2005-03-19, 21:23
Bannlyst
får tullen kolla mitt paket om det ej mistänker något olagligt och låt säga att jag beställer ett i sverige klassat vapen typ knogärn från ett EU land?
Citera
2005-03-20, 08:52
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindhunter
får tullen kolla mitt paket om det ej mistänker något olagligt och låt säga att jag beställer ett i sverige klassat vapen typ knogärn från ett EU land?

tullen kollar ibland alla inkommande paket utan att dom misstänker att det finns något olaglit i någa av paketen.
den andra fråga förstod jag inte.
Citera
2005-03-20, 09:54
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindhunter

Tullen får inte kolla paket inom EU utan misstanke om brott.

Men eftersom alla paket som skickas med flyg röntgas av säkerhetsskäl så uppkommer ju misstanke om brott om en pistol/annat vapen syns i röntgen så då kan ju tullen öppna paketet.

Likaså om avsändaren/mottagaren är känd av tullen sen tidigare så att de har anledning att misstänka smuggling, då kan de öppna paketet.
Citera
2005-03-20, 13:25
Bannlyst
Plocka isär vapnet och skicka i olika paket. Lägg ner en massa annat skrot i paketen.
Citera
2005-03-25, 17:33
Medlem
Dr.Dings avatar
För skydd mot röntgen borde bästa alternativet vara att linda in godset i blyplattor.
Citera
2005-03-30, 20:42
Medlem
Green Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Ding
För skydd mot röntgen borde bästa alternativet vara att linda in godset i blyplattor.

Jo, då borde misstanke om brott inte kunna uppstå.
Citera
2005-03-30, 20:52
Bannlyst
Jag har torskat när jag beställde saker från USA så ta det lite lugnt med att beställa saker från det landet
Citera
2005-03-30, 21:28
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Leader
Jo, då borde misstanke om brott inte kunna uppstå.

Inte om man märker paketet med "do not x-ray" samt deklarerar ett innehåll som verkligen är känsligt för röntgenstrålar.
Citera
2005-03-30, 21:29
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug
Jag har torskat när jag beställde saker från USA så ta det lite lugnt med att beställa saker från det landet

Berätta!

Hur torskade du?
Vad beställde du?
Citera
2005-03-31, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Ding
Berätta!

Hur torskade du?
Vad beställde du?

5 st knogjärn från brassknucklescompany.com, tullen röntgade paketet osv
Jag visste inte att det var olagligt så jag får skylla mig själv haha, det var några år sedan men har för mig att det vart 4-5000 i böter samt knogjärnen vart förverkade, brott mot införsellagen kallade dom det.
Det lustigaste av allt var att när jag var på förhör hos tullverket så var det en gammal klasskompis som skötte det, han gillade inte mig i plugget och det visade sig att han gjorde inte det nu heller...
Citera
2005-03-31, 09:31
Medlem
Enders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_evil
Plocka isär vapnet och skicka i olika paket.

Knogjärn? Plocka isär?
Citera
2005-03-31, 09:51
Bannlyst
Lite jobbigt om tullen tar paket där det ligger en lapp med dina beställningsuppgifter tillsammans med ett par knogjärn

Fast du bör ju kunna hävda att det kommit fel och inte erkänna ett skit...jag kör alltid så när jag får beslagtaget gods, fast det är ju helt andra saker det handlar om

De svinen har släppt igenom grejer ibland bara för att kunna göra husrannsakan, fast då har det ju varit med en del annat i bilden också, samt förspaning från deras sida(narkotika alltså).

Fan jag kokar när tullverket kommer på tal, snart gör jag nåt dummare än vanligt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in