Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-08, 15:53
Medlem
Floodss avatar
Det är möjligt att jag är helt off men jag undrar ifall det finns någon inställning/knapp att trycka på i trådar för att så att säga lägga ett bokmärke för att senare bara kunna trycka sig in på senaste sidan man läste i en viss tråd.

Det här kanske redan existerar bara det att jag har missat det.
Men om det nu inte finns en sådan funktion, vad tycker ni om idén? Eller det kanske bara är jag som har problemet med att memorera vilken sida i en tråd man läste senast och sen tvingas bläddra igenom dem alla.
Citera
2012-08-08, 16:03
Medlem
Jag har inte sett någon sådan funktion. Men om det verkligen är viktigt att ta vid där du slutade läsa i en viss tråd är det ju bara att spara länken ur adressfältet?
Citera
2012-08-08, 16:05
Medlem
Porryhatters avatar
Eller så är det bara att använda "Återställ till förgående session" i webbläsaren. Då kan du ha massvis med länkar(flikar) uppe, och att också videoklipp sparas från den tid du var vid innan fönstret stängdes.
Citera
2012-08-08, 16:07
Medlem
Floodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Jag har inte sett någon sådan funktion. Men om det verkligen är viktigt att ta vid där du slutade läsa i en viss tråd är det ju bara att spara länken ur adressfältet?

Har man en intressant tråd man följer vill man väl gärna börja på samma ställe som man avslutade, särskilt om man vill följa hela diskussionen och inte bara läsa första sidan.

Och visst är det en lösning att spara länken i webbläsaren, men det hade ju varit något smidigare att ha det sparat på sin användare. Speciellt om man använder flera olika datorer.
Citera
2012-08-08, 16:26
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floods
Har man en intressant tråd man följer vill man väl gärna börja på samma ställe som man avslutade, särskilt om man vill följa hela diskussionen och inte bara läsa första sidan.

Och visst är det en lösning att spara länken i webbläsaren, men det hade ju varit något smidigare att ha det sparat på sin användare. Speciellt om man använder flera olika datorer.

Menar du att du vill kunna läsa fram till ett visst inlägg, och sen kunna fortsätta läsa från samma inlägg senare, utan att ha postat i tråden?
I såna fall är webläsarens bokmärkesfunktion att rekommendera, då det mig veterligen inte finns en dito för Flashback.

Dock räknar den inte lästa inlägg, utan enbart lästa sidor, men så illa kan det väl inte vara att hamna max 12 inlägg från senast lästa inlägg?
Senast redigerad av negerbarn 2012-08-08 kl. 16:50.
Citera
2012-08-08, 16:38
Medlem
Önskar också en sådan funktion, men under tiden kan jag tipsa dig om att titta på inläggets nummer och komma ihåg numret. Sedan kan du bara leta efter inlägget och fortsätta läsa vidare.
Citera
2012-08-08, 16:47
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Detta hade varit nice...

Någon som testat ifall Instapaper eller Read it Later funkar för forumstrådar?
Citera
2012-08-08, 17:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Menar du att du vill kunna läsa fram till ett visst inlägg, och sen kunna fortsätta läsa från samma inlägg senare, utan att ha postat i tråden?
I såna fall är webläsarens bokmärkesfunktion att rekommendera, då det mig veterligen inte finns en dito för Flashback.

Dock räknar den inte lästa inlägg, utan enbart lästa sidor, men så illa kan det väl inte vara att hamna max 12 inlägg från senast lästa inlägg?
Mja har man en sidvisning på 40 inlägg per sida så blir avvikelsen större iofs.
Vidare markeras trådar som lästa vid utloggning så på så sätt sabbas funktionen en del.
Dock känner jag inget större behov av den föreslagna funktionen då min webbläsare har bokmärkesfunktion.
Citera
2012-08-08, 17:04
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Mja har man en sidvisning på 40 inlägg per sida så blir avvikelsen större iofs.
Vidare markeras trådar som lästa vid utloggning så på så sätt sabbas funktionen en del.
Dock känner jag inget större behov av den föreslagna funktionen då min webbläsare har bokmärkesfunktion.

Jag har också 40 inlägg per sida. Att jag nämner 12 är för att det är standarden här och därmed det antal inlägg majoriteten av de som läser på FB har per sida. Har jag fel om dett ber jag så mycket om ursäkt.
Citera
2012-08-08, 17:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Jag har också 40 inlägg per sida. Att jag nämner 12 är för att det är standarden här och därmed det antal inlägg majoriteten av de som läser på FB har per sida. Har jag fel om dett ber jag så mycket om ursäkt.
Mjo du har nog rätt i ditt antagande.
Men ändå, detta med utloggning gör ju att alla trådar blir lästa oavsett var man var senast.

Men som sagt så ser jag inget problem med det.
EDIT:
TS kan dock upplysas om funktionen ute till höger...
https://www.flashback.org/t809962
Senast redigerad av epost72 2012-08-08 kl. 17:24.
Citera
2012-11-08, 12:23
Medlem
Thunderhorses avatar
Skulle otvivelaktigt vara en mycket användbar funktion, speciellt för folk som läser flashback på flera datorer, varav det på en del skulle vara opassande att installera en "bokmärkessynkroniserare" som någon nämnde.
Citera
2012-11-11, 23:40
Medlem
Medicinens avatar
Jag tycker också att det hade varit en bra funktion, men jag kan tänka mig att det blir konstigt i hårt modererade trådar. Ibland kan det ju försvinna många inlägg (med all rätt) i en het tråd. Vissa trådar i AB&K blir ju i det närmaste oläsbara när 100 användare i stort sett bara skriver +1 och liknande. När trådar blir stora är en bokmärkesfunktion bra, men det är också då som det oftast behöver raderas 15% av inläggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in