2008-07-02, 15:53
Medlem
GHB och syra är en fet blandning det måda jg fett bra på i helgen. drog som mest obestämd mängd gobbe, en E , syra, alkohol och typ 5 ballonger lustgas under en kväll. helvete vad knullad man var i skallen den kvällen :P

Många skriver skippa gobben, jag skulle snarare skippat tjacket och njutit av gobben men det är u en smaksak. och jo gobbe är ganska lät att överdosera men ge fan i att drick nån alkohol ller ta någon benso till så är det ingen fara.
Citera
2008-07-02, 18:47
Medlem
BigFatCones avatar
Randompiller köpta av randoms sålda som "ecstasy" innebär en större risk för hjärnskador än amfetamin som är bekräftat amfetamin genom stabil kontakt/kompis, det håller jag med dig om. Ecstasy köpt av stabil kontakt/vän innebär ingen risk för hjärnskador, medan amfetamin fortfarande gör det. Notera att det jag talar om är rekomenderad användning av MDMA respektive amfetamin och inte missbruk/överkonsumtion.

Gällande ditt påstående att riskerna för hjärnskador med att direkt blanda MDMA och amfetamin är desamma som vid enskilt bruk (där MDMA, återigen, inte påvisats ge några som helst hjärnskador) förkastar jag helt.

dude, det är drogvärlden vi snackar om.. gör du inte grejerna själv så finns det inga säkra kort..efter en skumming av erowid hittar jag inte nånstans att det ena skulle vara farligare eller ofarligare för hjärnan.. både är neurotoxiska och jag kan garantera dig att efter en vecka på MDMA är du ungefär lika galen som efter en vecka på tjack..

konstigt nog verkar du vara den enda som inte lyckades inse att när jag skrev hjärnskador faktiskt snarare menade till exempel depressioner, tillfälliga psykoser och liknanade - inte bokstavligt talat hål i hjärnan..

jag pratar åter igen, och har gjort hela tiden, om att så länge du inte gör det till en vana så är det relativt lugnt att göra det nån gång.. givetvis kan just den gång var den som får hjärnan att svämma över så att säga men den kan lika gärna vara den gången du bara snortar tjack eller den gången du käkar tre röda superman..

Jaha...? Tror de flesta myndiga människorna i vårat land klarar av att svara på 3-4 frågor som berör ett ämne man själv är insatt i och/eller har erfarenhet av. Det vi snackade om var huruvida riskfaktorn med MDMA+amfetamin var värd att ta upp i ett av svaren. Där vek det sig.

jag hävdar att det inte är särskilt nödvändigt att ta upp riskfaktorn eftersom tjack+mdma är en synnerligen vanlig kombination så länge man inte gör det till en vana så är det är det relativt lugnt.. och jag har dessutom tagit tillbaka det där med hjärnskador och dessutom bett om ursäkt för min klumpiga formulering..

Nej, jag skulle inte säga att jag är helt psykiskt frisk, men jag skulle samtidigt inte säga att jag är sinnesförvirrad. Oavsett ser jag inte att jag har svårigheter att uttrycka mig verbalt, men däremot när det gäller dig har jag stora svårigheter att förstå vad du skriver eller menar. (Fast jag iofs vara efterbliven, det kanske gått förbi alla jag känner, alla medarbetare, lärare, chefer, terapeuter, föräldrar osv...)

Har jag insinuerat att låga serotoninnivåer och serotonergt syndrom skulle vara synonymt, även om serotoninnivåer kan vara en följd av serotonergt syndrom och vise versa? Hur som helst, vad har det med mina frågeställningar till dig från första början att göra?

Helt underbart att du lyckades uttrycka dig så att jag förstod dig(?) den här gången iaf.

jag är ganska närsynt, det skulle jag vilja påstå är en ganska påtaglig sinnesförvirring, särskilt på lite avstånd..
i vår disskution var det du som tog upp serotonoregnt syndrom, inte jag..

ah, alltid härligt att kunna glädja nån annan..

