2010-08-12, 21:59
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Det står inte på dunken att den skulle innehålla någonting annat än dessa 2 ämnen, så jag skulle tippa på att det är i stort sett helt rent.

Okej, 20 liter hade ju inte varit helt fel.
Citera
2010-08-13, 15:52
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Oj posta nog i fel tråd.
Senast redigerad av EnTrevligPolis 2010-08-13 kl. 15:54.
Citera
2010-08-16, 20:51
Medlem
Ni som har beställt från GSC, får ni det rakt hem i brevlådan eller måste ni hämta ut det på Posten? Kan man få små leveranser direkt till brevlådan så borde man ju kunna beställa till anonym postbox.
Citera
2010-08-18, 16:42
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Okej, 20 liter hade ju inte varit helt fel.

Nej verklingen inte, har det i min ägo nu.
Det jag är lite fundersam över dock är ämnet 2-butoxietanol, går det bra att dricka även fast dunkarna innehåller denna kemikalie också?
Citera
2010-08-18, 17:31
Medlem
Audiophilers avatar
En snabb googling gav följande:

How can 2-butoxyethanol and 2-butoxyethanol acetate affect my health?

People exposed to high levels of 2-butoxyethanol for several hours reported irritation of the nose and eyes, headache, a metallic taste in their mouths, and vomiting. No harmful effects were seen on their lungs or hearts. People who swallowed large amounts of cleaning agents containing 2-butoxyethanol have shown breathing problems, low blood pressure, low levels of hemoglobin (the substance in the blood that carries oxygen to organs of the body), acidic blood, and blood in the urine.

It is not known whether 2-butoxyethanol or 2-butoxyethanol acetate can affect reproduction or cause birth defects in people.

Animal studies have shown hemolysis (destruction of red blood cells that results in the release of hemoglobin) from exposure to 2-butoxyethanol and 2-butoxyethanol acetate. High doses of 2-butoxyethanol can also cause reproductive problems and minor birth defects in animals
Citera
2010-08-23, 13:50
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Nej verklingen inte, har det i min ägo nu.
Det jag är lite fundersam över dock är ämnet 2-butoxietanol, går det bra att dricka även fast dunkarna innehåller denna kemikalie också?

Den AGS 221 Tunn inehåller detta (Väldigt lite gbl)

ÄmnesnamnReg.nrEC Nr.CAS-nrKonc.Klassificering2-butoxietanol 203-905-0 111-76-2 1 - 5 % Xn,Xi,R20/21/22 - R36/38 gamma-Butyrolakton 202-509-5 96-48-0 5 - 9 % Xn,R22 - R36 Trietanolamin 102-71-6 1 - 3 % Xi,R36 Teckenförklaring: T+=mycket giftigt, T=giftig, C=frätande, Xn=hälsoskadlig, Xi= irriterande E=explosiv, O=oxiderande, F+=extremt brandfarlig, F=mycket brandfarligt, N=miljöfarlig, Canc.=cancerframkallande, Mut=mutagen, Rep=reproduktionstoxisk, Konc.=koncentration
Citera
2010-08-23, 15:15
Medlem
jaja1s avatar
Finns det något ställe utrikes som det är hyffsat säkert att beställa GBL ifrån just nu? Är det någon som har beställt ifrån gsc nyligen och fått hem sina grejer?
Citera
2010-08-23, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Finns det något ställe utrikes som det är hyffsat säkert att beställa GBL ifrån just nu? Är det någon som har beställt ifrån gsc nyligen och fått hem sina grejer?

Han jag köpte GHB ifrån lr GBL menar jag köpte från england men det har blivit hälsofarlig vara där så nu sa han att man kan beställa från poland,
Citera
2010-08-23, 15:26
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammel Man
Han jag köpte GHB ifrån lr GBL menar jag köpte från england men det har blivit hälsofarlig vara där så nu sa han att man kan beställa från poland,
Det är synd som fan att Alloy Cleaner inte säljer GBL längre! Jag kanske lägger en beställning ifrån någon polsk sida då. Vet du vilken sida han beställer ifrån? Om du inte vill skriva ut det här, så får du gärna skicka ett pm till mig om du har lust. Vore jävligt schysst!
Citera
2010-08-23, 15:29
Bannlyst
Citat:
Det är synd som fan att Alloy Cleaner inte säljer GBL längre! Jag kanske lägger en beställning ifrån någon polsk sida då. Vet du vilken sida han beställer ifrån? Om du inte vill skriva ut det här, så får du gärna skicka ett pm till mig om du har lust. Vore jävligt schysst!

Jag har bytt msn och jag har inte han kvar så kmr fan inte ihåg vad han hade för mail men jag kanske har han på facebook om jag får tag på han skickar jag ett pm till dig.
Citera
2010-08-23, 17:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Jo verkligen, var ju mkt lättare förr att slippa tullen när man beställde ifrån England. Mkt större risk att det fastnar nu när man beställer ifrån Polen eller Holland. Är ju högrisk länder eftersom mkt tjack skickas ifrån Polen och ifrån Holland skickas ju allt möjligt . Finns en sida ifrån Belgien med, ska se om jag hittar den igen. Känns ju något säkrare.
Citera
2010-08-24, 18:22
Medlem
Jo, verkligen. Det är inte det lättaste att finna säkra sidor numera, känns det som. Alloy var en riktig höjdare, vilken såklart saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in