Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Hur fungerar den nya Mercaton?
Man delar upp sin budget i tre delar (en för målvakter/försvarare, en för mittfältare och en för anfallare) sen så lägger man bud på massa spelare samtidigt, bestämmer prioritetsordning sen sköter systemet resten.
Buden är dolda för andra deltagare, så det kommer bli helt skruvat med tanke på att vi är 20 stycken och samma lilla antal spelare lär vara överst på prioritetslistan hos många.
Detta innebär också att det finns en övre gräns för hur mycket man kan lägga på en enskild spelare, eftersom man matematiskt måste kunna värva 3 målvakter, 8 försvarare, 8 mittfältare och 6 anfallare.
Detta gäller den första budgivningen - den som man bygger truppen med. Man har tills 23:59 den 20/8 på sig att lägga sina bud.
Jag går igenom reglerna imorgon, när jag har sätt gränssnittet så att det blir enklare att förklara.
EDIT: Gränssnittet för mercaton är tillgängligt redan nu ser jag, trots att ligan inte är komplett. Vet inte om man kan buda än,
men jag uppmanar alla som är osäkra på systemet att vänta med det tills jag har gått igenom reglerna. Det är som sagt ingen brådska, eftersom buden måste vara inlämnade 23:59 20/8.
EDIT2: Eller förresten, ni kan göra vafan ni vill, eftersom man kan ändra sina bud i efterhand eller återställa allt till 0 om man vill.