• 1
  • 2
2012-08-19, 19:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Mythos är det absolut godaste ölet på plats i Grekland. Här hemma i kylan blir det mer som ett i mängden.

Håller med. Har köpt Mythos på Bolaget men blivit besviken. I Grekland däremot är det en underbar öl. Ett öl som kräver värme och helst grekisk mat med andra ord.
Citera
2012-08-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Håller med. Har köpt Mythos på Bolaget men blivit besviken. I Grekland däremot är det en underbar öl. Ett öl som kräver värme och helst grekisk mat med andra ord.
Bäst i Grekland helt klart, speciellt när man för den i ett fryst glas. Sämre här hemma.
Citera
2013-06-27, 05:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har Mythos någon konkurrens bland grekiska öl eller är den solklart störst i Grekland?

Jag är faktiskt inte något större fan av Mythos, tycker de är relativt smaklös öl men de passar väl kanske för den grekiska värmen, har bara druckit här uppe i kalla Norden.
Citera
2013-06-27, 10:01
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har Mythos någon konkurrens bland grekiska öl eller är den solklart störst i Grekland?
Vet inte hur det är med konkurrensen men på Kreta fanns det en öl som hette fix.
Citera
2013-06-27, 10:03
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Vet inte hur det är med konkurrensen men på Kreta fanns det en öl som hette fix.
Fix Hellas heter den. Men den är ingen höjdare. Alpha är ett gott alternativ till Mythos.
Fast Mythos spelar i en egen liga. En iskall Mythos på flaska samtidigt som man käkar nyfriterade kalamari är en fantastisk upplevelse.
Citera
2013-06-27, 11:36
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Fix Hellas heter den. Men den är ingen höjdare. Alpha är ett gott alternativ till Mythos.
Fast Mythos spelar i en egen liga. En iskall Mythos på flaska samtidigt som man käkar nyfriterade kalamari är en fantastisk upplevelse.
Det är nog detta som gör alltihop. När man sen kommer hem och slår upp en Mythos till köttbullar med mos i novembermörkret så saknas själva atmosfären. Känslan utgör garanterat mer än hälften av hur ölet smakar på ort och ställe.
Citera
2013-06-27, 11:43
Medlem
Gullegubbens avatar
Mythos är helt dominerande som fatöl där jag brukar vara i Grekland. På 80-talet dominerade Amstel. Den är varken bättre eller sämre än någon annan ljus öl om man dricker den utanför Grekland. Distributören verkar dock hjälpa krogarna och barerna med utrustningen, så att ölen blir så extrakall som krävs i hettan.
Citera
2013-06-27, 12:10
Avstängd
kurt-sunes avatar
Ett ok men inget speciellt öl tycker jag. Den näst vanligaste sorten heter Alfa och är ok den med.
Citera
2013-06-27, 12:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Det finns några mikrobryggerier också.

http://www.cycladia.com/blog/news/top-greek-breweries
Citera
2013-06-27, 22:38
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag köpte en låda i Sverige av denna fantastiskt goda öl förra sommaren. Den var iaf väldigt god i 30-gradig grekisk värme. Den är inte gjord för en svensk sommar fick jag surt erfara. Drack pliktskyldigt upp dem i en av de sämsta sommarmånaderna jag har upplevt. Smakade som corona-blask.

Samma erfarenhet som ni andra med andra ord.
Citera
2013-06-27, 23:19
Medlem
Disco-Mannens avatar
Som många andra har nämnt i tråden så funkar det att dricka den i grekisk värme men i svenskt klimat så faller den platt
Citera
2014-05-09, 19:35
Medlem
Fyi, Mythos ägs av Carlsberg. Den var grekisk en gång i tiden. En FIX är perfekt i den grekiska sommarvärmen. Grekisk öl till grekiskt väder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in