• 1
  • 2
2012-08-08, 21:33
Medlem
Hoylers avatar
Hej.

vet att 99% av folket här vet vilken typ av spännande smärta som jag talar om. jag har också försökt med de flesta kurer som jag sett föreslagits i trådar och liknande. Vila musklerna, rotera händerna med vikter osv. Smärtan har dock inte försvunnit alls, och jag börjar bli riktigt frustrerad.

Kan man köpa stöd för underarmarna, eller är de någon som vet om de hjälper att linda runt?
Citera
2012-08-08, 21:37
Medlem
dauits avatar
nu förstår jag faktiskt inte riktigt vart du har ont, har du ont i handlederna eller underarmen.
eller gör såhär, ladda ned en bild på en arm och rita med paint vart det gör ont!
Citera
2012-08-08, 21:42
Medlem
Bigorexias avatar
Om du har fullgod rörlighet i pronatorerna så kan det vara att du har problem muskelinbalans. Träna underarmsextensorerna och se om det hjälper.
Citera
2012-08-08, 21:51
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
nu förstår jag faktiskt inte riktigt vart du har ont, har du ont i handlederna eller underarmen.
eller gör såhär, ladda ned en bild på en arm och rita med paint vart det gör ont!

http://tinypic.com/r/xfe1c1/6 De spänner och värker i de understa benet i armen. Den mest intensiva smärtan hugger liksom in när man släppt vikten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Om du har fullgod rörlighet i pronatorerna så kan det vara att du har problem muskelinbalans. Träna underarmsextensorerna och se om det hjälper.

Tror jag rådfårgade dig förut om problemet, och du föreslog om jag minns rätt att helt enkelt rotera en vikt. Har gjort de men smärtan blev inte bättre.
Senast redigerad av Hoyler 2012-08-08 kl. 21:55.
Citera
2012-08-08, 22:04
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Tror jag rådfårgade dig förut om problemet, och du föreslog om jag minns rätt att helt enkelt rotera en vikt. Har gjort de men smärtan blev inte bättre.

Om det smärtar i underarmarna vid curls är det nästan alltid stela underarmspronator det rör sig om, därav mitt råd.
Citera
2012-08-08, 22:07
Medlem
Rudeknugens avatar
Muskelbristning sa min granne (läkare) när han kände lite på armen och jag hade exakt samma symptom som du beskriver.

Jag skulle vila armarna ett par veckor, men sket i det och nu har jag noll problem!
Däremot började jag köra hammercurls istället för vanliga hantelcurls, och hammercurls gjorde inte alls ont, och tränar underarmarna lite mer
Citera
2012-08-08, 22:09
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
http://tinypic.com/r/xfe1c1/6 De spänner och värker i de understa benet i armen. Den mest intensiva smärtan hugger liksom in när man släppt vikten.

fin bild, har du ritat den

har testat att stretcha den genom att vrida händerna utåt, ett annat alternativ som jag tänker på är tennisarmbåge, sök så får du reda på mer. även annan stretching för underarmarna är bra!
Senast redigerad av dauit 2012-08-08 kl. 22:25.
Citera
2012-08-08, 22:22
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Om det smärtar i underarmarna vid curls är det nästan alltid stela underarmspronator det rör sig om, därav mitt råd.

Jo de är de säkert, men jag kände ingen bättring. har du fler tips på lager?

Citat:
Ursprungligen postat av Rudeknugen
Muskelbristning sa min granne (läkare) när han kände lite på armen och jag hade exakt samma symptom som du beskriver.

Jag skulle vila armarna ett par veckor, men sket i det och nu har jag noll problem!
Däremot började jag köra hammercurls istället för vanliga hantelcurls, och hammercurls gjorde inte alls ont, och tränar underarmarna lite mer

Denna övning ska jag pröva, tack! hoppas på att de hjälper precis som för dig då.

Citat:
Ursprungligen postat av dauit
fin bild, har du ritat den

har testat att stretcha den genom att vrida händerna utåt, ett annat alternativ som jag tänker på är tennisarmbåge, sök så får du reda på mer.

Japp, tack ska du ha!

Har prövat att stretcha, men ska läsa på om tennisarmbåge och se om de finns lite knep jag kan ta hjälp av.
Citera
2012-08-08, 23:10
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudeknugen

Hur mycket tränar hammercurls biceps då? Fick för mig att det främst är en övning för brachioradialis och inte biceps även fast biceps kanske aktiveras i någon mån?
Citera
2012-08-08, 23:20
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Hur mycket tränar hammercurls biceps då? Fick för mig att det främst är en övning för brachioradialis och inte biceps även fast biceps kanske aktiveras i någon mån?

Trots att biceps inte arbetar i en optimal position är den ändå den starkaste armbågsböjaren.
Citera
2012-08-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
De tränar ju brachioradialis främst, men jag brukar få ett ganska bra pump i biceps när jag kör.
Citera
2012-08-09, 23:10
Medlem
JubilateDeos avatar
Känns det mer som att det är själva benet eller möjligen benhinnan det gör ont i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in