• 1
  • 2
2012-08-14, 20:10
Medlem
murkles avatar
var och inhandlade ett ps3 idag. jag kommer hem och kopplar in allt, och allting funkar felfritt. jag börjar spela BF3 och jag ser att bilden inte är särskilt skarp som jag förväntade mig att den skulle vara. kan detta bero på att jag kör med en AV-kabel istället för en HDMI? förbättras bilden med en HDMI?

och kan jag ställa in grafiken på ps3? eller spelet, för allt jag hittar är ljussättning på skärmen:
Citera
2012-08-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murkle
var och inhandlade ett ps3 idag. jag kommer hem och kopplar in allt, och allting funkar felfritt. jag börjar spela BF3 och jag ser att bilden inte är särskilt skarp som jag förväntade mig att den skulle vara. kan detta bero på att jag kör med en AV-kabel istället för en HDMI? förbättras bilden med en HDMI?

och kan jag ställa in grafiken på ps3? eller spelet, för allt jag hittar är ljussättning på skärmen:

Du menar att du använde kompositkabeln som medföljde PS3'an? Som inte ens ger RGB-signal? Den suger, skaffa HDMI-kabel omedelbums... Och ja, då kommer bilden förbättras avsevärt.

Läser du ens mina inlägg...? För då förstår du att du inte kan ställa in grafiken på ps3, inställningarna är statiska i alla konsollspel. Förprogrammerade enkelt sagt. Normalt är ljusstyrka det enda man kan justera i grafikväg. Och upplösningen, i PS3'ans huvudmeny.
Citera
2012-08-14, 23:26
Medlem
murkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Du menar att du använde kompositkabeln som medföljde PS3'an? Som inte ens ger RGB-signal? Den suger, skaffa HDMI-kabel omedelbums... Och ja, då kommer bilden förbättras avsevärt.

Läser du ens mina inlägg...? För då förstår du att du inte kan ställa in grafiken på ps3, inställningarna är statiska i alla konsollspel. Förprogrammerade enkelt sagt. Normalt är ljusstyrka det enda man kan justera i grafikväg. Och upplösningen, i PS3'ans huvudmeny.

då ska jag skaffa en HDMI-kabel någon gång i veckan

Självklart läser jag dina inlägg <3 men jag förstod inte riktigt, som sagt så är jag värdelös på allt som har med teknik att göra. men jag uppskattar alla dina svar
men nu förstod jag att jag inte kommer kunna ändra kvaliteten på bilden utan en HDMI-Kabel, men är det någon större skillnad på en dyrare HDMI än en billigare?
Citera
2012-08-14, 23:45
Medlem
Citat:
då ska jag skaffa en HDMI-kabel någon gång i veckan

Självklart läser jag dina inlägg <3 men jag förstod inte riktigt, som sagt så är jag värdelös på allt som har med teknik att göra. men jag uppskattar alla dina svar
men nu förstod jag att jag inte kommer kunna ändra kvaliteten på bilden utan en HDMI-Kabel, men är det någon större skillnad på en dyrare HDMI än en billigare?

Nä, inte vad jag har märkt i alla fall. Många anser ju att allt kablage ska ha guldpläterade kontakter och grejer men jag anser att sådant är bullshit. Hittar du en till bra pris så köp den.
Citera
2012-08-15, 00:00
Medlem
murkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Nä, inte vad jag har märkt i alla fall. Många anser ju att allt kablage ska ha guldpläterade kontakter och grejer men jag anser att sådant är bullshit. Hittar du en till bra pris så köp den.

okey, jag sticker nog iväg imorgon och köper någon till ett rimligt pris!
Citera
2012-08-19, 18:12
Medlem
Citat:
glömde även att ställa en fråga.

är det värt att köpa ett ps3 nu? eller bör jag vänta på ''ps4''?

Hitta ett beggat på blocket :P sen köper du 4an när det kommer
Citera
2012-12-12, 23:03
Medlem
Köp ett PS3. "PS4" är inte beräknat att komma förens 2016, givetvis är inget säkert men Sony hävdade ju att det var en konsol som skulle hålla i 10 år.
Citera
2012-12-12, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne
Köp ett PS3. "PS4" är inte beräknat att komma förens 2016, givetvis är inget säkert men Sony hävdade ju att det var en konsol som skulle hålla i 10 år.
2014-ish.

Ofta bf3 laggar på ps3?
Citera
2012-12-29, 15:03
Medlem
Europapalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne

Att ps3an kommer ha minst ett 10års livsspann har ingenting att göra med när nästa playstation kommer ut på marknaden.

Playstation 2 har precis fått sin produktion nedlagd efter att ha tillverkats och sålts i nästan 13år. Då har playstation 3 varit ute på marknaden i 6 år nu och båda konsolerna har sålt som smör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in