2005-06-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Du råkar inte ha någon källa att hänvisa till ?

http://www.regeringen.se/sb/d/4844
Citera
2005-06-23, 10:12
Bannlyst
Fel, det blir inte olagligt 1 juli. Källan i meddelandet ovanför är 6 månader gammalt.

http://www.drugnews.se/article.asp?id=2717&p=gbl

"Man hade hoppats att förbudet att hantera dem i missbrukssyfte skulle träda i kraft 1 juli, men det är osäkert om det hinns med. EU-kommissionen måste nämligen först godkänna stopplagen eftersom det handlar om medel som även har en legal industriell användning, bland annat som lösningsmedel."
Citera
2005-07-01, 17:20
Bannlyst
Ghb... ?

Tjenis Penis...

Hittade inte etttt enda ämne om GHB.. skumt...

Undrar om någon har någon erfarenhet av GHB ??
och hur man kan göra det för det ska vara relativt lätt att göra det hemma med saker från medicin skåpet typ.. eller något sånt..

kanske vart man kan få tag på preperaten till drogen ?
och vad man använder det till enskilt..

Någon som fattar va jag snackar om ?

Denna tråden knaske ligger helt fel.. men jag tror att GHB är Centralstimulans...
Citera
2005-07-02, 05:46
Medlem
drajs avatar
Citat:
Undrar om någon har någon erfarenhet av GHB ??
och hur man kan göra det för det ska vara relativt lätt att göra det hemma med saker från medicin skåpet typ.. eller något sånt..

Att koka ghb är en konst, alla kan göra det, få lyckas.

Allt du behöver är gbl, kaustiksoda och vatten. Hur man går tillväga för att tillreda det finns det givetvis mängder av olika metoder för, men det kan du säkert snoka rätt på själv om du är nyfiken. Efter att gbl förbjöds för inte så jättelänge sen har utbudet krympt en aning men det finns fortfarande mycket i omlopp. Preparat som butandiol och liknande som kan ge att liknande ghb-rus då det omvandlas till ghb i kroppen vill man helst undvika. De är vädligt opålitligare än ghb'en och mycket skadligare och farligare.

Vidare så klassas Ghb som ett lugnande medel och ger ett mer ofta än sällan ett underbart euforiskt rus som kan kännas som en perfekt fylla, med undantaget att du faktist är klar i pallet, trots att det oftast inte alls verkar så. Man blir energisk, framåt, positiv och i regel alltid oförståndigt glad. Gamma-hydroxy-butyrat är en personlig favorit jag förälskat mig i, och det är inte helt utan kött på benen.
Citera
2005-07-02, 09:56
Medlem
SleepaZs avatar
Ghb är en rätt trevlig drog som jag använde under en sommar, Det känns som DRAJ sa, som en perfekt fylla, man blir rätt kåt också..
Jag överdoserade en gång, tog en kork, kände inget, tog en till bang.. Blev totalt dumihuvet.. Äcklig känsla.

Polarn har varit nära att dö av ghb ett par gånger, jävligt lurigt när folk gör GHB hemma, det blir så skiftande potens. Ibland räckte en kork, ibland behövdes 3. Otroligt svårt att dosera..
Det är jävligt många som fastnat för denna drogen, framförallt här i göteborg.

Så ta det lugnt, det är lätt att fastna för detta ruset, framför allt om du är rätt tillbakadragen och blyg, man blir helt enkelt en kåt cassanova när du är "gobbad" Jag känner många som trillat dit på denna lilla kemiska vätska..
Citera
2005-07-02, 10:45
Medlem
drajs avatar
Instämmer helt med SleepaZ, Ghb är en riktigt trevlig social drog. Och som SleepaZ även nämnde som jag glömde av att nämna är att det har visat sig vara en av de starkaste afrodisiakum man har hittat. Tyvärr missbrukas det då det finns dom som lurar i tjejer drogen för att sedan lätt kunna få omkull dom.

Att överdosera Ghb i den mån att man tuppar av hör till vardagen om man brukar ghb. Jag har festat veckor i streck konstant gobbad och man tuppar till då och då, det är så det fungerar. Man lär sig hantera det som med allt annat. Lite lustigt är att när du vaknar upp ur en gobbedäck som varat säg 3 timmar, så känns det för personen som vaknar upp som han bara blinkat med ögonen och så har tre timmar flugit förbi. Följden av detta blir ofta att maratonfestande med gobbe känns som en enda lång dag, då man aldrig riktigt sover.

