• 3
  • 4
2013-05-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Menar du att du inte sett något liknande videoklipp med tillfångatagna vita västerlänningar utskickat ifrån islamister, de senaste 10-15 åren?
Jag har sätt fångade amerikanska soldater som har suttit och sagt vilka de var (namn, etnicitet, typ av soldat m.m.), det är vanligt att man tvingar krigsfångar att avslöja sin identitet. Efteråt så kan en krigsfånge i bästa fall skickas hem, eller i värsta fall avrättas. När det gäller muslimer (som följer sharia iaf) så är tortyr strikt förbjudet. Så avrättning är absolut max.

Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Kommer inte ihåg vilken film det var men har sett alla Hamiltonfilmer. Den senaste är en stor kavalkad i pkism.
Propaganda får inte vara kontroversiell, utan det smyger man in med.

Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
Du är antagligen en sån som skriker "Yes!", "Fan vad nice!" och diverse andra gutturala läten varje gång en nazist, mördare, kidnappare, rysk maffioso, yakuzamedlem, kommunist, sithjedi, vit rik ondskefull man, osv blir nedskjuten på film, men när det kommer till islamiska terrorister flyger fingret upp i vädret och med allvarsam stämma säger du "Nej, nej, det här är propaganda".
Det är jag inte alls, jag vet när jag ser orättvisor men min kunskap sträcker sig inte över alla folkgrupper så jag kan tyvärr inte alltid göra en kritisk eller rättvis bedömning. Jag känner dock när filmer överdriver, t.ex. jag har aldrig varit i Italien, men jag förstår att alla maffiafilmer kan ge en dålig bild av italienare. Men när jag inte vet så tiger jag.
Senast redigerad av den-kylige 2013-05-05 kl. 14:18.
Citera
2013-12-30, 00:40
Medlem
Energiknippes avatar
Jag har länge dragit mig från att se denna film, detta då Hamiltonfilmerna ALLTID gjort mig besviken. Varenda gång är det samma sak.

Jag minns när jag som ung grabb cyklade till biblioteket för att låna dessa tummade böcker och njöt för varje sida som vändes, detta var pojkdrömmen x 10, en svensk som piskar spioner och maffiamedlemmar sida efter sida. Våldet faccinerade, det ska jag inte sticka under stol med, men även "vändningen" att hela hans familj mördas en efter en gick utanför den "mall" som jag var van vid från Hollywoodfilmerna, där klarade sig ju alltid hjälten och hans familj - här blir de överkörda eller skjutna. Otroligt för en 10-åring!

Nåväl, sedan kom filmerna, besvikelserna radade upp sig och värst av dem alla - Vendetta! Vad fan var det för film?! Första uppvaknandet att man HELT kan göra om en film gentemot bokens handling. Jag minns fortfarande det antiklimax jag kände när jag gick från bion och försökte smälta att en djävla kidnappning och ett gosedjur stod i centrum.

När "remaken" Hamilton kom ut kunde jag köpa att man fått modernisera den lite och det kändes inte lika djävligt. Men sen nu, Hamilton 2, då har man återigen våldtagit hela boken utan någon som helst anledning. När jag läste boken kände jag förvisso att allt gick lite väl lätt för Hamilton & Tanguy, men jag kunde på något sätt ha överseende med att den mobbade killen från Ondskan hade gått och blivit en framgångsrik Främlingslegionjär, fram till att han mötte Eva, som man också fått följa i Guillous böcker och de fick barn tillsammans.

Nu till filmen, ursäkta men varför i hela friden kunde man casta Ruben Sallmander? Ruben?! Och varför i hela friden skulle de ha skiljt sig? Kan någon förklara varför man fuckar upp en karaktär helt utan anledning? Om jag vann på lotto och köpte mig kontrakt för nästa Bondfilm kan jag fan inte göra om honom till bög och hitta på att han är kines. Jävla trams.

Filmen var förövrigt skit rakt igenom. Som många skrivit ovan kan skådespelarna inte agera och allt känns djävligt krystat.

En Beretta av fem möjliga. Ridå. Avgå alla.
Citera
2014-04-26, 13:44
Nån som vet om det skulle komma en 3:a?
Citera
2014-04-26, 13:49
Medlem
Carnage.s avatar
Måste bara flika in, och säga att "Men inte om det gäller min dotter" är den absolut sämsta jävla titeln jag någonsin har hört.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in