2005-07-03, 01:50
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Tänkte ge lite tips från mina GBH sektioner... Egentligen så vill jag avråda dig från att testa, men jag vill inte spela moral-tant, använder man den med respekt och på ett lugnt förnuftigt sett, då är den riktigt nice i måttliga mängder. Samt inte för ofta..

1. Första gången du får tag i GHB ta ungefär 1/2 kork (pet flaska kork) Lägg det i nått som är gott, saft eller läsk, för det smakar verkligen skit att dricka rent. Vänta ca 30-40 min, känner du inget efter 30-40 min ta 1/2 till. Då får du en hyffsad bild om hur styrken är, det är verkligen varierande när det gäller ghb. Vanligtvis brukar 1 kork räcka för ett gott rus.. jag har blivit riktigt väck på en 1/2 kork också..

2. Blanda aldrig med alkohol, sjävla blandningen isig är inte farlig, men alkoholen gör dig dum och då tappar du förnuftet. Den gången jag fick för mycket ghb i mig var just under en fylla. "va fan jag känner ju inget säger man efter 10 min, eh jag tar en kork till." sen ligger man och mår riktigt dåligt. ivärsta fall stryker du med.. Ev får andingsnöd.

3. Det är en riktigt stark och tung drog. Ha respekt för den, det finns ingen annan drog som jag hört i mina kretsar där folk har blivit så dåliga/död som just GHB.
Även erfarna har råkat illa ut, då man ofta får höra att nybörjare råkar illa ut..
ha respekt, jag vill inte se dig ligga med andnöd på akuten..

1. Det stämmer med gatu-GHB men man kan aldrig veta styrkan på den. Med helt ren GHB ligger det på 3-4 ml HÖGST.

2. Fel, själva blandningen i sig ÄR farlig som in i helvete. Detta gäller blandning av GHB/GBL med vilken centraldepressiv ("nedåtdrog") drog som helst.

3. GHB i sig självt är helt icketoxisk för kroppen om man är lite smart och vet styrkan på det man köpt eller kokat själv. En överdos på endast GHB sätter dig endast i koma i ett par, höst 4-5 timmar, sedan vaknar man oftast upp med ett "ryck" (dopaminet i hjärnan flödar på igen).

Med detta sagt så är GHB dock en högst beroendeframkallande drog som vid abstinens efter ett långt dygnet-runt missbruk i värsta fall kan leda till döden. Många heroinmissbrukare påstår att avtändningen på GHB är värre än på heroin.

Tråden bör dessutom flyttas eftersom GHB absolut inte är någon centralstimulantia.
Citera
2005-07-03, 08:42
Medlem
StorMammas avatar
Flyttar till övriga droger, jag har bestämt för mig att det är där GHB har diskuterats......

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2005-07-03, 09:48
Bannlyst
Gobbe är en klassiker, tycker inget kommer i närheten gällande eufori. Slår lätt E och tjack för fest i min bok. När man lärt sig att dosera det och inte är för dum i huvudet och inser sina gränser är det bara själva dosfrekvensen man behöver oroa sig för. Man kan använda upp till två doser varje dag utan fysisk tillvänjning, det finns det medicinska studier som visar. Men när du går över gränsen och börjar ta det dygnet runt är det en avtändning som liknar heroin blandat med benzo. Så använd med måtta. Gbl och Bdo ger värre avtändning än Ghb också.
Citera
2005-07-03, 19:58
Medlem
thebandits avatar
Ska man testa GHB så gör som jag; häll en halv dec i ölen på krogen, svep. Najs...
Citera
2005-07-03, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Flyttar till övriga droger, jag har bestämt för mig att det är där GHB har diskuterats......

Rätta mig om jag har fel.

Sjukt nog så hittar jag inget när jag söker... :/
Vete fan om det bara är jag..
Citera
2005-07-03, 23:05
Medlem
Verkar vara nåt fel på sökningen, jag hittar inget när jag söker på ghb* heller.
Citera
2005-07-05, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Verkar vara nåt fel på sökningen, jag hittar inget när jag söker på ghb* heller.
Testa att sök på gobbe istället så får du upp ett antal trådar.
Citera
2005-07-05, 14:57
Bannlyst
Brukar blanda 20 gram på 100ml vatten och dosera med en vanlig spruta.
Citera
2005-07-05, 16:35
Medlem
Har missbrukat GBL under längre perioder och klart den drogen som alla fall enligt mig är den bästa, ger otroligt bra ångestdämpande effekt samtidigt som man blir grymt fest sugen, glad, social och uppåt. Finns inget som kan jämföras med detta. Värre dock när man ska tända av efter ett par månaders bruk, ingen höjdare direkt. Har fått lägga in mig på klinik varje gång jag ska tända av då jag kört i ett par månader, har verkligen inte gått annars.
Citera
2005-07-05, 17:34
Medlem
WLXs avatar
Varför vill man göra GHB av GBL?
GBL omvandlas ju ändå till GHB i kroppen* så det måste väl vara mycket bättre att ta GBL direkt? Då undviker man ju svinnet i labsyntesen av GHB...
* Enligt denna sida.
Citera
2005-07-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WLX
GBL omvandlas ju ändå till GHB i kroppen* så det måste väl vara mycket bättre att ta GBL direkt? Då undviker man ju svinnet i labsyntesen av GHB...
* Enligt denna sida.

...

Det är inte bra för kroppen att omvandla GBL till GHB fattar du väl?!
Citera
2005-07-05, 18:02
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLX
* Enligt denna sida.

GHB har ett lite skönare rus än GBL och GBL är mer svårdoserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in