Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Så länge man som fysisk person har flera konton enligt de premisser som Lady Tiera tar upp ovan så är det OK så länge de olika kontona inte förekommer i samma trådar eller på annat sätt främjar varandra eller tillsammans agerar mot andra debattörer. Men väljer man tex att ha ett konto för politiska diskussioner och ett för diskussioner inom IT så är det OK.
Skriv in detta i reglerna, om det nu är det som gäller.
Citat:
I det aktuella fallet så hade eHitler en kombination av nick, avatar och ämnesval av sin enda tråd och de efterföljnade 2 inläggen som inte på något sätt indikerade att det var en medlem som hade för avsikt att vara seriös.Redan detta skulle kunnat leda till åtgärder mot eHitler. Då muddafrikka sedan postade i samma tråd, troligtvis av misstag, så hade dels regeln om postning i samma tråd överskridits, och inläggen som gjordes var trams.
Regeln om postning i samma tråd? Du menar det som LT skrivit tidigare i tråden?
Det är minsann ingen regel. Hade det varit en regel hade jag inte startat den här tråden.
Citat:
I ett inlägg i Flashback tar du sedan upp problemet, dvs du tar inte frågan men moderator via PM, brott mot regel 0.7, så medges att eHitler är ett "hobbyprojekt". Hobbyprojekt som tramsar faller inte inom ramen som gör det OK att som fysisk person ha flera olika konton. Och då valde vi att banna tramskontot och varna "huvudkontot".
Jag personligen anser att det är fel att döma ett användarkonto efter tre (tror jag det var, kan ha varit fyra) inlägg. Men det kan jag vara ensam om, vem vet, detta är inget jag är speciellt intresserad av att diskutera.
Det jag vill komma fram till med den här tråden är en ändring av reglerna.
Om man som ny medlem kommer till Flashback, så är det, om man nu bemödar sig läsa både FAQ:n och reglerna, enda man får veta om dubbla signaturer det jag citerade i trådstartarinlägget. Behövs en uppdatering någonstans, minst sagt.
'godtagbara skäl' kan innebära vad som helst, och det är också det som är problemet här.
Skriv till några meningar i regelverket!
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Du diskuterade ju med dig själv i någon tråd, åtminstone stod det så i inlägget om din varning...
Förövrigt tror jag inte det står någonstans att man inte får diskutera med sig själv i reglerna, kanske dags att det läggs till nu så det inte blir fler missförstånd??
Jag diskuterade aldrig med mig själv. Jag hade en felpost åt vardera håll, en eHitlerpost innan ett muddafrikkainlägg (som lustigt nog raderades av okänd anledning) samt en muddafrikkapost precis innan eHitler skrev något i hans egen tråd. Detta skulle inte jag kalla debaterra, skulle Du? Skriv om reglerna för fan!
Det stämmer att det inte står något om det i reglerna. Läs vad jag citerade högst upp, det är den enda informationen som finns att tillgå i FAQ:n och i regelverket.