2012-08-14, 19:51
Medlem
Gantss avatar
Vad kommer namnet för ligan heta då?
2012-08-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Vad kommer namnet för ligan heta då?
"Flashback".
2012-08-14, 19:59
Medlem
sakkwalds avatar
Vad är passwordet till ligan?
2012-08-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Vad är passwordet till ligan?
Kommer på PM, ni som var med senast får ett dygns försprång så jag väntar med att posta det här.

Jobbigt förövrigt att det inte verkar gå att skicka PM till flera samtidigt. "Separera fler användare med ';'" står det, men inte fan funkar det för det.
2012-08-14, 21:13
Medlem
zachs avatar
fantastiskt roligt. frugan rasar, tror min tid vid datan kommer mångdubblas nu. skit i samma, ungarna får lägga sig själv.

Siar om en spännande första omgång, därefter kommer Ichnusa slakta allt och alla med sin uppgraderade Zemanstyle. Tror det va brille som så nyanserat sa det, så på klockren sardiska - fuck you all fucking fucks!!!
2012-08-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
fantastiskt roligt. frugan rasar, tror min tid vid datan kommer mångdubblas nu. skit i samma, ungarna får lägga sig själv.
En fördel för din bättre hälft är ju att du numera inte behöver hänga på låset kl 07:00 för att kunna värva Totti.

Apropå det så satte jag deadline för första mercato-omgången till den 21/8. Det kanske verkar lite väl långt fram i tiden, men det var antingen då eller den 16 som gällde och jag tror inte ligan hinner fyllas innan torsdag.
2012-08-14, 21:32
Medlem
sakkwalds avatar
Hur fungerar den nya Mercaton?
2012-08-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Hur fungerar den nya Mercaton?
Man delar upp sin budget i tre delar (en för målvakter/försvarare, en för mittfältare och en för anfallare) sen så lägger man bud på massa spelare samtidigt, bestämmer prioritetsordning sen sköter systemet resten.
Buden är dolda för andra deltagare, så det kommer bli helt skruvat med tanke på att vi är 20 stycken och samma lilla antal spelare lär vara överst på prioritetslistan hos många.

Detta innebär också att det finns en övre gräns för hur mycket man kan lägga på en enskild spelare, eftersom man matematiskt måste kunna värva 3 målvakter, 8 försvarare, 8 mittfältare och 6 anfallare.

Detta gäller den första budgivningen - den som man bygger truppen med. Man har tills 23:59 den 20/8 på sig att lägga sina bud.

Jag går igenom reglerna imorgon, när jag har sätt gränssnittet så att det blir enklare att förklara.

EDIT: Gränssnittet för mercaton är tillgängligt redan nu ser jag, trots att ligan inte är komplett. Vet inte om man kan buda än, men jag uppmanar alla som är osäkra på systemet att vänta med det tills jag har gått igenom reglerna. Det är som sagt ingen brådska, eftersom buden måste vara inlämnade 23:59 20/8.

EDIT2: Eller förresten, ni kan göra vafan ni vill, eftersom man kan ändra sina bud i efterhand eller återställa allt till 0 om man vill.
Senast redigerad av Jackbob 2012-08-14 kl. 22:18.
2012-08-14, 22:03
Medlem
4522s avatar
Trevligt!

Den före detta ligapresidenten tackar för sin personliga inbjudan men känner sig något förbluffad över den påstådda muthärvan. Växer klyftan inom Lega Flashback eller är det på sin plats med en patteggiamento?

Edit: Hur fan ska man kunna sätta en budget som är spot on, senaste var det ju galen budgivning så det finns ingen riktig referensram. Det blir nog att kalkylera på lite framtida scenarier.
Senast redigerad av 4522 2012-08-14 kl. 22:15.
2012-08-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Trevligt!

Den före detta ligapresidenten tackar för sin personliga inbjudan men känner sig något förbluffad över den påstådda muthärvan. Växer klyftan inom Lega Flashback eller är det på sin plats med en patteggiamento?
Vad vore fotbollen utan polemik och skandaler?

Citat:
Edit: Hur fan ska man kunna sätta en budget som är spot on, senaste var det ju galen budgivning så det finns ingen riktig referensram. Det blir nog att kalkylera på lite framtida scenarier.
Äh, prova dig fram. Du kan ju ångra dina val fram till den 21/8. Har läst lite tips och generellt sett rekommenderas att man lägger lite extra på anfallare och mittfältare.
2012-08-14, 22:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Otroligt svårt. Får sova på saken, tror jag bestämt.

Edit: Aha, såpass. Man kan alltså ändra fram till sista dagen. Smidigt. Börjar gilla sidans upplägg överhuvudtaget.
2012-08-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Otroligt svårt. Får sova på saken, tror jag bestämt.

Edit: Aha, såpass. Man kan alltså ändra fram till sista dagen. Smidigt. Börjar gilla sidans upplägg överhuvudtaget.
Att det ser så överväldigande ut beror på att vi är 20 stycken deltagare (optimala antalet är egentligen 6-8 deltagare för detta spel), det innebär att man måste ha en jäääävla massa spelare på sin budlista för att alla lag ska kunna fyllas.

Men tack och lov sköts mycket automatiskt om man inte orkar. Förklarar mer imorgon kväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in