Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-08-12, 15:02
Medlem
Beauvoirs avatar
Vad jag hört så använder de ibland ett så kallat "crystick", som ett läppstift fast med tigerbalsam på, vilket gör att ögonen vattnas och det gör dessutom ont. Har även för mig att man använder det på småbarn så de börjar grina för de vill ju ta bort smärtan i ögonen
Citera
2012-08-14, 12:01
Medlem
Stercoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Vet att Rob Reiner skrek åt barnen i Stand By Me i någon scen så dom började grina

Citat:
Ursprungligen postat av RandolphCaer
http://www.youtube.com/watch?v=MOUyBfoB5D8

Citat:
Ursprungligen postat av Beauvoir
Vad jag hört så använder de ibland ett så kallat "crystick", som ett läppstift fast med tigerbalsam på, vilket gör att ögonen vattnas och det gör dessutom ont. Har även för mig att man använder det på småbarn så de börjar grina för de vill ju ta bort smärtan i ögonen

Allt detta anser jag vara underbart. Barn är lite för överprivilegierade idag. Förr i tiden fick de säkert bara en smäll av föräldrarna innan de skulle filma en scen där gråtande behövdes och det var kostnadseffektivt och bra. Nu ska barnen säkert få sina tårar renderade i datorgrafik för att produktionsbolagen ska slippa överbeskyddande plastmappors vrede.

Crysticket verkar också vara en finurlig uppfinning. Perfekt till föräldrar med Münchhausen by proxy om inte annat.
Citera
2012-08-14, 17:57
Medlem
Falcãos avatar
Jag vet i alla fall att vid filminspelningarna av Astrid Lindgrens böcker så brukade författarinnan själv närvara och slå barnen innan scener som de behövde gråta i. True story.
Citera
2012-08-14, 19:02
Medlem
Berättar något sorgligt för dem. Tårarna kommer fram direkt då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in