2012-08-20, 13:52
Medlem
JPMorgandonators avatar
Efter att ha läst en del trådar om assistansfusket kände jag mig manad att komma med ett bidrag.

Abdul angav bland annat D.Duck (Donald Duck=Kalle Anka) som en assistent + andra kändisar

Tjusiga bilder där den rullstolsbundne dansar.

I domstolen kom han i rullstol och ansåg sig oskyldigt anklagad på samma sätt som jesus

Förstod att han skulle åka dit tror ni?-han har i alla fall en elak humor.

Tror ni att dom här brotten bara är ett svenskt och engelskt problem?

Länk
Citat:
A benefit cheat who pocketed almost £100,000 over ten years by claiming to be wheelchair bound was caught when police found photos of him hula dancing on holiday.

He received the money by claiming to be 'severely disabled' and incapable of standing or walking except with crutches.

Instead, he enjoyed regular holidays to America, Cyprus and Malta and invested in property, Portsmouth Crown Court heard.

Forms on which he was meant to list carers' names included former England goalkeeper P. Shilton, athlete D. Thompson and even a Mr D. Duck.

But despite the overwhelming evidence against him, Esfandmozd continued to deny his guilt and even remained in his wheelchair throughout the trial.

When the verdict was announced, he shouted at the jury: ‘I am innocent, like Jesus on the cross.’

You are in my view one of the most dishonest and manipulative individuals ever to have come before this court.
Citera
2012-08-20, 15:17
Medlem
Adversariuss avatar
Där fanns fan i mig inte en enda förmildrande omständighet så långt ögat nådde. De borde spärra in fanskapet i en möglig cell i några år och sedan sparka tillbaks honom dit han kom från.
Citera
2012-08-20, 15:45
Medlem
JPMorgandonators avatar
Som vanlig medborgare undrar man hur smart bedragaren känner sig när han bluffar hela grannskapet och möter alla dom medlidande blickarna och vinkningarna där han susar förbi i sin elrullstol under en tioårsperiod
Citat:
He fooled neighbours and the council by using an electric chair for a decade
Citera
2012-08-20, 16:27
Medlem
Moffegrevs avatar
Storbrittaniens kaninman alltsa. Finns säkert jättemanga fler kaninmän därute som cashar in feta bidragspengar.

Var f.ö i Köpenhamn för nagra veckor sedan och sag sjukt manga araber i (snabba!) permobiler som susade omkring, misstänker att inte ens hälften av de jag sag var sa pass handikappade att de behövde permobil.

För övrigt ett av de mest lumpna brotten man kan ägna sig at.
Citera
2012-08-20, 17:41
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Storbrittaniens kaninman alltsa. Finns säkert jättemanga fler kaninmän därute som cashar in feta bidragspengar.

Var f.ö i Köpenhamn för nagra veckor sedan och sag sjukt manga araber i (snabba!) permobiler som susade omkring, misstänker att inte ens hälften av de jag sag var sa pass handikappade att de behövde permobil.

För övrigt ett av de mest lumpna brotten man kan ägna sig at.

Det är ett brott som inte behöver mycket planering och är relativt svårt att upptäcka- iaf med de lagarna som råder här...d finns alltid moralbefriade människor som kommer utnyttja andras godhet...tyvärr
Citera
2012-08-20, 17:44
Medlem
DemiJjurgens avatar
Denna borde nästan vara under humor. Fyfan vilken lirare.

Peter Shilton som skötare. Underbart
Citera
2012-08-20, 17:48
Medlem
haha, det är fan illa om våra socialarbetare blivit så apatiska att de inte upptäcker sådant uppenbart fiffel. D. Duck liksom... vafan.
Citera
2012-08-20, 20:42
Medlem
Behringo-starrs avatar
Det är inte länge kvar nu tills nån Chav som har fått nog Brejjar sönder parlament. hoppas Farage med vänner kommer undan.
Citera
2012-08-20, 20:55
Medlem
Finns en snubbe (Arab tror jag) i GbG som jag såg skulle på spårvagnen en gång.
Rampen kom inte ut så han ställde sig upp och lyfte in permobilen i vagnen!

Det såg lite väl knas ut!!

Men men
Citera
2012-08-20, 21:43
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latmaskerad
haha, det är fan illa om våra socialarbetare blivit så apatiska att de inte upptäcker sådant uppenbart fiffel. D. Duck liksom... vafan.
Jag fattade det som att det var en brittisk medborgare det handlade om eftersom rättegången var i Pourtsmouth Crown Court.
Citera
2012-08-20, 22:02
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
haha humor ju sjukt att han lyckades.
Citera
2012-08-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Jag fattade det som att det var en brittisk medborgare det handlade om eftersom rättegången var i Pourtsmouth Crown Court.

Jag skyller på humorn som distraherade mig från att kolla fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in