2012-08-11, 21:44
Medlem
Mankas avatar
Jag har sökt på Google och FB om varför standard tobaks filter färgar av sig. Och vitsen att de ens är färgade. Nu är ju inte filtret gult, utan pappret lindat runt filtret, och det orangegula färgar av sig till fingrarna ifråga. Vitsen? Kan någon ge lite info? Röker röd Chesterfield.
Citera
2012-08-11, 21:53
Medlem
Det är inte filtren, det är nikotinfläckar. Det får man om man rullar sina egna cigg också.
Citera
2012-08-11, 22:24
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UffoDoubledaeg
Det är inte filtren, det är nikotinfläckar. Det får man om man rullar sina egna cigg också.
Alltså denna fläck kommer från rök på sidan av filtret? Eller kan man få fläckar på fingrar av att bara hålla i en tobak också, utan att den är tänd?
Citera
2012-08-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Alltså denna fläck kommer från rök på sidan av filtret? Eller kan man få fläckar på fingrar av att bara hålla i en tobak också, utan att den är tänd?

Vet inte riktigt... Men storrökare blir ju gula lite här och var, fingrar, tänder, mustasch.... När jag rökte som mest blev jag gul mellan pek- och långfingret, där man håller ciggen. Men då rökte jag mycket, rullade själv, utan filter.
Inbillar mig att också de som knådar snus får gula fingrar...

Men mitt råd är väl att inte hålla i ciggen just när du drar blosset...
Citera
2012-08-13, 07:53
Medlem
Mankas avatar
Jag hörde att vid filtret är pappret gul-orange för att det är samma färg som nikotinfläckar. Kan det vara så knasigt, skulle det inte märkas att man har gula fingrar då också vid filtret är gult...

Och jo jag pratade med en finskspråkig vän och han rullar själv. Hans fingrar han håller i tobaken med är likadan färg som mina. Och så är det för att röken slipper ut på sidorna också direkt vid filtret. Och så har ju filtret också blivit mörkgult efter sina bloss.

Ett tips för tjuvrökare som är rädd att åka fast för sina föräldrar: använd klädnypa till tobak så färgas inte era fingrar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in