2012-08-12, 22:49
Medlem
Hai!
Jag söker någon form av digital anteckningsbok/post-it som jag kan synka över flera enheter. Jag använder en PC, en Android-mobil och troligtvis snart en tablet, och skulle vilja ha ett sätt att spara både mindre anteckningar och större dokument och kunna komma åt dem var jag än är. Har funderat på att helt enkelt använda dropbox och skriva textfiler, men det borde finnas en elegantare lösning.

Några tips?
Citera
2012-08-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottomannen
Hai!
Jag söker någon form av digital anteckningsbok/post-it som jag kan synka över flera enheter. Jag använder en PC, en Android-mobil och troligtvis snart en tablet, och skulle vilja ha ett sätt att spara både mindre anteckningar och större dokument och kunna komma åt dem var jag än är. Har funderat på att helt enkelt använda dropbox och skriva textfiler, men det borde finnas en elegantare lösning.

Några tips?

Det som kommer till minnet direkt för mig är Evernote
Citera
2012-08-12, 22:56
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Kelvin
Evernote
Det.
Citera
2012-08-12, 23:01
Medlem
vonOlofs avatar
Jag tror också på Evernote för ändamålet.

Mod-betraktelse:

Frågan rör ju inte Windows explicit, utan sträcker sig över flera plattformar. Normalt hade den här typen av trådar kanske passat bättre i ÖDIT, men ligger man primärt i Windowsmiljö och vill ha transparens mot andra plattformar, så är Evernote ett bra tips som gärna får emanera från detta subforum.
Citera
2012-08-13, 08:03
Medlem
Ja, det stämmer att jag primärt rör mig i windowsmiljö, med vissa avhopp mot andriod.
Tacksam för tipset, det låter ju onekligen som om Evernote är det som rekommenderas. Skall genast undersökas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in