2012-08-18, 00:54
Medlem
SirHizzs avatar
Jag snusar idag 1 snusdosa om dagen, skruff stark portion. det är 12 mg nikotinhalt tror jag

så det är stark portion.

varje dag tar jag 2-3 st snus under läppen, alltid 2 minst om jag är hemma eller på jobbet, men jag känner ingenting av det knappt, en dosa innehåller 24 snus och jag förbrukar alla på en dag.

jag vet inte ens varför jag snusar, jag känner ingenting av nikotinet alls, jag känner ingen glädje, ingen eufori,

jag kan lika gärna sluta med snus, jag känner ingenting fast jag trycker in 3 snus i läppen, ingenting.

vad kommer hända om jag slutar nu direkt, kommer jag må dåligt, gå upp i vikt.

3 stark snus i läppen och jag känner ingenting, då måste det v ara nåt som är fel,

jag skall sluta snusa, men vad är poängen egentligen, 3 snus i munnen känner jag ingenting av. 1 snus dosa om dan. vad är skillnanden mellan det och inte snusa allt, pengar så klart, men utöver det . finns det några fördelar förutom pengar med att sluta snusa
Senast redigerad av SirHizz 2012-08-18 kl. 00:56.
Citera
2012-08-18, 01:18
Medlem
Det är ju i princip bara nybörjare som känner av nikotinet när de snusar eller röker. Vi andra känner bara av begäret efter det när vi försöker sluta.
Citera
2012-08-18, 01:46
Medlem
Förstår inte de som säger att man skulle gå upp i vikt av att sluta snusa. Har du bestämt dig för att sluta så är det inga problem, inte fan skulle man ändra på matrutiner för att man inte har en prilla under läppen. Men om du kommer må dåligt kan jag inte svara på för det verkar vara individuellt. Själv känner jag inget förutom en saknad av något under läppen.
Bland annat blir din tandhälsa markant mycket bättre om du slutar snusa och för övrigt så hoppas jag det att går bra för dig
Citera
2012-08-18, 01:47
Medlem
Finans.killens avatar
Du känner inte av det eftersom du har 2 prillor under läppen, försök sluta så ska du få se på fan!
Citera
2012-08-18, 01:50
Medlem
Sluta snusa så mycket då.
En halv dosa om dagen á la en snus åt gången, så kan jag garantera dig att du kommer att börja njuta av snuset istället.
Citera
2012-08-18, 02:09
Medlem
ChristerNs avatar
Nikotin är inget berusningsmedel.

Om jag inte rökt på ett tag (t.ex. 3 tim), och tar en stark cigg, så kan jag känna att tankeverksamheten flödar härligt, senare kan jag fokusera mig på intellektuella problem mm. bättre.

Det finns en viss njutning i att tankeverksamheten fungerar bra.
Förr la en del märke till att det var trevligare i rökrum (Inte vetenskapligt?). Kanske därför det piggar upp, som kaffe mm. Hjärnan stimuleras av nikotin, kaffe mm.

(Nybörjare mår dåligt av för mycket nikotin, kaffe mm).

Christer
Citera
2012-08-18, 20:50
Medlem
ojskis avatar
Det beror antagligen på att du sitter med tre starka snus i käften hela tiden, om det bara är nikokicken du vill åt så är det lika bra att sluta snusa helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in