Sweet!

dude!
Citera
2008-07-02, 20:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Det där om att amfetamin och MDMA inte är en farlig blandning eftersom väldigt många ecstasy-piller innehåller både och håller jag inte med om... Det brukar väl för det första röra sig om små mängder amfetamin när det gäller ecstasytabletterna och för det andra så är det ju många som hävdar att man kan få permanent skadad serotoninbalans av ecstasy också... Hur permanenta dessa skador verkligen är låter jag vara osagt, men eftersom serotonin är det som gör en lycklig så vill nog de flesta inte riskera att rubba balansen kroniskt!

Hur som helst kan man inte göra något åt att ecstasy innehåller lite amfetamin men man behöver ju inte göra det hela värre genom att ta ännu mera amfetamin då man kör på E...
Citera
2008-07-02, 21:05
Bannlyst
Vad är problemet?

Dag 1: Starta med 5ml GHB och fyll på med 2-3ml i timmen tills det är dags för syran (när ni är modiga nog). Droppa alla trippar samtidigt, börja röka fet när ni kommit iväg och sen vänta fyra timmar och släng valfritt antal E (kanske ska spara två ifall ni vill mota syran i dörrn tidigt på kvällen) och fortsätt dricka körk under kvällen (Ställ äggklockan så inga oavsiktiliga överdoseringar sker). Fortsätt röka och korka tills ni stupar...

Dag 2: Ni lär vara rätt möra nu så fortsätt gobba och rök. Då lär det inte finnas någon kork kvar heller...

Dag 3. MDMA:n och GHB:n är ur kroppen så det är fritt fram för tjo! Ta allt på en gång så får ni verkligen användning för benson.
Citera
2008-07-02, 21:59
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Randompiller köpta av randoms sålda som "ecstasy" innebär en större risk för hjärnskador än amfetamin som är bekräftat amfetamin genom stabil kontakt/kompis, det håller jag med dig om. Ecstasy köpt av stabil kontakt/vän innebär ingen risk för hjärnskador, medan amfetamin fortfarande gör det. Notera att det jag talar om är rekomenderad användning av MDMA respektive amfetamin och inte missbruk/överkonsumtion.

Gällande ditt påstående att riskerna för hjärnskador med att direkt blanda MDMA och amfetamin är desamma som vid enskilt bruk (där MDMA, återigen, inte påvisats ge några som helst hjärnskador) förkastar jag helt.

dude, det är drogvärlden vi snackar om.. gör du inte grejerna själv så finns det inga säkra kort..efter en skumming av erowid hittar jag inte nånstans att det ena skulle vara farligare eller ofarligare för hjärnan.. både är neurotoxiska och jag kan garantera dig att efter en vecka på MDMA är du ungefär lika galen som efter en vecka på tjack..

Absolut, jag är medveten om att även om det rör sig om en kran i första ledet, som dessutom kan vara din vän vid sidan om kran, så innebär det inte samma sak som att gå in på systembolaget och handla. Men har du någorlunda erfarenhet av droghandel, vilket jag är övertygad om att du har, så vet du lika väl som jag att en seriös kran vill ha en ömsesidiga, långsiktiga relationer med sina köpare och därför inte blåser sina stamkunder.

Gällande neurotoxitet så är detta någonting som inte bekräftats som annat än övergående hos MDMA. Jag citerar mig själv från senaste inlägg: "Notera att det jag talar om är rekomenderad användning av MDMA respektive amfetamin och inte missbruk/överkonsumtion."

Citat:
konstigt nog verkar du vara den enda som inte lyckades inse att när jag skrev hjärnskador faktiskt snarare menade till exempel depressioner, tillfälliga psykoser och liknanade - inte bokstavligt talat hål i hjärnan..

Åtminstone är jag den enda som kommenterat det, och f.ö. så insinuerar jag inte att du syftar på direkta "hål i hjärnan" utan rent medicinska permanenta skador på funktioner i hjärnan.

Citat:
jag pratar åter igen, och har gjort hela tiden, om att så länge du inte gör det till en vana så är det relativt lugnt att göra det nån gång.. givetvis kan just den gång var den som får hjärnan att svämma över så att säga men den kan lika gärna vara den gången du bara snortar tjack eller den gången du käkar tre röda superman..