Man ska inte blunda för att folk dör av ghb och att det kan vara en väldigt farlig drog, men detta står i direkt förhållande till hur man brukar drogen. Sunt förnuft, måtta och försiktighet bör alltid tillämpas när man äventyrar med nya droger.
Citera
2005-07-02, 13:56
Medlem
carlinos avatar
Om du söker efter GHB i själva texten kan du hitta historien om första och enda gången jag tog GHB. Gränsen mellan en härlig känsla och medvetslöshet är så jäkla liten.
Äsch, jag gör det åt dig. Kan vara nyttig läsning. Men se det inte som att jag försöker tvinga dig bort från det, du gör som du vill. Men tänk till ordentligt innan.
Min historia kommer en bit ner. Du känner nog igen min avatar.
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=210347
Citera
2005-07-02, 14:30
Medlem
SleepaZs avatar
Tänkte ge lite tips från mina GBH sektioner... Egentligen så vill jag avråda dig från att testa, men jag vill inte spela moral-tant, använder man den med respekt och på ett lugnt förnuftigt sett, då är den riktigt nice i måttliga mängder. Samt inte för ofta..

1. Första gången du får tag i GHB ta ungefär 1/2 kork (pet flaska kork) Lägg det i nått som är gott, saft eller läsk, för det smakar verkligen skit att dricka rent. Vänta ca 30-40 min, känner du inget efter 30-40 min ta 1/2 till. Då får du en hyffsad bild om hur styrken är, det är verkligen varierande när det gäller ghb. Vanligtvis brukar 1 kork räcka för ett gott rus.. jag har blivit riktigt väck på en 1/2 kork också..

2. Blanda aldrig med alkohol, sjävla blandningen isig är inte farlig, men alkoholen gör dig dum och då tappar du förnuftet. Den gången jag fick för mycket ghb i mig var just under en fylla. "va fan jag känner ju inget säger man efter 10 min, eh jag tar en kork till." sen ligger man och mår riktigt dåligt. ivärsta fall stryker du med.. Ev får andingsnöd.

3. Det är en riktigt stark och tung drog. Ha respekt för den, det finns ingen annan drog som jag hört i mina kretsar där folk har blivit så dåliga/död som just GHB.
Även erfarna har råkat illa ut, då man ofta får höra att nybörjare råkar illa ut..
ha respekt, jag vill inte se dig ligga med andnöd på akuten..
Citera
2005-07-02, 14:39
Medlem
carlinos avatar
Bra punkter. Vid doseringen skulle jag tom råda att ha ett mililitermått så det inte blir mer än man tror
Citera
2005-07-02, 20:30
Bannlyst
Benzo + alkohol ruset mycket likt GHB

Är det andra än jag som tycker att blandningen av benzo + alkohol är mycket lik effekten av GHB?
När bägge har doserats rätt kan känslan av en kungakrona på huvudet infinna sig. Skillnaden är att benzo+alko sitter i längre, medans GHB måste doseras om ofta under kvällen för att hålla sig i schack. Ghb kanske är något mer euforiskt och "hoppa omkring" medans benson mer gör en iskall och extremt i kontroll.
Nu snackar vi rimliga doser...man kan göra bort sig rejält på bägge om man öser på, fast det vet vi ju redan.
Citera
2005-07-02, 23:15
Medlem
Unbalanceds avatar
Håller med, GHB är RIKTIGT skönt!
Det är en utav mina absoluta favoriter, jag rankar GHB euforin nästan
i klass med Heroinets.. så djävla skönt är det .

Och att somna ihop på gobben och sedan vakna några timmar efteråt
och tro att det gått 10 minuter känner jag igen väl
Hände väldigt ofta då jag missbrukade vätskan...
Citera
2005-07-02, 23:29
Medlem
ljungbackas avatar
Kul när någon som smuttat på GHB och blivit medvetslös och polarna dumpat köttet på akuten utan att tala om vad det är denne tagit. För sjukvårdspersonalen är det jätteenkelt att veta att det är just GHB som personen har tagit. Luktar du sprit så är det mycket lättare för dem.
GJ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in