2012-08-14, 16:12
Medlem
Jag får be moderatorn att flytta ämnet till rätt adress om denna anses felaktig.
Jag använder tills vidare denna sida då jag ser flashback som ett företag och att jag inte kommit in på den rekommenderade "flashback"-sidan.

Saken är att det finns en moderator på flashback som inte alls håller måttet och uppenbart lägger in personliga värderingar i sina handlanden.
Ex. I tråden om "skvaller om Carl Philip" frågade jag om någon visste något om hans fritidsintressen och utbildning. Detta accepterade inte moderatorn utan varnade mig för "off topic och trams". Hans motivering var att jag kunde googla på de uppgifterna. Dessutom titulerade han mig "Tramspelle" pga min fråga till dem som följde tråden. När jag i ett pm till moderatorn klagade på varningen blev jag faktiskt hotad med uppgiften att hans kollegor ungefär höll ögonen på mig och att jag därför undergrävde mitt konto.
Däremot hade han inga invändningar mot dem som skrev nidbilder om Carl Philip och bl.a. kallade honom bögprinsen o.s.v. Skall det få gå till på så här lösa boliner?

Det hävdas att flashback står för yttrandefrihet på riktigt, men stämmer det verkligen?
2012-08-14, 16:14
Medlem
WiDeNs avatar
Ta detta privat med Admin, inget som vi övriga medlemmar ska ha diskussioner kring.
Senast redigerad av WiDeN 2012-08-14 kl. 16:16.
2012-08-14, 16:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Dock då i fel forumsdel, men här finner du ledsagningen som då avser ditt klagomål ->> https://www.flashback.org/t951568
2012-08-15, 15:04
Medlem
epost72s avatar
Om du fick en varning för ett sådant inlägg i den tråden som du beskriver är jag böjd att hålla med om att det var en obefogad varning.

Det var väl i allra högsta grad ett inlägg enligt topic, i synnerhet om man ser till hur den tråden sett ut de senaste dagarna.

Med den motiveringen till varningen så kan man i princip stänga stora delar av FB eftersom man kan googla sig till svaret på många frågor.

Nu hade du ju en hel del varningar och avstängningar i ryggsäcken och åkte tydligen ut på ett halvår så det kan kanske vara så att det hade skett ganska snart ändå.

EDIT:
Nu vet jag ju inte om du följt alla stegen som är praxis för en tråd rörande klagomål men eftersom tråden ligger kvar chansar jag på att så är fallet.

Vidare är du ju även avstängd så det blir inte mycket till konversation iofs.
Senast redigerad av epost72 2012-08-15 kl. 15:31.
2012-08-16, 09:04
Medlem
core_s avatar
Och detta får du ta med moderatorn i fråga, därefter admin. När du har gjort detta och fortfarande inte fått något svar på dina spörsmål

Men låt bli att yra om yttrandefrihet på riktigt i sagda pm då det inte har med saken att göra och knappast kommer att göra att du tas seriöst

Låst
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in