Citat:
Jag sökte annars på "det första däggdjuret".
Ursprungligen postat av baylife
Använd dig av google och skriv in "how did the first mammal evolve". Tar ett par sekunder.
Ska prova denna också................
Nja, där hittar jag, efter översättning, detta:
"Även bröstkörtlar är en signatur inslag i den moderna däggdjur, är lite känt om utvecklingen av amning . Detta beror på att dessa mjuka vävnader inte ofta bevaras i fossil"
Men inget som varken bekräftar eller dementerar mitt antagande:
A, En ny djurart, t.ex. det första däggdjuret, skulle långsamt ha utvecklats ur en annan art som inte var däggdjur.
1, Några yttre omständigheter säger att det vore lämpligt för ett djur att börja ta hand om sina ungar på ett annat sätt, om det överhuvudtaget gjort det innan.
2, Djuret börjar utveckla körtlar och annat som behövs för att producera mjölk. Trots att dess ungar inte kan tillgodogöra sig den.
3, Djuret börjar därefter förändra sitt beteende, och försöker ge ungarna mjölk.
4, Under tiden får ungarna mat parallellt efter den gamla metoden, kanske.
5, Ungarna förändrar sin kropp, i rätt många avseenden, så att de kan tillgodogöra sig mjölk.
6, Under tiden äter ungarna efter den gamla metoden, kanske.
7, Ungarna förändrar sitt beteende, och söker moderns spenar för att dricka mjölken.
1, Några yttre omständigheter säger att det vore lämpligt för ett djur att börja ta hand om sina ungar på ett annat sätt, om det överhuvudtaget gjort det innan.
2, Djuret börjar utveckla körtlar och annat som behövs för att producera mjölk. Trots att dess ungar inte kan tillgodogöra sig den.
3, Djuret börjar därefter förändra sitt beteende, och försöker ge ungarna mjölk.
4, Under tiden får ungarna mat parallellt efter den gamla metoden, kanske.
5, Ungarna förändrar sin kropp, i rätt många avseenden, så att de kan tillgodogöra sig mjölk.
6, Under tiden äter ungarna efter den gamla metoden, kanske.
7, Ungarna förändrar sitt beteende, och söker moderns spenar för att dricka mjölken.
utan där https://www.flashback.org/t1088622