2012-10-14, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwencss
Så, jag frågar er som det är ens möjligt att hitta en "riktig" domintant ung tjej i Sverige? Och hur kommer det sig att det är vanligare att äldre damer är mer domintanta än yngre tjejer? Är det så att många unga tjejer inte riktigt hittat sin rätta sida än?

Eftersom du inte verkar hitta vad du söker, varför inte skapa det i stället! Se till att få någon vanlig tjej, som du skulle vilja bli dominerad av, att bli så förälskad i dig att hon är beredd att göra vad som helst för dig. Säg sedan åt henne att dominera dig. Till en början säger du bara åt henne att göra något litet och oskyldigt, som hon garanterat går med på, sedan får du henne att gå med på mer och mer av det du vill, sakta men säkert, tills du har designat en fullfjädrad domina sådan du vill ha henne. Om hon i något läge vägrar, säg då till henne att du då tyvärr måste göra slut eftersom hon tydligen inte kan ge dig vad du behöver. Har du byggt upp inom henne en tillräckligt stark kärlek till dig, kommer hon att göra som du vill för att få stanna hos dig. När hon dominerar dig som du vill, belöna då hennes lydnad rikligt, med mycket, mycket kärlek. Då får du henne förhoppningsvis att börja dominera ännu mer villigt, kanske får du henne till och med att upptäcka att hon själv gillar det!

Många tjejer älskar att göra om sina pojkvänner som de vill ha dem. Vänd på könsrollerna och gör om tjejen som du vill ha henne!

Att tjejer inte brukar "hitta" sin dominanta sida förrän de blir lite äldre beror kanske på att tjejer av natur (genetiskt programmerat av evolution) är undergivna (snarare än dominanta) fram till runt 30-årsåldern. Undergivenhet hos det fysiskt svagare könet och dominans hos det fysiskt starkare könet säkerställde på stenåldern att fortplantning så oproblematiskt som möjligt ägde rum även när det fysiskt svagare könet egentligen helst inte ville det. Det här har sedan motarbetats av jämställdhetsdrivna/feministiska samhällskontrakt efter stenåldern, men de skillnader i testosteronnivåer som gör män dominanta och kvinnor undergivna styr människors sexualitet och parbildning än i dag på grund av en genetiskt nedärvd programmering som ännu inte försvunnit, trots all feminism. Eftersom det var ovanligt att bli mycket äldre än 30 på stenåldern, har det aldrig funnits något starkt evolutionärt tryck till förmån för undergivenhet hos kvinnor efter 30 års ålder, och därför stiger testosteronhalten hos kvinnor efter den åldern till de manliga (på stenåldern mer överlevnadsfrämjande och därför så att säga mer "naturliga") nivåerna, varför kvinnor i den åldern tenderar bli dominanta(re). En annan anledning till att många (singel)kvinnor över 30 tenderar vara dominanta är att de märker att de inte längre är tillräckligt attraktiva för att kunna få vilken man som helst i säng enbart genom att spela svårflörtade - de måste ta för sig mer aktivt.

Men förresten: är det verkligen så värst ovanligt att unga tjejer är dominanta? Många unga tjejer använder pussy power och svårflörtadhet till att få killar dit de vill, till att få killar att göra allt möjligt för dem. Vad är det, om inte dominans? Den dominansen är kanske bara mer subtil än den sort du vill ha?
Citera
2012-10-19, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lijajn
Men förresten: är det verkligen så värst ovanligt att unga tjejer är dominanta? Många unga tjejer använder pussy power och svårflörtadhet till att få killar dit de vill, till att få killar att göra allt möjligt för dem. Vad är det, om inte dominans? Den dominansen är kanske bara mer subtil än den sort du vill ha?

Det är rätt stor skillnad på socialt dominant och sexuellt dominant, det ena leder inte till det andra. Finns gott om chefer som vill bli behandlade som hundar av dominanta och vice versa. Själv är jag långt ifrån den som tar störst plats i rummet och är inte en som tar kommando i sociala situationer men det är en helt annan femma i mitt förhållande.

Sen förfarandet du beskrev först är vad som kallas 'topping from the bottom'. Få fullt ut undergivna vill bestämma och manipulera sin dominanta till att dominera dem, det besegrar syftet. Visst finns det gott om undergivna som bara tror att de är undergivna för att de vill vara mottagande parten, alltså blandar ihop koncepten topp med dominant och bott med undergiven, för det är inte nödvändigtvis så. Om jag ligger platt på rygg och beordrar min dam att binda fast mig och rida mig tills jag inte kan komma mer är jag bottom i leken men fortfarande dominant.
Citera
2012-10-19, 11:42
Medlem
Darkside.se, som sagt. Mest ug-flickor, alldeles för unga. Men det finns dominanta där med.
Citera
2012-10-28, 08:32
Medlem
tigertompas avatar
På darkside nej p.g.a att det finns festarrangörer som betalar unga kvinnor för att det skall vara Dominanta.

