Citat:

Ursprungligen postat av negerbarn

Man får väl anta att de dragit den slutsatsen eftersom nedslaget inte bildat en krater...?
Sen om det är exakt maximala fallhastigheten eller kanske 50% snabbare är ju svår att avgöra. Poängen är väl just att de allra flesta meteoriter inte ger upphov till kratrar, eftersom de har saktats in till en bråkdel av den hastighet de hade från början.
Ändå ändå är det första som jag, och de flesta andra, tänker på när man hör ordet meteoritnedslag just KRATER. 

Jo, men jag skulle tro att en absolut majoritet brinner upp helt och hållet innan det alls når sin fallhastighet. Sen finns det ju en band av storlekar, material och hastigheter som når fallhastighet och sen de större som inte hinner bromsas innan de träffar marken.
Man måste fördela ut det totala antalet i dessa grupper innan man kan dra någon slutsats. Iofs så kanske man antar att de som brinner upp ELLER når fallhastighet är betydligt större än den som slår i backen med verklig hastighet. Jag tror dock att de som brinner upp är i särklass flest men det är ju bara en kvalificerad gissning.
Edit.
Jag såg nu att det stod ~av de som når marken gör de flesta det i fallhastighet. 
Sorry.