2012-08-09, 09:07
Medlem
Min hund är 11 år och schäfer/rottisblandning. Han slickar fram sår på sina ben (överallt, främst leder) Beror detta på smärta? Nån som kan hjälpa mig snabbt?
Citera
2012-08-09, 10:03
Medlem
Monsterpers avatar
Brukar inte stora hundar ofta drabbas av artros?
Citera
2012-08-09, 10:13
Medlem
MeFfss avatar
Det är svårt att säga om hunden har ont eller inte. Verkar h*n ha ont? Haltar h*n?
Det kan vara ett stressbeteende. Har du kontaktat veterinär? Om inte, varför?
Citera
2012-08-09, 10:14
Medlem
Jo, de stora hundarna särskilt sch-retrivrar-leonberger osv får ont i lederna. Men det kan också vara allergi.
Kan vara något i fodret som påverkar.
Hoppas det ordnar sig.
Citera
2012-08-09, 11:15
Medlem
Han har ju beläggningar på bakhasorna och går mindre bra efter aktivitet. Gnyr ofta och låter vid vissa rörelser. Det jag undrar över är om dom visar detta i och med dom har riktigt riktigt ont. Vet har ju konstaterat att lederna är kass. Försöker han visa mig att det blivit outhärdligt för han ser så trött ut och slickar 24/7.
Citera
2012-08-09, 12:08
Medlem
MeFfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliffpaula
Han har ju beläggningar på bakhasorna och går mindre bra efter aktivitet. Gnyr ofta och låter vid vissa rörelser. Det jag undrar över är om dom visar detta i och med dom har riktigt riktigt ont. Vet har ju konstaterat att lederna är kass. Försöker han visa mig att det blivit outhärdligt för han ser så trött ut och slickar 24/7.
Det låter som om hunden har ont. :/ Jag tycker att du ska uppsöka en veterinär och diskutera om vilka alternativ som finns.
Citera
2012-08-10, 16:01
Medlem
anoms avatar
Det låter absolut som om han har ont
Om det gått så långt att han slickar så maniskt på det, tippar jag på att det är en ganska ihärdig molande smärta, och jag hade absolut uppsökt vet
Lycka till och hoppas det löser sig för er!
Citera
2012-08-10, 20:24
Medlem
Imperors avatar
Kan bara instämma i att det är ett tydligt tecken på kronisk smärta tyvärr.
Glukosamin och smärtstillande eller antiinflammatoriskt kan hjälpa en del, men är hunden gammal så kanske det inte finns så mycket att göra längre tyvärr... Alternativen är mest att förlänga eller avsluta lidandet, hårt men sant.
Citera
2012-08-10, 20:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperor
Kan bara instämma i att det är ett tydligt tecken på kronisk smärta tyvärr.
Glukosamin och smärtstillande eller antiinflammatoriskt kan hjälpa en del, men är hunden gammal så kanske det inte finns så mycket att göra längre tyvärr... Alternativen är mest att förlänga eller avsluta lidandet, hårt men sant.

Även djur som hundar kan bli hjälpta av smärtstillande. De behöver inte så stora mängder. Tala med veterinären är mitt råd.
Citera
2012-08-27, 23:48
Medlem
En sak som gemene man inte brukar veta är att om hunden maniskt slickar på sina framben kan det även vara ett tecken på att hunden har analsäcksinflammation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in