Jag är fullständigt blind för hälsofascismens skräckpropaganda. Jag kan se det 1000-tals gånger, men jag vet ju att det är skräckpropaganda, syftande till att skrämma folket till lydnad.
En bild bevisar ensamt inget.
De kan ju lika gärna gräva upp en död antinikotinist och skriva att så går det för ickerökare.
Vetenskapen har redan bevisat att riskfaktorn får inte tolkas som att rökningen är enda orsaken.
Riskfaktorn är en följd av många risker.
De klyftigare människorna genomskådar propagandan. Det är mer som sagor för att skrämma till lydnad.
Det kommer väl att sluta med att de har i massor med saker som gör att vi blir sjuka om vi röker, aldrig att några fjuttiga bilder kommer att få rökare att sluta röka..
Finns säkert till och med några ungar som tycker det är coolt med bilderna och börjar röka därför.
Jag fick hem utländska cigg som har dylika bilder. Fullständigt vidriga sådana.
De verkar dock inte direkt rökningsrelaterade. Det är en bild på ett uppsprättat
lik. Man vill inte sluta röka precis, det enda som händer är att man mår illa.
Mår illa på samma sätt som att man sett något skrämmade/äckligt på annat håll.
Idén med dessa bilder är fullständigt pervers. Och VARFÖR cigg bara? Nu vill jag se
misshandlade kvinnor och rattfylleoffer på vinflaskor. Men världens största och
farligaste drog är det väl ingen som vågar röra...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!