Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Ja, *GHB* inte *GBL* och med koncentrerad avses den koncentration då det inte är i fast form men är bra nära att vilja övergå till fast form. Men jag kanske borde lagt till att det är maximal rekommenderad dos och att man som med allt annat inte ska prova med max mängd först.
Hursomhelst så utgör inte 10ml av den styrkan någon som helst fara för någon såvida inte alkohol är inblandat.
Det märks att du aldrig kokat GHB själv annars hade du vetat om hur man känner igen när koncentartionen är rätt, på den tiden det var lagligt och jag höll på så hade jag inga som helst problem med att få till rätt koncentration på produkten.
//JLP
Jag har kokat till både flytande och fast form, men man behöver inte ha gjort det en enda gång för att veta att rekommendera 10 ml är riktigt puckat. Kokar man bort så mycket vatten att det är nära att övergå till fast form så kallar jag det för koncentrerat. I det läget motsvarar 1 ml
minst 1 gram GHB. Alltså motsvarar din rekommendation (minst) TIO gram GHB. Är det en bra rekommendation, tycker du, till någon som aldrig tagit GHB förut? Sedan att det inte är det minsta farligt att överdosera är bullshit. Visst, sannolikheten att personen dör av själva effekten är minimal men vad händer om personen ramlar och slår i skallen när han däckar? Eller vad händer om han spyr i sömnen och ligger med munnen uppåt? Kan du tänka så långt?