Utanför darkside. Ja, på Qx och mer seriösa bdsmsidor.
Citera
2012-10-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
På darkside nej p.g.a att det finns festarrangörer som betalar unga kvinnor för att det skall vara Dominanta.

Utveckla gärna detta, tack!

(Hänger själv på Darkside, men är en mer eller mindre dominant karl.)
Citera
2012-10-28, 19:43
Medlem
LittlePerverts avatar
Kolla på Darkside om det finns någon "förening" i ditt område. De brukar ha fika träffar eller fester hemma hos varandra. Sen finns fetisch-klubbar som annonserar på sidan också.
Jag skulle nog börja där. Hittar du inte rätt där så finns alltid någon som känner någon osv.

att göra om någon tror jag inte riktigt på då det känns om det inte är äkta. Då sabbar man en fin fantasi.
Citera
2012-11-06, 14:15
Medlem
Letar efter samma som TS. Jag skulle vilja prova på en femdomsession av något slag och skulle kunna tänka mig att betala för det också. Jag har sökt runt en del på nätet men inte hittat något i sverige. Söker tjejer/dominor 20-30 år. Jag är själv en 25-årig kille. Skulle vara kul om det dök upp några fler tips i den här tråden.

Och om det är några dominanta tjejer som ser det här som vill tjäna lite extra pengar, skicka gärna ett PM
Citera
2012-11-24, 17:34
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motarbetaren
Utveckla gärna detta, tack!

(Hänger själv på Darkside, men är en mer eller mindre dominant karl.)

Nej inte så länge Qod finns och Jocke betalar kvinnor för att få kontakt med dessa och låta dessa kommer på festerna gratis. Det lär bara öka markant i sådana fall dessvärre!

Finns ju en anledning till Qod hela tiden byter den kvinnliga s.k Dominan på festen. Fyra eller fem Dominor på lika många år nu. Det är ju värre karusell på Qod med Dominor, än det är på Chelsea när de byter tränare.

Chelsea= Ryssen klubb
Qod=Jockes fest.
Senast redigerad av tigertompa 2012-11-24 kl. 17:37.
Citera
2012-11-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwencss
Hejsan!

Jag är en 22 årig kille som är undergiven. På senaste tiden har jag bestämt mig för att jag gärna skulle vilja leka ut mina fantasier där jag blir dominerad av en tjej.

Hursomhelst, så har jag märkt att det är väldigt väldigt svårt att hitta en ung, dominant tjej. Jag har kollat in allt ifrån vanliga dajting sidor, till mer sexsidor så som knullkontakt, ix och klubb6. Jag har även kollat in darkside.

Men, allt jag lyckats hitta är bara äldre damer som är dominanta. Men jag söker tjejer som är runt min ålder (dvs mellan 20 - 25 år), och det verkar vara så svårt att hitta en tjej runt dom åldrarna som är intresserade.
Om man däremot lägger in pengar ibilden, så blev det plötsligare enklare att hitta. Men jag har testat 2 sånna tjejer på cam en gång, och av erfarenhet så verkade dom inte intresserade inom det, och väldigt okunniga inom ämnet. Alltså verkar dom endast intresserade av pengarna, och det är inget jag söker. Vill ha en tjej som vet vad hon gör, men som också är intresserad av det.

Så, jag frågar er som det är ens möjligt att hitta en "riktig" domintant ung tjej i Sverige? Och hur kommer det sig att det är vanligare att äldre damer är mer domintanta än yngre tjejer? Är det så att många unga tjejer inte riktigt hittat sin rätta sida än?

Vi dominanta unga tjejer är många, riktigt många. Att ta betalt för att dominera är ganska vanligt, eftersom att pengar är makt. Det finns många män som tänder på att agera "Moneyslaves" och endast sätta in pengar på en dominant tjejs konto, dock utnyttjas detta. Unga tjejer lägger ut annonser och skriver att de är dominanta osv fast de bara är ute efter pengar.

