Har VMware Fusion installerat på min MBP.
Brukar lira lite spel genom VMware (windows xp).
Efter ett tag när man inte "rör" vid skärmen så tenderar den att mörkna lite grann för att sedan gå i viloläge (vilket jag inte vill att den gör).
Har ställt in den på att inte slockna (i kontrollpanelen) men den gör det ändå om jag inte använder datorn på ca 8min.
Testade även att gå in på Systeminställningar och förhindra att datorn sätts i viloläge men det hjälper heller inte.
Någon som vet hur man förhindrar att datorn hamnar i viloläge när man använder Windows genom VMware Fusion? Går det ens?
Caffeine ser till att OS X inte vilar då du vill det ska vara vaket. Om det hjälper när du kör Fusion vet jag inte, men det kan vara värt att testa? I vart fall är det en bra grej att ha.
Caffeine ser till att OS X inte vilar då du vill det ska vara vaket. Om det hjälper när du kör Fusion vet jag inte, men det kan vara värt att testa? I vart fall är det en bra grej att ha.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!