2013-02-27, 22:28
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Två systrar tror jag att det finns.
Som inte ville ha med sin bror att göra.

satan vilken pers att ståta med det på jobbet.....Gissar de är mindre nöjda.
Citera
2013-02-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
I den här artikeln fabulerar Gert Fylking friskt om att polisen massa lind skulle gripit Pettersson 1957i Solna.
Släggkastaren och polisen Carl-Johan "Massa" Lindh, olympisk silvermedaljör 1920, var 1957 folkpensionär vid 72årsålder.
Därtill var han aldrig polis i stockholm utan utförde sin polisgärning i Jönköping och framförallt Karlstad där hans staty idag kan beskådas.
Mäste säga att att det får mig att fundera över Fylkings berättelse med devisen "Varför förstöra en god historia med sanningen"

http://www.hyttfogden.se/brita/pd3c031c2.html
Gert Fylking hävdar att det fanns en polis i Solna som också hette (eller kallades?) för Massa Lind.
Citera
2013-02-28, 23:46
Medlem
citizeninsanes avatar
Arrangören av VM i lavemang (Gert Fylking) tillhör ju den minskande skara som tror att CP är skyldig.
Citera
2013-03-01, 02:56
Medlem
Grandiosos avatar
Joakim Palme säker: Han är mördaren

"I dag är det 27 år sedan statsminister Olof Palme mördades när han var på väg hem från en biograf på Sveavägen.

Många har uppmärksammat årsdagen. Bland annat har Palmegruppens utredare specialöppnat tipstelefonen för nya tips.

För sonen Joakim Palme är det i dag en av årets jobbigaste dagar.

– Det är oundvikligen så att den 28 februari är en sorgedag, säger han.

Joakim Palme är klar över vem han tror mördade hans far.

– Det finns ett mycket klart utpekande från mordplatsen av min mor. Det finns också ett antal utpekanden i närheten av mordplatsen och även min bror pekade ut Christer Pettersson. Om man ska ställa de väldigt konkreta observationerna mot de som saknar förankring på mordplatsen så vet jag vad jag drar för slutsats, säger han och fortsätter:

– Min slutsats är att om mordoffret hade varit ett annat så hade det blivit en fällande dom även i hovrätten. Men eftersom mordoffret var Olof Palme så ställdes det högre beviskrav."

http://www.expressen.se/nyheter/joakim-palme-saker-han-ar-mordaren/
.
Citera
2013-03-03, 12:26
Medlem
Grandiosos avatar
Vägen till nya PangPang Brewery och den perfekta ölen har varit lång.
Relationerna sprack och han tappade tio kilo.
Nu öppnar Fredrik Tunedal i nya lokaler – och lanserar bärsen "Pettersson porter".
– Det ska smaka som en dag ur Christer Petterssons liv, berättar han.

http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4061275.aos

Citera
2013-03-03, 17:31
Medlem
p.norths avatar
Tycker ni att Christer Pettersson och Ted Gärdestad var lik varandra?
"Sigge" Cedergren har uppgett att en man han såg springa från mordplatsen var lik Ted Gärdestad
Cedergren ska senare ha sagt att han pekat ut Gärdestad eftersom han hört rykten om att han var inblandad i mordet.
Citera
2013-03-04, 17:29
Medlem
Tycker det är fult av Gert att berätta allt detta 2 år efter CP död(när han inte kan försvara sig), grejen är ju den att dem flesta vet att CP inte är mördaren... Jag tror även att CP vart mulad för att han visste för mycket om Palme mordet och att Säpo/Polisen var rädd att han skulle börja tala!

Någon mer som har samma teori som mig?
Citera
2013-03-05, 08:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
Tycker det är fult av Gert att berätta allt detta 2 år efter CP död(när han inte kan försvara sig), grejen är ju den att dem flesta vet att CP inte är mördaren... Jag tror även att CP vart mulad för att han visste för mycket om Palme mordet och att Säpo/Polisen var rädd att han skulle börja tala!

Någon mer som har samma teori som mig?
Du misstar dig!
Det skedde långt dessförinnan. CP dog 2004. Detta nedan publicerades redan 2001:
Citat:
Palmemordet är löst.
I alla fall enligt den tidigare misstänkte gärningsmannen Christer Pettersson.

I dag erkänner han i en debattartikel att det var han som sköt Olof Palme.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10235192.ab

Någon dag efter Petterssons död publicerades följande:
Citat:
Christer Pettersson flydde efter mordet på Olof Palme. Men inte till höger när han nådde till toppen
av trappan från Tunnelgatan, som alla tror, utan till vänster. Han stod på Johannes kyrkogård och tryckte medan två polisbilar passerade. Sedan tog han sig de 250 meterna till Sigge Cedergrens lägenhet för att dumpa revolvern, som han hämtat där tidigare under kvällen.
Det skriver hans vän sedan 15 år tillbaka journalisten och filmaren GERT FYLKING. Under våren och sommaren träffades de för att diskutera boken där Christer Pettersson skulle berätta om sitt liv och om hur allt gick till.
Citat:
Pettersson kände bombmannen
, Lars Tingström. Det var han som sa: "Jag ska gå till kriminalhistorien som den värste av dem alla. Jag ska skjuta kungen och statsministern." Pettersson såg upp till Tingström och blev hans förtrogne. Tingström kände sig kränkt och misshandlad av rättssystemet. Lungsjuk och eländig som han var fick han inte permission för att begrava sin mor. Detta trots att han vädjat till högsta instans. Pettersson själv kände ett förakt för rättsstaten som han ansåg var inhuman. När Pettersson mötte Palme på biografen Grand på Sveavägen i Stockholm såg han sin möjlighet att skipa den rättvisa Tingström själv aldrig förmådde skapa. I de kriminellas värld är inte rättvisan demokratisk. Den är – rätt eller fel – oerhört konsekvent.

