2012-08-20, 12:02
Medlem
CrestFallens avatar
Kan vara fel forum men rätt relaterat ändå tycker jag.

Vet att jag har använt det förut, ska vara någon fil man bränner ut på skiva och trycker i när man startar om datorn för att radera allt du har på din hårddisk.
Ska nämnligen byta från xp till windows 7 och förra gången jag gjorde det så lyckades jag inte installera windows innan jag körde den skivan så jag passar på att vara förberedd.

Så.. Ett förtydligande; Söker program som avinstallerar allt på din hårddisk, även filerna som inte avinstalleras vid "vanlig" ominstallation utav windows.

Får ursäkta röran i inlägget, vaknade för 5 minuter sedan så är fortfarande vilsen.

Tack!
Citera
2012-08-20, 12:04
Medlem
Arkofs avatar
Wipedrive?
Citera
2012-08-20, 12:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrestFallen
Ska nämnligen byta från xp till windows 7 och förra gången jag gjorde det så lyckades jag inte installera windows innan jag körde den skivan så jag passar på att vara förberedd.

På vilket sätt fungerade inte denna och normala metod?
Citera
2012-08-20, 12:12
Medlem
CrestFallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkof
Wipedrive?

Det var något liknande så detta funkar nog, tack!

Förresten, det förra jag pratade om kanske bara var att de program som dator-tillverkaren har lagt in raderas?

Har för mig att det heter något med boot/disk och jag har sett det nämnts på flertal forum, så drygt med ett värdelöst minne.
Citera
2012-08-20, 12:14
Medlem
CrestFallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
På vilket sätt fungerade inte denna och normala metod?

De gamla programmen från zepto(bolaget jag köpte datorn ifrån) störde installationen på något vis, jag bytte från vista till windows 7 när detta hände dock. Men Lika bra att vara på säkra sidan tänkte jag eftersom kommer inte att ha någon dator medan jag gör detta.
Citera
2012-08-20, 12:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aha, kanske inte så mycket att gå på. Men om du verkligen vill raderar allt innan din installation så kan söka upp Killdisk. Läs om detta verktyg på deras hemsida.
Citera
2012-08-20, 12:27
Medlem
CrestFallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Aha, kanske inte så mycket att gå på. Men om du verkligen vill raderar allt innan din installation så kan söka upp Killdisk. Läs om detta verktyg på deras hemsida.

Tack så mycket, ska kika upp det också. Får hålla tummarna att jag slipper krångla dock.

Äh testar och ser om det fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in