2012-08-15, 16:53
Medlem
namgrebs avatar
Det är någon jävel som postar stora bilder och inlägg om travelforum i varenda jävla tråd vilket helt förvirrar stackars whiskeyindränkta mig nu när jag befinner mig i min kortlivade semester och har extra känsliga sinnen!

Jag vet inte om det är möjligt att ens klaga på hur ni lägger upp er reklam, men jag gör det ändå; den som dyker upp bland inläggen är ytterst störande! Är det så illa ställt med flashback att ni måste ta till sådant här för att generera intäkter? Vilket konto ska jag donera lite stålar till?

En konkret fråga; övervägde ni detta tilltag och hur motiverar ni det?

För övrigt försökte jag att söka efter en tråd som redan behandlar ämnet men hittade ingen (trots att någon rimligtvis redan bör ha uppmärksammat saken) så jag passar på att klaga även över er sökfunktion, -vill man hitta något här inne är det ju i princip google som gäller.

Med denna kritik vädrad önskar jag er annars två tummar upp!
Citera
2012-08-15, 16:54
Medlem
0ldMans avatar
Håller med om detta otroligt irriterande fenomen. FB vill antagligen tjäna mer pengar.
Citera
2012-08-15, 17:07
Medlem
Lundin89s avatar
Faktiskt inte brytt mig om sådant här med reklam alls, det är klart ni ska få ha era banners på sidan om själva läsningen. Annars skulle det säkert bli knapert med stålars.

Nu tycker jag det är synd att ni har tvingat mig att skaffa adblock, i slutändan så syns bara färre annonser för oss läsare om ni ska göra på det här sättet.
Citera
2012-08-15, 17:10
Medlem
Lyxarsles avatar
Det här var verkligen droppen, nu har ni snåljudar i FB-toppen verkligen knullat till det, här sitter man och läser en tråd och plötsligt kommer en halvsida med nån blueberry-mist pseudoknark-reklam! Det här var det jävligaste sen jag fick veta om att jultomten inte finns fyfan
Citera
2012-08-15, 17:13
Medlem
najass avatar
Men travelforum är ju FB:s eget reseforum (alla Rese-trådar på FB speglas där), och den reklamen har ju funnits sedan Travelforum lanserades

Se även: https://www.flashback.org/t826251

Eller är det npått annant ni menar?
Citera
2012-08-15, 17:13
Medlem
micaeles avatar
Fast man kan undra om det verkligen är tänkt att se ut så här?
https://www.flashback.org/sp38842302
Citera
2012-08-15, 17:16
Medlem
BigFatCones avatar
Reklamen är priset man får betala för att Flashback ska kunna vara gratis.
Citera
2012-08-15, 17:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det fattar alla och envar, men jag tror man kan utforma den lite snyggare - typ lika bred som sidan, men mindre i höjd?
Citera
2012-08-15, 17:20
Medlem
vtcs avatar
Det rör sig förmodligen om någon slags bugg. Reklamen ska väl inte finnas bland inläggen...?
Citera
2012-08-15, 17:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Det rör sig förmodligen om någon slags bugg. Reklamen ska väl inte finnas bland inläggen...?
Jo. Reklam mellan inläggen är inte något nytt utan har funnits en tid nu. Men det verkar som att den nya reklamen inte är så bra formaterad som den gamla, eller så har teknikern bara lagt till den på fel plats.
Citera
2012-08-15, 17:23
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ett pris man gärna betalar, men är verkligen tanken att reklamen för Flashbacks egna sidoforum skall vara så stor och påträngande att den bryter designen på huvudforumet?
Det känns som att reklamen och funktionen är rätt, men fel bild har valts. kookamunga, vad har du lyckats med?
Citera
2012-08-15, 17:28
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Fast man kan undra om det verkligen är tänkt att se ut så här?
https://www.flashback.org/sp38842302

Exakt det där är vad jag talar om!

Intressant att det kanske rör sig om någon form av bugg? Då återställs min kärlek till detta forum en gnutta!

Citat:
Ursprungligen postat av vtc

Precis som fina gubben säger finns reklam mellan inläggen och har funnits så där länge men det har rört sig om minimala länkar, nu är problemet det som nämns ovan, dvs. gigantiska banners mitt bland inläggen.
Senast redigerad av namgreb 2012-08-15 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in