Jaha...? Tror de flesta myndiga människorna i vårat land klarar av att svara på 3-4 frågor som berör ett ämne man själv är insatt i och/eller har erfarenhet av. Det vi snackade om var huruvida riskfaktorn med MDMA+amfetamin var värd att ta upp i ett av svaren. Där vek det sig.

jag hävdar att det inte är särskilt nödvändigt att ta upp riskfaktorn eftersom tjack+mdma är en synnerligen vanlig kombination så länge man inte gör det till en vana så är det är det relativt lugnt.. och jag har dessutom tagit tillbaka det där med hjärnskador och dessutom bett om ursäkt för min klumpiga formulering..

Så länge du bara använder MDMA med medvetenhet om dess effekter och håller de kritiska uppehållen så hävdar jag, liksom inga objektiva studier kunnat motbevisa, att det är helt lugnt, alltså ingen fysisk skada öht åsamkammad av detta bruk. Jag är övertygad om att amfetamin i samma omfattning inte heller innebär några som helst fysiska skador, men samtidigt har jag bilden av det som en mer riskfylld drog att bruka, även om man gör det sporadiskt och är medveten om riskerna.

Den gång som "hjärnan svämmar över", som du uttrycker det, är inte då du använder varken amfetamin eller MDMA med regelbundna uppehåll separat, utan det är den dagen du blandar dessa droger. Självklart ökar risken om du upprepande gånger blandar drogerna eller gör det ofta, men jag hävdar att risken är markant även om du gör det vid ett enda enskilt tillfälle, och det är därför jag starkt avråder folk från detta!

Citat:
Nej, jag skulle inte säga att jag är helt psykiskt frisk, men jag skulle samtidigt inte säga att jag är sinnesförvirrad. Oavsett ser jag inte att jag har svårigheter att uttrycka mig verbalt, men däremot när det gäller dig har jag stora svårigheter att förstå vad du skriver eller menar. (Fast jag iofs vara efterbliven, det kanske gått förbi alla jag känner, alla medarbetare, lärare, chefer, terapeuter, föräldrar osv...)

Har jag insinuerat att låga serotoninnivåer och serotonergt syndrom skulle vara synonymt, även om serotoninnivåer kan vara en följd av serotonergt syndrom och vise versa? Hur som helst, vad har det med mina frågeställningar till dig från första början att göra?

Helt underbart att du lyckades uttrycka dig så att jag förstod dig(?) den här gången iaf.

jag är ganska närsynt, det skulle jag vilja påstå är en ganska påtaglig sinnesförvirring, särskilt på lite avstånd..
i vår disskution var det du som tog upp serotonoregnt syndrom, inte jag..

ah, alltid härligt att kunna glädja nån annan..

Det var jag som tog upp serotonergt syndrom, korrekt. Diskussion oss sinsemellan här har egentligen bara varit munhugg så jag tycker vi lämnar det. Känns bara som en lång upprepning av vad var och en kommenterar, vilket berodde på att jag inte förstod ett skvatt av vad du menade i din första kommentar om detta...

Ska dessutom be om ursäkt för att jag whinar på ditt sätt att uttrycka dig. Jag är en jävla pedantpitt när det kommer till det svenska språket, trots att jag själv är långt ifrån exemplarisk. Hoppas din närsynthet löser sig med ett par glasögon.

Citat:
Sweet!

dude!

-Yeah, but what does mine say?
-SWEET!
-Yeah, but what does mine say?
-DUDE!
...

Dude where's my car är helt enkelt en jävligt skön skiva som tyvärr ligger repad i min bokhylla... /
Citera
2008-07-03, 02:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohew
en hel massa saker..

jag kanske inte var i mitt bästa skick när jag skrev en del av inläggen så det är konstigt att inte fler missuppfattar mig.. egentligen..

på det stora hela så är det iofs alltid farligare att blanda droger eftersom det kort och sliter mer på kroppen, svårare än så är det inte egentligen..

och med hål i hjärnan så syftade jag faktiskt på medicinskt permanenta skador på funktioner i hjärnan.. jag kanske skulle satt håll i hjärnan inom citationstecken..

tro mig, du ska höra mig prata, jag är minst lika mycket språkhitler som du..

jag vill inte ha glasögon, det crampar min stil och dessutom ger det mig en ursäkt att alltid kolla närmare på saker..

så vad vi egentligen borde göra istället för att bete oss som deltagare i paralympics är att dela en gås och glo på 'dude wheres is my car
istället..
Citera
2008-07-03, 02:31
Medlem
Fatcat72xxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohew
1. Vafan ska ni göra det för? Njut av syran, ecstasyn och amfetaminet vid 3 olika tillfällen istället (GHB:n uttalar jag mig inte om eftersom jag inte testat det själv och kan speciellt mycket objektiv fakta om drogen). Ni överlever säkert, men det är totalt bortkastat i min mening.

