• 2
  • 3
2012-08-20, 22:07
Medlem
Porthoss avatar
Hm, får du också meddelandet "Your display driver has stopped responding..." innan datorn kraschar?
Citera
2012-08-20, 22:50
Medlem
nä men datorn crashar inte alltid men när den inte gör det får jag det
Citera
2012-08-20, 23:09
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlairUp
nä men datorn crashar inte alltid men när den inte gör det får jag det

Om jag förstår dig rätt så får du ibland det meddelandet och ibland får du blåskärm direkt?

I så fall har vi några andra saker att titta på. Du skrev att du inte överklockar ditt grafikkort. Hur är det med processorn, är den överklockad?
En vanlig orsak till att man får det meddelandet är nämligen att ditt grafikkort eller din processor inte får tillräckligt med ström. Om du inte överklockar någon komponent alls, kan det alltså vara värt att kika lite på nätaggregatet. Vad har du för fabrikat och effekt på det?
Citera
2012-08-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Om jag förstår dig rätt så får du ibland det meddelandet och ibland får du blåskärm direkt?

I så fall har vi några andra saker att titta på. Du skrev att du inte överklockar ditt grafikkort. Hur är det med processorn, är den överklockad?
En vanlig orsak till att man får det meddelandet är nämligen att ditt grafikkort eller din processor inte får tillräckligt med ström. Om du inte överklockar någon komponent alls, kan det alltså vara värt att kika lite på nätaggregatet. Vad har du för fabrikat och effekt på det?

nej är inte så inne på överklockning så ger mig inte in på det. "Silver Power SP-SS500 500W PSU" är nätaggregatet jag använder men har bytt ram för ett tag sen tror du det kan vara droppen som fick det att rinna över? dom drar ju inte direkt mycket. men hur kan man kolla det om strömmen räcker är det bara att räkna ihop allt eller finns det ett lättare sätt?
Citera
2012-08-20, 23:34
Medlem
Porthoss avatar
Här finns en sida där du kan beräkna hur mycket ström din dator använder. Det är jäkligt ungefärligt. så klart, men det går åtminstone att se om du ligger långt under eller över.
Citera
2012-08-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Här finns en sida där du kan beräkna hur mycket ström din dator använder. Det är jäkligt ungefärligt. så klart, men det går åtminstone att se om du ligger långt under eller över.

379w fick jag fram så då är jag ju en bra bit under :S fan va jag hatar detta nu :P startade wow innan och det tog 5 min innan drivrutinen slutade funka. men tror jag har räddat det lite för den har ju klarat att stå och testa i ett dygn utan att fucka. nu måste jag typ använda grafik kortet
Citera
2012-08-21, 23:24
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlairUp
379w fick jag fram så då är jag ju en bra bit under :S fan va jag hatar detta nu :P startade wow innan och det tog 5 min innan drivrutinen slutade funka. men tror jag har räddat det lite för den har ju klarat att stå och testa i ett dygn utan att fucka. nu måste jag typ använda grafik kortet

Jag börjar ärligt talat få slut på idéer. Har du en Intel-processor och i så fall, har du EPU-6 Engine installerad och igång? Eller något annat program som påverkar processorn? Kan till exempel ha följt med när du köpte datorn.
Citera
2012-08-23, 22:15
Medlem
jag har slutat leta och skickar in mitt grafik kort till komplett imorgon. han i suporten jag fick prata med hade haft samma sak och dom hade fått flera liknande. så dom ska kolla om det går att reparera men har garanti så det blir inga problem. tack för all din hjälp och så hoppas jag aldrig få använda denna tråd igen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in