17:18
Medlem
j1nxs avatar
Kom ihåg en kille från grundskolan som hade en tröja där det var ett marijuanablad på och så stod det legalize it. Han var tvungen att ta av sig den.. riktigt jävla larvigt.
Citera
2012-08-20, 17:18
Moderator
kvm3s avatar
Hur snygg kepsen än var är det inte relaterat till cannabis i media.

Cannabis i media > Papperskorgen

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in