Började spela poker 2004 när jag var strax över 20 år gammal. Testade på som alla andra på den tiden och torskade småsummor i början, men ganska snart började jag vinna på låga nivåer SNGs/MTTs som jag var bekväm med.
Då jag tjänade en fin extraslant på detta kände jag att jag då kunde gå ner på 50%, på det jobbet jag hade då, för att få mer tid till pokern.
Jag hade aldrig någon starkare tanke att jobba heltid med pokern på den tiden, men när jag slutade arbete för att plugga till journalist hoppade jag av redan första veckan eftersom det var roligare att spela poker
Under denna tid tjänade jag inga större summor och spelade lågt, men tillräckligt för att kunna leva på det och betala hyran. På den tiden fanns det knappt någon varians heller eftersom alla var så usla, så man kunde alltid vara säker på att tjäna tillräckligt varje månad.
I många år har jag sagt att det är sista året jag spelar poker nu och många nyårslöften senare så inser jag att jag är fast så länge det fortsätter gå bra

Jag är inte spelberoende på det viset, men jag är beroende av den annorlunda livsstilen som följer med pokern. Det är synd eftersom man inte tar åt sig av många andra möjligheter i livet.
Jag spelar nästan uteslutande onlineturneringar idag, men mixar även upp med en del SNGs av olika slag. Att säga vad man tjänar/månaden som pokerspelare är en omöjlighet, speciellt som turneringsspelare, men jag har tjänat allt mellan -30.000$ till +150.000dollar på en månad
Spelar MTTs med inköp från 10$rb till de högsta veckoturneringarna (1000$ freeze). Dett gäller dock inte när jag har kommit hem efter en hård kväll på krogen. Då är det highstakes SNGs som gäller
Detta är en svaghet för mig och jag tycks inte kunna stoppa mig själv. Hade kunnat spara ett antal årslöner om jag aldrig fyllespelat. Tyvärr är det mkt roligare att spela då
Ibland åker jag på nån typ av pokerresa med kompisar för att ibland spela någon liveturnering någonstans, eller för att t.ex. glida runt på franska rivieran och spela CG live där det finns gott om värde.