2012-08-11, 12:17
Medlem
MassRiots avatar
Hej barn!

Jag har börjat få ett litet problem med mina biceps då jag har aparmar, tänk er att mina armar har växt rätt mycket men min arm är för lång så bicepsen ligger typ precis ovanför armbågen. Alltså, det blir väldigt smalt precis innan axeln börjar, längst uppe på överarmen!?

Finns det andra långa människor som upplevt detta när ni börjat gymma? Hur har ni löst det då? Kommer bicepsen bli längre när den blir större efter mer gymmande? Har jag tränat fel på något sett eller blir det ofta så om man är lång?
Senast redigerad av MassRiot 2012-08-11 kl. 12:17. Anledning: Felstavning
Citera
2012-08-11, 12:30
Medlem
SiSeniors avatar
Det låter som ett vanligt problem. Fortsätt träna och bygg större armar så ska du se att det blir bättre med åren. Kom dock ihåg att triceps gör en stor del av armens tjocklek så glöm inte bort att träna den.
Citera
2012-08-11, 13:59
Medlem
MassRiots avatar
Okej, får väl leva med det ett tag.. Hoppas det jämnar ut sig snabbt, ser rätt märkligt ut.

Glömmer inte triceps, nej.
Citera
2012-08-11, 15:11
Medlem
Chts avatar
Jag vet vad du menar, biceps buktar ut bra direkt ovanför armvecket, men sen är det platt hela vägen till armhålan. Den är helt enkelt för liten :/
Citera
2012-08-11, 16:17
Medlem
Jag tycker det är sjukt nice när man har sån biceps.. Hur är det ett "problem"?
Citera
2012-08-11, 16:17
Medlem
Antinomoss avatar
Alla har vi olika muskelfästen som gör att man inte ser ut som man vill idealt sett
Citera
2012-08-11, 16:19
Medlem
SteyrAugustuss avatar
Någon som har en bild på det här fenomenet? Förstår inte riktigt hur det ska se ut.
Citera
2012-08-11, 16:27
Medlem
För små biceps och axlar.
Citera
2012-08-11, 20:53
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteyrAugustus
Någon som har en bild på det här fenomenet? Förstår inte riktigt hur det ska se ut.
TS:
http://www.trygve.com/beanie_biceps_secret.jpg

Hans mål:
http://www.gainweightbuildmuscle.com/wp-content/uploads/2011/11/how-to-make-biceps-bigger.jpg

Tror lite sitter i genetiken, men det är massa som behövs. De med långa armar borde ha det det svårare att få till bra biceps än de med korta armar.
Citera
2012-08-13, 19:51
Medlem
-Johan-s avatar
Det är inte särskilt ovanligt. Det enda och det du behöver göra är att bygga mer massa.

Hur muskler fäster och ser ut är helt individuellt. Du kan inte ändra muskelns utseende förutom större eller mindre, i massa.
Citera
2012-08-13, 23:16
Medlem
MassRiots avatar
Jag antar att jag får göra det, precis efter triceps/axelpass när armen är lite pumpad så ser det inte lika jävligt ut..

Får väl hålla ut, innan jag började träna vart ju armen jämn, bara ett ben liksom.
Citera
2012-08-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Jag vet vad du menar, biceps buktar ut bra direkt ovanför armvecket, men sen är det platt hela vägen till armhålan. Den är helt enkelt för liten :/

Nej, du vet inte alls vad han menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in