2005-03-20, 23:43
Medlem
Är det någon som kommer ihåg Marabous gamla chokladmjölk. Godare (alkoholfri) dricka får man leta efter

Som chokladmjölksberoende saknar jag den väldigt mycket.

Är det någon som kommer ihåg den?
Någon som vet varför och när den försvann?
Citera
2005-03-29, 06:30
Medlem
Montecores avatar
Hård konkurrens av Pucko, Det billiga oboy-pulvret och kalvin mjöklchoklad kanske
Citera
2005-03-29, 08:38
Medlem
TTKs avatar
Det finns ju oboy med mjölk att köpa färdigt numera... kanske inte samma sak dock.

Hur länge sen var chockladmjölken på marknaden?
Citera
2005-03-29, 17:35
Medlem
irrblosss avatar
Testa att bryta ner lite Marabou mjölkchoklad i varm mjölk och rör om, borde väl bli ungefär samma smak. Vill man ha kall så borde man kunna låta det svalna och sedan sätta blandningen i kylen. Testa gärna och meddela om det blev bra...
Citera
2007-07-02, 15:09
Medlem
Klart jag kommer ihåg Marabous chokladmjölk!! Den var ju fete god...måste vara 15 år sen...

YUm Yum!
Citera
2007-07-02, 18:29
Medlem
Visst hade förpackningarna samma färg som papperet runt mjölkchokladen?
Citera
2007-07-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliderlanka
Klart jag kommer ihåg Marabous chokladmjölk!! Den var ju fete god...måste vara 15 år sen...

YUm Yum!
...Du måste ha bumpat...ett 15 år gammalt inlägg...
Citera
2007-07-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
...Du måste ha bumpat...ett 15 år gammalt inlägg...
Sånt här är intressant
Om han inte skrivit i denna tråden utan skapat en ny så hade du (eller folk som du) skrivit nått i stil med "SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKKK" och "Skriv i den befintliga tråden"
När blir du och din sort nöjda?
Citera
2007-07-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
Sånt här är intressant
Om han inte skrivit i denna tråden utan skapat en ny så hade du (eller folk som du) skrivit nått i stil med "SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKKK" och "Skriv i den befintliga tråden"
När blir du och din sort nöjda?
Definera gärna vilken sort jag tillhör, jag är intresserad av humanvetenskap och det skulle vara kul och höra en beskrivning.
Citera
2007-07-04, 19:02
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
OJOJOJOJ
Lyssna på mig nu!
För några år sedan mailade jag Marabou´s kundtjänst och frågade efter just den chokladmjölken som såldes i början på -90-talet i 2dl förpackning.

Jag fick svar. Hon som svarade sa att förmodligen var tillverkningen för dyr och därför försvann den, i butik kostade denna lilla 2dl dryck 14:- redan i början på -90-talet men hon tyckte att min fråga var intressant och skulle ta upp mitt mail på nästa produktutvecklings möte.
Ca 8-11månader senare lanserades den färdig blandade O´boy drickan med dunder och brak!!
Var detta en tillfällighet?
Jag skryter i alla fall lite om att jag tände ett ljus hos Marabou i alla fall.
Tyvärr är den inte lika god som den första var i början av -90-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in