2005-03-21, 01:12
Medlem
Kajsabajsas avatar
Vet att detta fenomen är vanligt i tyskland, och fungerar efter samma princip som oboy fast med jordgubbssmak! Har testat den färdigblandade jordgubbsmjölken, men det är ju skönare att ha ett paket med pulver hemma! Nån som vet var man hittar detta?
Citera
2005-03-21, 01:17
Medlem
Du kan ju kolla på Lidl
Citera
2005-03-21, 07:51
Medlem
Hispers avatar
Om du inte hittar pulvret så har jag hittat en produkt från Bob som heter Mix2Milk som är smaksättningskoncentrat som man blandar i mjölken, finns visst i smakerna hallon. jordgubb och banan.
Citera
2005-03-21, 23:00
Medlem
Kajsabajsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Om du inte hittar pulvret så har jag hittat en produkt från Bob som heter Mix2Milk som är smaksättningskoncentrat som man blandar i mjölken, finns visst i smakerna hallon. jordgubb och banan.

Å det låter ju underbart! På vilken hylla i vilken affär hittar jag det?
Citera
2005-03-21, 23:14
Medlem
Queen Ls avatar
Samma hylla som Oboy.
Citera
2010-11-14, 19:33
Medlem
cerns avatar
Hallå, jag gillar mjölk! men vill variera mjölken med olika smaker i, Mu-mjölken är borta sedan länge och jordgubbsmjölk samt bananmjölk finns inte i Sverige som det finns utomlands.

Vart hittar jag sånt här jordgubbsmjölk-pulver? har någon tips på hur man kan framställa egen jordgubbsmjölk?
Citera
2010-11-14, 21:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hallå, jag gillar mjölk! men vill variera mjölken med olika smaker i, Mu-mjölken är borta sedan länge och jordgubbsmjölk samt bananmjölk finns inte i Sverige som det finns utomlands.

Vart hittar jag sånt här jordgubbsmjölk-pulver? har någon tips på hur man kan framställa egen jordgubbsmjölk?
Om du har jordgubbssylt hemma så kan du med lätthet få fram en mjölk som slår pulverversionen med hästlängder.

Ta fram din standardmjölk (ca 2,5 dl) och en kastrull (ej lätt eller mellanmjölk), skvätt gärna i lite grädde och ställ på spisen på lägsta nivå. Släng i en nypa salt, en tsk vaniljsocker, samt 1 msk socker/honung (eventuellt kan du slänga i en bit kanelstång). Sjud ihop alltsammans. Låt nu mjölken svalna. Ta ut kanelstången.

När mjölken är kall så omplacerar du den till en mixer (eller så kör du den i kastrullen med en stavmixer) tillsammans med jordgubbssylt och en skvätt citronsaft och eventuellt en bit banan och en äggula! Ta så mycket sylt som du anser är gott. På den här punkten får du testa dig fram.

Dra på mixern! Poängen med att mixa alltsammans är att du får fram en mycket lättdrucken shake som smälter i mun . Smakar garanterat bättre än din pulverdrink!

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in