2. Först och främst: KOMBINERA INTE AMFETAMIN OCH ECSTASY DÅ DET KAN OCH MED STÖRSTA SANNOLIKHET GER UPPHOV TILL PERMANENTA HJÄRNSKADOR!

Den enda kombinationen jag kan rekomendera av tjack, MDMA och LSD är de två sistnämnda ihop i en candyflip. Enligt min rekomendation tar ni då först MDMA:t tills ni känner att lyckokänslorna kickar in och först efter det suger ni på första blottern.

Gräset kan ni kombinera med samtliga, många tycker att det förhöjer rusen, men personligen gör jag inte det.

Benson kan ni använda om någon snedtrippar på syran och/eller till avtändningarna på både ecstasy, amfetamin och LSD.

3. Jag rekomenderar en sitter på LSD/candyflip.

4. Se svar på fråga #4.

PS. Då du tror att tjack och amfetamin är två skilda droger tycker jag att du ska skippa drogerna öht. Färsking.

Instämmer helt där, totalt idiotiskt,bortkastat och dessutom hälsofarligt till max!

Fattas bara heroinet oxå
Citera
2008-07-03, 10:07
Awaiting Email Confirmation
Citat:
jag kanske inte var i mitt bästa skick när jag skrev en del av inläggen så det är konstigt att inte fler missuppfattar mig.. egentligen..

på det stora hela så är det iofs alltid farligare att blanda droger eftersom det kort och sliter mer på kroppen, svårare än så är det inte egentligen..

och med hål i hjärnan så syftade jag faktiskt på medicinskt permanenta skador på funktioner i hjärnan.. jag kanske skulle satt håll i hjärnan inom citationstecken..

tro mig, du ska höra mig prata, jag är minst lika mycket språkhitler som du..

jag vill inte ha glasögon, det crampar min stil och dessutom ger det mig en ursäkt att alltid kolla närmare på saker..

så vad vi egentligen borde göra istället för att bete oss som deltagare i paralympics är att dela en gås och glo på 'dude wheres is my car
istället..

Haha. Lätt att vi borde, även du får stå för gåsandet så kör jag på thé och snus, alternativt ett glas rosé. Jag får tacka för ett trevligt samtal, som jag brukar säga på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fatcat72xxx
Instämmer helt där, totalt idiotiskt,bortkastat och dessutom hälsofarligt till max!

Fattas bara heroinet oxå

Yes, det är idioiti i sin renaste form. Men heroinet skulle nog däremot inte öka risken för skador, ty det är ju i princip den renaste/fysiskt minst oskadliga drog man kan ta sporadiskt och/eller blandar med andra droger (därmed inte sagt att det inte innebär andra risker att kombinera med GABA-droger).
Citera
2008-07-03, 10:32
Medlem
MrCheebas avatar
Att det var så krångligt att knarka visste jag inte. Jag tror jag håller mig till MJ och en kopp kaffe.
Citera
2008-07-03, 12:35
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Att det var så krångligt att knarka visste jag inte. Jag tror jag håller mig till MJ och en kopp kaffe.

That's the spirit.

/stelkramp
Citera
2008-07-03, 16:24
Medlem
RockyRambos avatar
GBL - ni som beställt det sista

Ni som beställt GBL från en svensk sida det sista har ni märkt att det har en rödaktig nyans? Tidigare har denna sida haft 99,6% ren GBL vilket orsakade att jag iaf fick hudsprickor osv, sen dess har de marknadsfört sin GBL som 99,9% dvs "ren". Ett "trick" som många använder för att få 99,6% renare är att koka den med en liten mängd sprit. Jag kan ge mig fan på att de har t-röd i det senaste asså. Kommer inte få mig att ge fan i det i vilket fall, men rätt kört asså! Go t-röd!
Citera
2008-07-03, 16:30
Medlem
RockyRambos avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6dsprit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in