Jag själv har ägt en del män via nätet som moneyslaves, men även ägt en del killar i verkliga livet och över nätet utan pengar inblandat. Men pengar är makt och det är makt vi dominor vill ha!
Citera
2012-12-05, 01:08
Medlem
paper_cuts avatar
TIPS! På just darkside.se är det nu en het diskussion om så kallade prodominor i femdom-nätverket.

Angående ålder och dominans sett från mitt perspektiv:
Har svårt att se yngre tjejer som dominanta. Det beror på att man när man är ung, helt enkelt inte har lika mycket erfarenhet. Det gäller alltså inte bara BDSM utan vanliga livet, med jobb, relationer osv. Det finns så klart undantag som med allt annat.

Klart att det finns vissa som är seriösa med prodominansen, men jag skulle avfärda dessa direkt som något särskilt, speciellt om de är unga! Vad man är ute efter spelar nog också stor roll. En kort session, eller ett längre samspel, förhållande?

Jag tror att man som ung och nyfiken på femdom, bör hitta sig en jämnårig kvinna i första hand intresserad av bdsm som man "klickar" bra med. Det där klicket, eller en förälskelse som någon ovan skrev, det gör att man kan utvecklas tillsammans mot det man vill uppnå. I synnerhet när man är ung.
Och då menar jag när man är runt 15 - 25. Olika beroende på mognadsgrad.

Jag är själv 27 och anser mig vara dominant. Jag har provat mig fram ett tag. Trivs inte alls som UG i någon relation alls och fick en helt underbart D/s relation med en kille efter att ha gått på just Queen of Dreams, QoD.

För de FLESTA andra är QoD en bra mötesplats och inte alls så som någon beskriver i tråden. Problemet är att det är så sällan, och på västkusten.
Citera
2012-12-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurreliten
Vi dominanta unga tjejer är många, riktigt många. Att ta betalt för att dominera är ganska vanligt, eftersom att pengar är makt. Det finns många män som tänder på att agera "Moneyslaves" och endast sätta in pengar på en dominant tjejs konto, dock utnyttjas detta. Unga tjejer lägger ut annonser och skriver att de är dominanta osv fast de bara är ute efter pengar.

Jag själv har ägt en del män via nätet som moneyslaves, men även ägt en del killar i verkliga livet och över nätet utan pengar inblandat. Men pengar är makt och det är makt vi dominor vill ha!

haha vilket jävla skitsnack, dominanta kvinnor behöver inte pengar. Du är en hora och inget annat. En dominant kvinna tänder sexuellt på att sexuellt dominera män. Detta bör ts tänka på, dom flesta unga "dominanta" tjejerna är gravt överviktiga och ofta psykiskt sjuka. Dom är inte ett dugg sexuellt dominanta egentligen utan har bara hitta en grupp där dom accepteras och dessutom dyrkas, som att dom skulle vara riktigt snygga unga tjejer, är väll rätt mänskligt egentligen men lite fult också. Ofta klagar dessutom på att killar inte är riktigt undergivna, för många är det ju en sexuell läggning och man vill bara ha sådant sex, annars leva som ett vanligt par. Dessa vill mest ha en slav som betalar dom, aldrig har har sex med dom och göra dom massa tjänster. Sen hävdar dom att detta är deras sexualitet . Det är inte "makt" riktiga dominor vill ha, riktiga vill ha utlopp för sexualitet.

Tex, som i ditt exempel, en seriös och vettig frisk tjej som är sado/domina hållet, hade självklart gett tillbaks pengarna efter leken, eller använt monopol pengar eller vadfan som helst. Förstår du skillnaden? Man kanske har ett sånt rollspel men när det är över skulle det ju kännas sjukt att ha kvar pengarna.

Skulle kunna skriva mycket om detta men jag tror att ts bör söka sig utomlands till nån storstad för att lättare hitta rätt. Eller att hitta en "vanlig" tjej och försöka få henne att göra vissa grejer som är viktiga för dig.

bdsm handlar inte om att skada varandra, jag betvivlar att dessa unga tjejer hyser någon empati eller respekt för sina "slavar". En dominant tjej är rätt mån om att sin undergivna känner sig tryck och att hon kan ta upp honom om han kraschar. Skulle kunna skriva mycket om detta, men detta är mitt intryck efter några minuter på sidan darkside, slösa ingen tid där ts.
Citera
2012-12-05, 18:52
Medlem
jag har varit slav i 10 år, och jag har dock aldrig hittat en domina som gör något gratis, framför allt unga tjejer gör det för pengarna, det börjar med att dom säljer trosor sedan brukar dom övergå till att vara domina. Men ingen lägger ner sin tid gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in