Christer Pettersson ville berätta
om Palmemordet. Om hämnden och oförrätten. Om sin vän och förtrogne Tingström.

http://www.expressen.se/nyheter/vannen-gert-fylking-om-christer-petterssons-vilja-att-beratta/

Sen skriver du att "grejen är att de flesta VET att CP inte är mördaren".

Hur in i helvete kan de veta det? Vem är du och andra att rakt av bara avfärda den man
som är den absolut ende person som pekats ut med bestämdhet på mordplatsen som
gärningsmannen? Huvudvittnet, LP, tvekar inte för ett ögonblick om att det är CP som
kallblodigt berövat hennes make livet. Det tog visserligen två år innan man kunde
möjliggöra för henne att konfronteras med honom och då var det som sagt ett omedelbart
igenkännande som gällde för hennes del.
Flera andra vittnen styrker Petterssons närvaro på mordplatsen.
Det finns till och med ett vittne som kört förbi just efter skotten och SETT CP stå där vid
sitt offer.

Ja, det finns hur mycket som helst som otvetydigt talar för Petterssons skuld och ändå
håller såna som du på med att tramsa om att så kan det inte ha varit.
Ni vill ju inte att det ska vara så. Det måste nödvändigtvis vara lite märkvärdigare.
En mer "spännande" mördare. Och helst lite mäktiga anstiftare bakom attentatet.
Jo, jo, Bara fortsätt lev i fantasin för all del.
Senast redigerad av Grandioso 2013-03-05 kl. 08:04.
Citera
2013-03-05, 08:26
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ni som behagar tro något annat kan lämpligen hålla er i nån annan jävla tråd, tack.
Den här tråden var nämligen avsedd för oss som är övertygade om att Christer Pettersson
mördade Sveriges statsminister Olof Palme 28/2-1986.
Därför skapades tråden för man inte ville veta av såna som mig i den vanliga Palmetråden.

Är det för mycket begärt? Det finns fullt med andra trådjävlar ni andra kan hålla er i.

Visa var det står att man måste tro på Christer som GM för att få tillåtelse att skriva i tråden.
Citera
2013-03-05, 08:27
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Trams, CP berätta ju även han för sina vänner om mordet. Skillnaden mellan dessa två mordutredningar var jenneqvist istället för Holmer.

Vad har Christers erkännande till vänner om mordet för bevisvärde? Inget. Så mycket som den mannen pladdrade om sig själv i sina dagar...
Citera
2013-03-05, 08:34
Medlem
Quoters avatar
Citat:
I "Efterlyst" på trean ska strax Gert Fylking prata om Christer Pettersson.

Tomas Bodström, advokaten, sa nyss att CP hade fällts även i hovrätten om det
varit ett vanligt mordfall. Bevisningen var så stark att det hade alla gånger räckt.
Men nu var det alltså en statsminister som blivit mördad så då måste man krångla till
det förstås.

Bra att du tog upp det 'på tapeten'. Thomas Bodström har alltid varit en klok gubbe, man här trampade han i klaveret. Hovrätten skulle alltså ha höjt bevisribban för att man inte ville klara upp ett statsministermord? Det är ju så konstigt och dumt uttalande så jag förstår att han inte ville (kunde) utveckla det mer/bättre.

Nu snart kommer samma hovrätt fria en kille för mord på Vaksalagatan 2011 - i princip så kokade bevisningen ner till ett vittnesmål, och hon ändrade sig i förhör - som Lisbeth.

Thomas Bodström - om du läser det här - kan du förklara för mig varför hovrätten ännu en gång ställer hög krav på bevisningen - men nu gällde det en 'blatte' (GWs ord) som ingen bryr sig om egentligen? Givetvis kan du inte förklara det för det du sa går inte ihop.
Citera
2013-03-05, 08:36
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Vännen säker: Han mördade Palme

Han hade sagt rent ut till Fylking att visst var det han som skjöt ihjäl
Palme. Fylking lät tittarna få del av hela förloppet den kvällen såsom
CP berättat det. Mordvapnet införskaffades hos droghandlaren Sigge C.
och dit återlämnades det efter dådet.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/smygtitt/article16325934.ab

Ja, visst fan har han sagt det.. men hans ord har inget bevisvärde så varför länkar som säger det måste droppas hela tiden är lite... opassande? Samtidigt förstår jag att Christer-troende måste gömma sig bakom Christer "erkännande ord" eftersom bevisning i övrigt (nästan) inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in