2007-11-15, 17:44
Medlem
Vingels avatar
Mitt tips är att göra GHB av det. Då är det neutralt och fräter inte. Är nog inte så bra att trycka i sig massa GHB heller men är ju så grymmt underbart
Citera
2007-11-15, 20:41
Medlem
Deleriums avatar
Tyvärr finns det inga studier eller dokumentation på hur GBL påverkar eller skadar kroppen under längre tids användning, detta pga GBL aldrig avsågs att förtära.

Däremot finns det mycket studier på hur GHB påverkar kroppen, GHB är faktiskt en kroppsegen substans och nödvändig för att kroppen skall fungerar, GHB återfinns i en del föda. Dock är doserna som ni säkert förstår inte rusgivande. (Hoppas det jag skriver stämmer, det var ett tag sedan jag läste på om detta).

Har hört en del skrönor i vissa kretsar om hur det bildas hinnor runt inre organ av GBL-förtärande, men det tar jag för vad det är, skrönor.

Har faktiskt haft lite ont i sidan (njuren?) efter lång tids (miss)bruk av GBL, detta har dock upphört då jag nyktrat till lite på senare veckor (inte just idag dock). Det kanske var inbillning, men då jag drack GBL eller alkohol kändes det som smärtan förvärrades.

Vill man vara på den säkra sidan kanske man ska göra GHB av sitt 'dricka', men GHB har många nackdelar; en del av GBL:en ångar bort, slutprodukten blir mindre rus för pengarna. Innehav straffas hårt (till skillnad från GBL som 'endast' är klassad som hälsovådlig vara). Huvudruset är inte lika skönt som GBL (undrar hur det kommer sig? det är inte bara jag som tycker detta).

Gällande GBLs 'frätande' egenskaper är GBL varken frätande eller en syra. GBL är basiskt och en solvent.
Blandar du ut ett till ett par ml i ett antal DL vatten, juice eller något annat som du dricker så är knappast den utblande drycken varken solverande eller frätande.
Citera
2007-11-15, 20:54
Medlem
Deleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transmission
Jag har samma upplevelser som du. När man väl hittat sin "sweet spot" så är den en suverän upplevelse som inte många droger slår enligt min mening. Ok, inget mer kombinerande av GBL och andra medel.
Och dessutom så tycker jag så här: Varför skriver inte fler människor på det sätt delerium gör? Sakligt,egna tips och erfarenheter, utan sarkasmer och fjanterier.
En eloge till delerium
Tack för elogen! :P Ja, det är tråkigt med alla ovidkommande inlägg den yngre generationen (mentalt som fysiskt) skräpar ner forumet med. Brukade för några år sedan hänga på ett forum som hette 'Elfte våningen' där nivån var mycket högre, tyvärr verkar det som (inte kollat på väldigt länge dock) som det gått i graven.
Citera
2007-11-15, 20:58
Medlem
zerxezs avatar
är som sagt inte särskilt välutbildad på området
Citera
2007-11-15, 21:03
Bannlyst
Utan att föja Topic vill jag bara påminna om att GBL blir 50/50% GHB/GBL när det blandas i vatten...

Det är bättre med GHB än GBL.
Citera
2007-11-15, 21:14
Medlem
zerxezs avatar
Förut fick ja en väldig avsmak för den unkna GBL-smaken när man sänkte ett glas med apelsinjuice. Men dricker man ett glas vatten direkt efter slipper man de. Håller me om att GBL är rätt vasst, betydligt bättre än alkohol, iaf om man e hemma å tar de nån kväll. Är ju lite suspekt å dra fram pipetten på förfesten =P
Citera
2007-11-15, 23:57
Medlem
cecilia80s avatar
Nyfiken, vad är gbl? Är det lagligt? Hur får man tag på det?
Citera
2007-11-16, 00:42
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecilia80
Nyfiken, vad är gbl? Är det lagligt? Hur får man tag på det?

Det är prekursorn till GHB, det man använder me kaustiksoda för å tillverka GHB. Många menar dock att GBL ger ett bättre, mer euforiskt rus än GHB. GHB är dessutom narkotikaklassat å ger sjuka straff för innehav. GBL är klassat som hälsofarlig vara, alltså betydligt lindrigare straffskala...
Citera
2007-11-16, 18:41
Medlem
Deleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Utan att föja Topic vill jag bara påminna om att GBL blir 50/50% GHB/GBL när det blandas i vatten...

Det är bättre med GHB än GBL.
Just det, det stämmer, har dock hört siffror 60%/40% (kommer ej ihåg åt vilket håll).

Syftar du till ruset ?
Citera
2007-11-16, 18:53
Medlem
Deleriums avatar
Smaken

Gällande smaken av GBL har jag upplevt den som olika stark beroende på var den kommer ifrån, t.om. bland samma "märke" (olika batchar?).

Något som döljer smaken extremt väl är grape tonic.
Är inte smaken så stark kan jag dricka den med vatten, men blandar oftast med någon typ av saft. Riktigt vidrigt är det att blanda med coca cola, smaken lixom skiner igenom.

Den GHB jag själv tillverkade en gång smakade ganska gott välkyld, typ kräftspad. Annan GHB jag druckit har dock smakat betydligt värre, och är svår att blanda ut i söta drycker iom att den blir i saltform och därmed är väldigt salt.
Citera
2007-11-17, 00:24
Bannlyst
GHB, på allvar!

Sök fungerar inte.
GHB, kan detta blandas med speed?

Är denna kombo kul?

Vilken annan kombo är bra?
Vill inte somna, bara ha kul på vaket

Vad är ett skäligt pris per liter?
Citera
2007-11-17, 00:25