Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Dock återfanns ju vapnet, lär bli svårt att bortförklara hur TS visste det.
Jo precis, det är ingen teknisk bevisning att de just försökt rånat oss men det övertygar ju vilket person som helst att de gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway
Polisens insats plus ert vittnesmål borde räcka, hur skulle ni ha vetat att det fanns en pistol i bilen om inte ligisterna viftat med den?
Vad som kommer hända? Ja du, om åklagaren tror att han kommer vinna målet så blir det rättegång. Där kommer ni få berätta vad som hänt. Som vittnen/BO bör ni inte ge er i kast med att ljuga utan berätta sanningsenligt vad som hände. Kan ni inte svara på någon fråga så säg inte "Jag tror....." utan säg att du inte vet.
Gällande ersättning så är det så att om ni inte begär något så är det bara ersättning för förlorad arbetsinkomst ni får vilket regleras direkt på plats under förhöret.
Som BO borde ni bli tilldelade en advokat som för era anspråk. Har du mått dåligt av händelsen, sömnproblem, rädsla etc är det sådant som ni kan få skadestånd för.
Okej det där med "Jag tror" var jättebra att du sa! För båda är nämligen lite osäker på dialogen mellan oss och rånarna.
Jag hade nog mått dåligt om jag inte varit med om liknande tidigare fast värre vilket jag mådde dåligt över, men däremot varken fick ersättning eller fällande dom.
Aja, antar att jag får sätta dit dom för samhällets skull så de lär sig en läxa.