2012-08-10, 20:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Okej, finns ingen chans att få ligan återupprättad? Den blev alltså borttagen på grund av ett skämt?
2012-08-10, 21:01
Medlem
zachs avatar
Ma vaffanccccccccccccccccc........ menar ni att jag ställde klockan och startade krig med min revisor bara för att få Totti, och sen så läggs hela skiten ner?!?
2012-08-10, 21:06
Medlem
Gantss avatar
Jävla fittsida jag kan fortfarande inte skapa ett lag, jävla italienare som inte kan fixa en sida
2012-08-10, 22:34
Medlem
sakkwalds avatar
Jahopp, vad ska vi göra nu då?
2012-08-10, 23:07
Medlem
snillet_1s avatar
SerieALive finns ju men det har ett litet annorlunda upplägg. Om jag minns rätt börjar man med €100, köper valfritt ihop en elva med spelare och kan därefter sälja och köpa enkelt mellan omgångarna. Det har dock inte alls den mercato-stil som Fantacalcio hade (jävligt roligt system f ö) utan man säljer till "banken" eller vad man ska säga. Man möter inte ens varandra utan spelar enligt verkligt spelschema. Poäng ges som brukligt av mål, assist, räddningar och så vidare. Tråkigt nog kan man köpa lite hur som helst, typ 10 backar om man så vill.

Kan ju vara värt att titta på om det inte löser sig med Fantacalcio, men hoppas det finns något annat roligare alternativ:

http://www.seriealive.com/

Edit: Vid närmare eftertanke tycker jag nog att vi ska leta efter något annat.

Edit2: http://www.freefantasyfootball.tv/default.aspx!
Senast redigerad av snillet_1 2012-08-10 kl. 23:16.
2012-08-11, 03:03
Medlem
4522s avatar
Vad i helvete händer! Jag personligen tror ju att dom bara uppdaterat hela skiten och att allt rök på grund av det. Jag som hade tänkt att bjuda like a mothafucka så här dags!!
2012-08-11, 03:36
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vad i helvete händer! Jag personligen tror ju att dom bara uppdaterat hela skiten och att allt rök på grund av det. Jag som hade tänkt att bjuda like a mothafucka så här dags!!
Nu tycker jag vi styr upp det här, ska vi köra på det snillet_1 länkade?
2012-08-11, 03:47
Medlem
snillet_1s avatar
Tittade bara lite snabbt på min andra länk men jag får uppfattningen att man köpa spelare från Serie A, La Liga och PL i samma lag. Men det kanske går att ställa in eller så. Nå, det får man ta en titt på imorrn.
2012-08-11, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Okej, finns ingen chans att få ligan återupprättad? Den blev alltså borttagen på grund av ett skämt?
Nej alla lag och ligor blev raderade. Jag startade en annan liga, och den är också borta. Så det var inte 4522 eller någon annan av oss som har gjort något.

2012-08-11, 11:04
Medlem
Jag antar att vi helt enkelt var lite för tidiga och att sidan inte är helt klar. Mycket tyder ju på det, t ex att jag fick 6 (!) spelare som inte ens kommer att spela i Serie A, men framför allt att man inte kunde ändra formation och sånt.
Kanske är det meningen att man ska börja spela mycket närmare seriestarten?

4522: Om du startar om ligan på nytt, kan det inte då vara en idé att testa "asta unica" denna gång? Som jag förstått det så lägger man alltså ett bud var per spelare, men i blindo. Ungefär som när man gör upp om delägda spelare i verkligheten. Jag tror att det hade haft potential att bli roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej alla lag och ligor blev raderade. Jag startade en annan liga, och den är också borta. Så det var inte 4522 eller någon annan av oss som har gjort något.

Jag skickade faktiskt ett mail till supportern om varför det inte går att ändra formationer. Och sambandssökande som man är tänkte jag några sekunder att hela skiten var mitt fel, i kombination med skön italiensk servicementalitet:

"Jaså, svenskarna har problem med sin liga... *delete* ingen liga, inget problem"
2012-08-11, 12:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Jag antar att vi helt enkelt var lite för tidiga och att sidan inte är helt klar. Mycket tyder ju på det, t ex att jag fick 6 (!) spelare som inte ens kommer att spela i Serie A, men framför allt att man inte kunde ändra formation och sånt.
Kanske är det meningen att man ska börja spela mycket närmare seriestarten?

4522: Om du startar om ligan på nytt, kan det inte då vara en idé att testa "asta unica" denna gång? Som jag förstått det så lägger man alltså ett bud var per spelare, men i blindo. Ungefär som när man gör upp om delägda spelare i verkligheten. Jag tror att det hade haft potential att bli roligt.

Jag skickade faktiskt ett mail till supportern om varför det inte går att ändra formationer. Och sambandssökande som man är tänkte jag några sekunder att hela skiten var mitt fel, i kombination med skön italiensk servicementalitet:

"Jaså, svenskarna har problem med sin liga... *delete* ingen liga, inget problem"

Låter som en bra idé. Jävla svältfödda svenskar som börjar spela med icke-representativa spelare!
2012-08-11, 13:54
Medlem
Uppdatering.

Tydligen var det som jag sa, spelet har egentligen inte ens börjat. Därav fadäsen med "il campionato è finito".

http://www.fantacalcio.kataweb.it/index.php?page=articolo&id=1419

Rubriken lyder ungefär "Fantasäsongen (nästan) igång" och tydligen öppnar spelet officiellt på måndag, med första "draften" på torsdag om man kör "Asta unica" (som jag lobbar starkt för att vi kör med, eftersom jag tror man slipper få ett slumplag på 18 spelare då).
Senast redigerad av Jackbob 2012-08-11 kl. 13:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in