2012-08-18, 17:40
Medlem
Fick en tanke, läste att regeringen vill höja säkerheten för sig själva, vi har även FRA o annat IT-relaterat. Kan detta bero på att de insatta inser att ett fattigt folk är ett farligt folk? De n arbetsföra befolkningen håller ju på att delas in i ett a-lag och ett b-lag, fruktar man att b-laget tillslut skall tröttna på arbetsförmedling/försäkringskassa o dyl, när inte pengarna räcker till försörjningsstöd längre, ja då kan det ju ta fart. Dessutom är ju internet ett utmärkt verktyg för att genomföra oroligheter, det är lättare att förena och organisera ihop ett uppror.

Ju mindre folk kommer att ha att förlora, desto mera oroligheter kommer vi att se. Känns lite som England under Järnladyns glansdagar på 80-talet nu. Resultatet av nedskärningar börjar bli väldigt tydligt nu i samhället. Tror att vi snart kommer att se kravaller ala England på 80-talet i vårt land, Rosengård o annat är bara en vindpust mot vad som väntar oss.

Med tanke på hur EU-krisen så lär det ju bli ännu mindre pengar över för dessa individer, dit jag själv räknar mig med mina problem för övrigt.

Se bara på dagens USA, skulle folk gå ihop sig mot makten, ja då plockar man fram Patriotic act eller hur det nu stavas, upprorsmakarna stämplas som terrorister och då är alla medel tillåtna.

Bara en tanke, mvh, minus5
Senast redigerad av minus5 2012-08-18 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in