2013-10-23, 16:27
Medlem
Ferry31s avatar
Ser fram emot match mot anteri17. Sista mötet innan vi nått halvtid i serien. Vinna nu är viktigt om drömmen om Flashback A ska hållas vid liv. Min statistik mot topplagen i Flashback B talar tyvärr sitt tydliga språk:

Glockenspiel SV -Extraordinario 2-3
AS Inzaghi - Glockenspiel SV 2-0
Gentiluomini del Calcio - Glockenspiel SV 3-0

Då har jag ändå haft ett par riktigt saftiga omgångar där jag vunnit med 1-4, 4-2 och 7-0. Tyvärr har mitt lag en tendens att underprestera när det är topplag på spelschemat
2013-10-27, 16:54
Medlem
Jag verkligen hatar mig själv för att jag släppte Parolo, två mål och en assist idag. Vafan!
2013-10-27, 17:05
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Jag verkligen hatar mig själv för att jag släppte Parolo, två mål och en assist idag. Vafan!

Jag älskar att ha honom på mitt mittfält. Min enda spelare som drar in poäng idag i stort sett, för resten har varit skit. Undrar om man kan ha något mer ojämnt fantalag än vad jag har?

Vem i Flashback A plockade upp Parolo då efter att Pellebelle lite olägligt släppte honom? Säg inte att han ligger kvar på marknaden?

Edit: Parolo fick 8,0 i grundbetyg. Sen två mål där ett är ett avgörande vinstmål. Räknas assisten också som Pellebelle sa att han gjorde så ska han alltså komma upp 15,5 poäng totalt. Han har ett gult också.
Senast redigerad av Ferry31 2013-10-27 kl. 17:10.
2013-10-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag älskar att ha honom på mitt mittfält. Min enda spelare som drar in poäng idag i stort sett, för resten har varit skit. Undrar om man kan ha något mer ojämnt fantalag än vad jag har?

Vem i Flashback A plockade upp Parolo då efter att Pellebelle lite olägligt släppte honom? Säg inte att han ligger kvar på marknaden?
Gött att någon nyttjar hans tjänster. Gjorde en snabb sökning i vår liga och kunde se att någon har han. Är ganska säker på att man inte kan köpa tillbaka spelare man en gång sparkat?
2013-10-27, 17:20
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Gött att någon nyttjar hans tjänster. Gjorde en snabb sökning i vår liga och kunde se att någon har han. Är ganska säker på att man inte kan köpa tillbaka spelare man en gång sparkat?

Det stämmer. Spelarna man slängt ut går inte att få tillbaka igen.

Matchen ikväll blir viktig. Jag har tre spelare kvar som ska spela: Hernanes, Nainggolan och Perico. anteri17 har Candreva, vilket oroar en hel del. Som läget är nu är det nog fördel anteri17, trots att jag har Parolo i laget. Han har både Romulo och Matri i sin elva och hans spelare har ett högre genomsnittligt grundbetyg.

Måste alltså få med mig något ikväll för chansen på poäng!
2013-10-27, 17:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det stämmer. Spelarna man slängt ut går inte att få tillbaka igen.

Matchen ikväll blir viktig. Jag har tre spelare kvar som ska spela: Hernanes, Nainggolan och Perico. anteri17 har Candreva, vilket oroar en hel del. Som läget är nu är det nog fördel anteri17, trots att jag har Parolo i laget. Han har både Romulo och Matri i sin elva och hans spelare har ett högre genomsnittligt grundbetyg.

Måste alltså få med mig något ikväll för chansen på poäng!

Jag vinner ofta mina matcher på mina betyg är stabila och högre än motståndarnas. Spelare som Benatia, Valero, Candreva och Totti (som nu är skadad) får ofta väldigt fina betyg, även om de kanske inte gör jättemycket poäng. Sedan drar jag i stort sett alltid in några extrapoäng från min fina backlinje, så även idag.

Men Parolo kan göra mycket för dig. Sjuka poäng han kommer ge dig.

Förra omgången fick jag ett kryss vilket var gött.
2013-10-27, 17:42
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vinner ofta mina matcher på mina betyg är stabila och högre än motståndarnas. Spelare som Benatia, Valero, Candreva och Totti (som nu är skadad) får ofta väldigt fina betyg, även om de kanske inte gör jättemycket poäng. Sedan drar jag i stort sett alltid in några extrapoäng från min fina backlinje, så även idag.

Men Parolo kan göra mycket för dig. Sjuka poäng han kommer ge dig.

Förra omgången fick jag ett kryss vilket var gött.

Ja, det är ju knappast så jag vinner mina matcher. När jag vinner har jag alltid spelare som gör mål och oftast är det flera spelare i laget som gör mål när det väl klaffar. I kontrast med går det dock skit emellanåt. Nu verkar det vara en riktig mellanomgång för mig, vilket jag inte haft sedan omgång 1. Mot någon annan hade det kanske blivit seger idag, men nu när jag möter dig är det väldigt tveksamt om det ens kommer räcka till att ta en poäng.
2013-10-27, 18:07
Medlem
Ferry31s avatar
Ser nu när jag tittar på tabellen att det är jävligt viktigt att Gants får med sig en pinne också mot Seppo1337 för att kampen om fjärdeplatsen ska vara helt öppen. Just nu ser det ut som att fyra lag är inblandade på allvar. Jag, Seppo1337, Gants och Shuyin. Topp 3 verkar vara på rätt säker mark, även om det är mycket kvar att spela om. Övriga går naturligtvis inte att räkna bort än, men det kommer åtminstone ta ett tag innan man möjligtvis är med på allvar.

Eftersom det är dags för returerna efter denna omgången väntar det par riktiga nyckelmatcher för min del. Först bortamatch mot Seppo1337 för att sedan ta emot Gants på min egen arena. Spännande.
2013-10-28, 11:49
Medlem
anteri17s avatar
Suck. Jag antar att man bara kan göra tre "byten" under en match. Det medför att jag inte fick poäng för en av mina mittbackar. Stämmer det, eller har de missat att ge mig poäng?
2013-10-28, 12:18
Medlem
anteri17s avatar
Det suger också att man inte kan ändra laget direkt efter en omgång. man måste alltid vänta en dag. Så imorgon har man bara några få timmar att ändra sin uppställning.

Usch. Har kryssat alldeles för mycket på slutet. Ferry är bara sex poäng bakom, istället för nio ifall jag hade kunnat fixa min uppställning inför den här matchen. Nu fick jag köra med samma två matcher irad, och flera spelare lirade inte den här omgången, vilket tydligen gjorde att jag bara kunde göra tre byten, så att jag bara fick poäng från 10 spelare.
2013-10-28, 12:18
Medlem
Ferry31s avatar
Överraskande resultat. Det stämmer att man bara kan göra tre byten, men har man en spelare borta borde det väl ge 4 poäng ändå? Eller har jag missat något?
2013-10-28, 12:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Överraskande resultat. Det stämmer att man bara kan göra tre byten, men har man en spelare borta borde det väl ge 4 poäng ändå? Eller har jag missat något?

Det verkar inte så. Som det ser ut fick jag inga poäng för Britos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in