Brukar ha lite otur när jag söker men hittade ingen tråd och vill ni
förolämpa mig för det så är det helt okej.
Se bara till att göra det på ett fyndigt sätt så vi alla får lite roligt mitt i eländet.
Läste precis i gammal DN-artikel om att det börjat skissas på en uppföljare
till The Adventures of Tintin aka Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet,
föga förvånade men inte till mindre glädje för det.
Titeln ser ut att bli The Adventures of Tintin: Prisoners of the Sun (Sv=Solens Tempel )
och bygger på seriealbumet med samma namn
Nice, hoppas Professor Kalkyl är med den här gången.
Känns inte helt omöjligt då man ser Kalkyl på en av tavlorna i början på första filmen.
Verkar som om det två albumen som ska filmatiseras den här gången är Det hemliga vapnet
(The Calculus Affair/L'Affaire Tournesol)
och Solen Tempel(
Prisoners of the Sun/Le Temple du Soleil).
Hur det ska få ihop det vet jag inte då Solens tempel är en uppföljare på De sju kristallkulorna.
Hade dock förväntat mig att få se mer från Rackham den Rödes skatt bland annat den berömda
haj-ubåten. Slutet på första filmen byggde ju också upp för en fortsättning.
Men det kanske vi får vänta med till den tredje filmen då S.S tar över spakarna från P.J igen om jag förstått saken rätt.
Steven Spielberg säger till sajten Totalfilm att den nya filmen ska börja regisseras så snart Peter Jackson är klar med "The Hobbit".
"During a press stop for The Hobbit, Jackson said he would shoot the base mocap footage for the second Tintin film sometime next year."
Baserat på det uttalandet, när tror ni vi får se nästa Tintin-film på vita duken?
Verkar se mörkt ut för en 2a. Riktigt trist. Jackson skulle ju ta tag i detta efter The Hobbit men det är tvärtyst kring Tintin.
Googlade lite snabbt men hittade inte direkt något jätteintressant.
Då jag finner Peter Jackson en kass regissör så är jag mest glad över att slippa. Den första Tintin-filmen var helt ok och hade Spielberg återvänt som regissör så hade jag gärna sett en uppföljare men allt med Peter Jackson klarar jag mig utan.