• 3
  • 4
2012-08-11, 02:46
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
https://www.flashback.org/p38766248#p38766248
...
.

Det är bara en svacka i ditt liv.

Du kan komma över den och ha en massa bra år kvar i ditt liv. Statistiskt sett så har du levt ca. 24 % av ditt liv.

De kommande ~75 % av ditt liv har du ingen aning om hur de kan se ut.

Mitt liv började i en svacka, men när jag började *tro* på att bra saker kan hända mig, så hände det verkligen. Intala dig själv det, och lita på den känslan. Den känslan har inte svikit mig än, och jag tror att det kan hända dig med.

Det låter flummigt, har ingenting med Gud att göra eller så, utan jag tror mer att på att man kan programmera sig själv till att tycka positiva saker om sig själv. Dessa tankar manifesterar sig i verkligheten som en serie positiva händelser som bara förstärker det du "intalar" dig själv.

PM för detaljer.

Kasta inte bort ditt liv, det finns så mycket njutbart kvar att uppleva,

Mvh
Citera
2012-08-11, 02:58
Medlem
det är din plikt att fortsätta leva ditt liv!
gå gata upp och gata ner och fråga i varje butik och affär "Anställer ni folk?"
Citera
2012-08-11, 03:04
Medlem
Adelaides avatar
Självmord är för latmaskar som inte orkar kämpa!

Vad är du utbildad till? Och det måste väl finnas en miljon jobb där ute? Socialen kan även ge dig pengar.

Och varför slösa pengar på sprit när du lika gärna kunde köpt mat?

ge inte upp grabben, you only live once!
Citera
2012-08-11, 03:22
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Sälj flaskorna/pillerna och köp mat.
Citera
2012-08-11, 03:37
Medlem
Theomanias avatar
Jag har hört att folk som vill, på riktigt, ta livet av sig, berättar det inte för folk eller frågar, utan de är helt säkra på att självmord är det enda som finns kvar. Du känner att du måste fråga för att du fortfarande tvivlar. Någonstans inom dig finns antagligen anledningen till allt tvivel. Du borde försöka finna var någonstans tvivlet grundar sig i och omfamna det, för det är det, om något, som får dig att vilja fortsätta leva.

Flummigt, men så går det när man halv fyra försöker rädda en annan människas liv...
Citera
2012-08-11, 04:13
Medlem
Det är värdelös att vara ensam men förmodligen så kommer man behöva vara det ganska länge om man slår ut det över ett liv, så det är något man måste lära sig stå ut med och pengar är bara något man har i fall man inte råkar dö i morgon, det finns mer som är värt att leva för än en ordnad ekonomi ! Krya på dig! Vad det nu är så löser det sig alltid om man ger sig fan på det
Senast redigerad av e. 2012-08-11 kl. 04:23.
Citera
2012-08-11, 23:11
Medlem
SirHizzs avatar
jag vill informera alla här som skrivit i tråden.

det är för eran skull jag sitter och skriver här idag.

igår kväll mådde jag riktigt dåligt och jag kände det var slutet.

men efter att ha läst allt ni skrivit och alla mail jag fått så känner jag att det finns en chans för mig ändå. det finns hopp.

en flashback användare skicka en fin dikt till mig

"Life is so precious
And each day a gift
So enjoy every minute
As it were you last to live

Cherish your loved ones
Hug them tight
Share with them your heart
And your time

Nothing is forever
And life goes so fast
Each minute that passes
Is one you can’t get back

When troubles arrive
And knock you off your feet
Stand up and smile
And remember life is too sweet

Every morning when you wake,
Decide right from the start,
That “Today will be a good day”
And let it all in with an open heart"

och den dikten fick mig att öppna mina ögon, jag kände igen mitt liv är dyrbart.

jag känner jag fått ny energi pga er. det är helt otroligt vilka fina människor det finns som bryr sig om andra.

tack alla som skrrivit och gett mig support.

det känns bättre idag faktiskt för jag kände mig så ensamn, men pga er så kände jag mig inte ensamn längre. jag är inte ensamn,

jag vill tacka alla er från hela mitt hjärta.

Jag skall försöka ta tag i mitt liv nu på måndag och försöka få ordning på mitt liv
Citera
2012-08-12, 01:37
Medlem
Displaceds avatar
Härligt att höra! Stort lycka till!
Citera
2012-08-12, 01:49
Intressant posthistorik ts har, inte mycket som verkar stämma med något alls.
Citera
2012-08-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
https://www.flashback.org/p38766248#p38766248
idag så blev jag förbannad på en kassör på ICA för det fattades 2 kr när jag skulle köpa en felix färdig mat rätt .

jag tog en bunt tuggumin och kasta på henne. jag var hungrig. jag hade inte ätit på 2 dagar. när man är hungrig så tänker man inte rätt.

nu har jag 2 flaskor whiskey hemma.

hm du har mina sympatier för att du mår dåligt men de första du ska tänka på är att inte köpa färdiglagad mat (alldeles för dyrt) och att inte köpa whiskey. Har inte läst tråden men skulle tro att du behöver prata med en typ kurator, lära dig laga egen mat, inte dricka osv. Hoppas du hittar ett jobb, tills dess finns de nog saker du kan höra för att hålla humöret oppe.
Citera
2012-08-13, 15:48
Medlem
Kringelkukens avatar
Som sagt, man kan alltid flippa och börja sno mat, panta burkar leta i sopor efter mat.
Människan är sådan att den kan känna lycka och livsglädje även när det materiella har försvunnit.

Flippa, hanka dig fram, sup och snatta tills soc får upp ögonen för din situation.
Du är ung och värd att räddas till skillnad från A-Lagarna och knarkarna!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in