• 1
  • 2
2012-08-13, 18:04
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berne88
har har haft 10.8 en abolut senaste, men min HDD cracha så jag bytte den till en annan, och använde min skiva som jag fick med datorn och de var osc 10.5.8.... så jag måste försöka få högre osx, helst genom bara att installera de
Om du redan köpt 10.8 tycker jag du tankar 10.6, uppdaterar till 10.6.8 - så du får tillgång till App Store - väljer fliken Purchased och laddar ner Mountain Lion.

Edit: Insåg just att Snow Leopard ändå skulle kräva att man bränner det till en skiva eller installerar från ett USB. Oavsett om du redan köpt ML tidigare eller inte så är du antingen principiellt berättigad till att använda det, eller har inga problem med att tanka det. Så lättast är väl att du skaffar fram ett USB på minst 8GB, alt en vanlig DVD-skiva, och tankar Mountain Lion.
Senast redigerad av Joomla 2012-08-13 kl. 18:08.
Citera
2012-08-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du redan köpt 10.8 tycker jag du tankar 10.6, uppdaterar till 10.6.8 - så du får tillgång till App Store - väljer fliken Purchased och laddar ner Mountain Lion.

de är de jag försöker med....men har dock inte testat med USB, undar om de kommer att funka, då de inte vill nu, när jag bara installerar de via datorn, för att de inte är samma V.

får beställa ett usb minne
Citera
2012-08-13, 18:28
Medlem
eller går de att installer via extern hdd? hur i sån fall?
Citera
2012-08-15, 15:59
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
eller går de att installer via extern hdd? hur i sån fall?
Kan inte tänka mig att det inte skulle gå. Däremot vet jag inte om det räcker med en ledig partion eller om man behöver hela disken tom. Är du oerfaren med partioner och liknande är det absolut lättaste nog att tömma disken på en annan dator/disk (dvs inte den du installerar om då) och formaterar den externa.
How to Create a Bootable Mountain Lion 10.8 USB Install Thumb Drive - Youtube
Citera
2012-10-30, 11:03
Medlem
vilket format ska usb minnet var på?
Citera
2012-10-30, 11:06
Medlem
tzjs avatar
Citat:
vilket format ska usb minnet var på?