2012-10-23, 20:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Alltså det smakar salt, är väldigt väldigt oljigt och känns som typ lypsyl mot läpparna.... nu blandar jag ut det till 0,5 liter sen ska jag ta en körk

Ändrade inlägget lite, precis så ska gobbe vara, ojligt o kännas så som du säger mot läpparna.

En kork räcker nog inte med din tolerans men testa med en först och vänta en halvtimme minst.
Citera
2012-10-23, 20:44
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ändrade inlägget lite, precis så ska gobbe vara, ojligt o kännas så som du säger mot läpparna.

En kork räcker nog inte med din tolerans men testa med en först och vänta en halvtimme minst.
Det enda jag märkte när jag spolade i vatten så blev det skummigt och vitt, ungefär som att jag blev nojig att det var kvar kaustik men det omöjligt va? har filtrerat genom tyg och det smakar eller luktar inte konstigt.

Kan ha varit lite smutsigt i någon av kastrullerna eller glas
Citera
2012-10-23, 20:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Det enda jag märkte när jag spolade i vatten så blev det skummigt och vitt, ungefär som att jag blev nojig att det var kvar kaustik men det omöjligt va? har filtrerat genom tyg och det smakar eller luktar inte konstigt.

Kan ha varit lite smutsigt i någon av kastrullerna eller glas

Hm minns inte att mitt blev så, men är lösningen fortfarande varm?
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-23 kl. 20:54.
Citera
2012-10-23, 20:53
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Hm minns inte att mitt blev så, men är lösningen fortfarande varm?
Ställde den i kylen nu, ser bättre ut nu, druckit 1 kork inte nöjd med smaken var rätt stark i smaken
Citera
2012-10-23, 20:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ställde den i kylen nu, ser bättre ut nu, druckit 1 kork inte nöjd med smaken var rätt stark i smaken

Är lösningen helt klar? För det ska inte smaka starkt som du säger.

Du ser inga flytande partiklar eller så? I så fall finns det soda kvar.
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-23 kl. 20:58.
Citera
2012-10-23, 20:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Är lösningen helt klar? För det ska inte smaka starkt som du säger.

Du ser inga flytande partiklar eller så? I så fall finns det soda kvar.
Nej något sånt kunde jag inte så måste kolla igen men nu är det liks för sent har ju tagit 1 kork :P
Citera
2012-10-23, 21:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Nej något sånt kunde jag inte så måste kolla igen men nu är det liks för sent har ju tagit 1 kork :P

Kände du ingen brännande känsla i käften är det nog lugnt, första gången jag kokade gobbe för längesedan blev det fel, tog en kork för att testa och det brände som fan i käften, kunde slutat illa.
Citera
2012-10-23, 21:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Kände du ingen brännande känsla i käften är det nog lugnt, första gången jag kokade gobbe för längesedan blev det fel, tog en kork för att testa och det brände som fan i käften, kunde slutat illa.
Nej alltså det brände ingeting men det smakade starkt, shit vad jag hann bli nojig kände blod nedför näsan och ut ur munnen och allt möjligt.. förmodligen panikångest då jag inte tagit benso sen imorse.
Citera
2012-10-23, 21:17
Medlem
undervattenfisks avatar
Det är förresten små partikar som flyter omkring i flaskan då jag skakar den men det är inte mycket alls, ska köpa kaffefilter nu ska få skjuts.
Citera
2012-10-23, 21:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Det är förresten små partikar som flyter omkring i flaskan då jag skakar den men det är inte mycket alls, ska köpa kaffefilter nu ska få skjuts.

Det är soda, så ja filtrera det noga.
Citera
2012-10-23, 21:25
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Det är soda, så ja filtrera det noga.
Tror du det smakar angenämare då också?
Citera
2012-10-23, 21:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Tror du det smakar angenämare då också?

Kan det göra, men är det riktigt gjort ska det inte smaka något, men är det GBL ifrån Kina blir resultat något sämre pga mer orenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in