• 1
  • 2
2012-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstrandsbiffen
eliten bor i innerstan, kreti o pleti bor granne med 8 brorsor MENA, losers bor hos mamma o pappa.

skrattar bäst som skrattar sist
Citera
2012-08-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappahund
Absolut, bor man i innerstan i Sverige är man ju ungefär i samma liga som Donald Trump, Sergey Brin eller David Beckham Stockholm är ju en så enorm metropol i likhet med New York, Tokyo eller London...

Eller så är det en prick på kartan där de flesta tror att det tillverkas klockor och knivar..
bo hemma hos mamma o pappa i pojkrymmet i Täby vid 25 års ålder är ju inte tvärcoolt direkt, är dü handikappad eller ?
Citera
2012-08-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxB
skrattar bäst som skrattar sist
Hej Muhammed.
Citera
2012-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappahund
Absolut, bor man i innerstan i Sverige är man ju ungefär i samma liga som Donald Trump, Sergey Brin eller David Beckham Stockholm är ju en så enorm metropol i likhet med New York, Tokyo eller London...

Eller så är det en prick på kartan där de flesta tror att det tillverkas klockor och knivar..
jag menar den högsta elit du ens har en liten chans att nå , du kommer aldrig bo centralt i någon a de städer du nämner din patetiska mammaboy.
Citera
2012-08-09, 22:39
Medlem
Nlesjems avatar
Flytta för beskattningens skull.
Mäcklarna har ett herrejösseslager med bostäder uppbuffrat just nu,och" pengabrist" råder,inget guldläge att köpa just ni innan nedgången börjat.
5%nedgång per år är inget konstigt ,hur många år kan man bara gissa,bara att räkna vad du vill/kan betala.
Citera
2012-08-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nlesjem
Flytta för beskattningens skull.
Mäcklarna har ett herrejösseslager med bostäder uppbuffrat just nu,och" pengabrist" råder,inget guldläge att köpa just ni innan nedgången börjat.
5%nedgång per år är inget konstigt ,hur många år kan man bara gissa,bara att räkna vad du vill/kan betala.

Som jag skrev känner jag att förlusten jag "pallar" är 3 % per år i en 5-års period, då menar jag 3 % realförlust dvs. om inflationen är 2 % är en nominell prisnedgång på 1 % per år maximalt vad jag kan tänka mig.

Kanske lika bra att börja planera en flytt, det är alltid kul att komma till nya miljöer och kan vara bra att gardera sig för ett eventuellt regeringsbyte 2014.
Citera
2012-08-10, 01:55
Medlem
Köp inte en lägenhet i Sverige det är mitt råd. Jag bor utomlands sedan flera år öch det är kanske därför jag har ett utifrån-perspektiv och ser hur sjuka bostadspriserna är.

Det vore intressant om det någon gång blev noll-ränta som det var i Japan under några år. Undrar vad Svenne-Banan skulle tycka en lägenhet i Stockholm var värd då. Skulle inte förvåna mig om de plötsligt tyckte 50 miljoner var rimligt för en 4:a innanför tullarna. Att man borde kunna betala av sitt boende under sin livstid har väl aldrig föresvävat medelsvensson.
Citera
2012-08-10, 11:22
Medlem
Bahaha, vilka losers ni är, vargen kommer....... har vi hört nu i 15 års tid. Nä bo kvar hemma hos mamma i förorten, era förortslallare.
Citera
2012-08-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Köp inte en lägenhet i Sverige det är mitt råd. Jag bor utomlands sedan flera år öch det är kanske därför jag har ett utifrån-perspektiv och ser hur sjuka bostadspriserna är.

Det vore intressant om det någon gång blev noll-ränta som det var i Japan under några år. Undrar vad Svenne-Banan skulle tycka en lägenhet i Stockholm var värd då. Skulle inte förvåna mig om de plötsligt tyckte 50 miljoner var rimligt för en 4:a innanför tullarna. Att man borde kunna betala av sitt boende under sin livstid har väl aldrig föresvävat medelsvensson.
jamen självklart ska man vara skuldfri när man dör, får inte finnas en enda skuldkrona, att bostaden är värd några miljoner spelar inge roll alls, snåla, spara, gneta amortera hela livet så att du är skuldfri när du dör, smaaaaaaart??
Citera
2012-08-10, 11:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstrandsbiffen
jamen självklart ska man vara skuldfri när man dör, får inte finnas en enda skuldkrona, att bostaden är värd några miljoner spelar inge roll alls, snåla, spara, gneta amortera hela livet så att du är skuldfri när du dör, smaaaaaaart??

Du har nog inte levt så länge att du ens minns vad som hände på 90-talet. Vargen kan absolut komma. Det är bara att folk är dumma nog att hela tiden luras att skuldsätta sig mer och mer. Inkomsterna har inte ökat i samma takt som skulderna. Det är klart att historien kommer att återupprepa sig förr eller senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in